بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

در این مطلب به معرفی بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023 می‌پردازیم که با حضور خودروهای برقی همچنان بازار فروش خود را ار دست نداده‌اند.

در سال‌های اخیر با ورود خودروهای کراس، مدل‌های برقی و اس یو وی‌ها، خودروهای سدان رونق سابق خود را ندارند. در واقع نیازهای جدید مردم دنیا و سهولت استفاده و آپشن‌های بیشتر محصولات جدید سبب شده تا خودروهای سدان محبوبیت سابق خود را از دست بدهند؛ اما این موضوع در خصوص همه سدان‌های موجود در بازار صدق نمی‌کند.

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023 را بشناسید

در واقع سدان‌هایی هنوز وجود دارند که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و همچنان جزو انتخاب‌های اول یک خرید خودرویی محسوب می‌شوند. سدان‌ها ماشین‌های جمع و جور با 4 درب و 2 ردیف صندلی هستند که گزینه مناسبی برای استفاده‌های خانوادگی در داخل شهر و مسافرت‌هایی با برد متوسط محسوب می‌شوند؛ اما سوال اینجاست که با توجه به تحولات جدید، چه خودروهای سدانی در بازار هنوز هم پرفروش هستند؟ با معرفی بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023 همراه ما باشید.

کیا K5

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

اولین خودرویی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم یک خودروی کره‌ای است. این‌که صنعت خودروسازیی کره در قرن 21 بسیار متحول شده و به‌جای تولید محصولات مونتاژی روی به تولید محصولات باکیفیت داخلی آورده، علت اصلی حضور پرقدرت خودروسازان کره‌ای در بازارهای جهانی است. محصولاتی که علاوه بر آسیا در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز خواهان زیادی دارند.

کیا K5 یا همان جدیدترین نسل کیا اپتیما، یکی از محبوب‌ترین سدان‌های کیا محسوب می‌شود که به داخل کشور ما نیز راه پیدا کرده است. این محصول دارای طراحی منحصربه‌فردی است و چندان رخ کیا اپتیما را به ارث نبرده و تقریبا پلتفرم ساخت این ماشین دچار تغییرات گسترده‌ای شده است. کیا کی 5 با یک موتور پرتوان 290 اسب بخاری قرار است در اوایل سال 2024 در دسترس مشتریان در سراسر دنیا قرار بگیرد.

اگرچه قدرت تولیدی توسط موتور این ماشین به نسبت خودروهای روز دنیا کم به‌نظر می‌رسد، اما برای مصارف داخل شهری همچنان گزینه‌ای مطلوب با مصرف سوخت پایین محسوب می‌شود.

البته این خودرو با موتورهای مختلفی عرضه خواهد شد. به طوری که حتی بیشتر افراد، این خودرو را با موتور پایه که یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با توربوشارژ است و قدرتی معادل ۱۸۰ اسب بخار تولید می‌کند، سفارش می‌دهند. همچنین شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۷ ثانیه است.

مدل خودروکیا K5 2023
قیمت۲۶.۴۱۵ دلار (یک میلیارد و 320 میلیون تومان)
پیشرانهچهار سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)
حجم موتور1598 سی‌سی
حداکثر قدرت178 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه (نسخه 290 اسب بخاری در سال 2024 عرضه خواهد شد)
حداکثر گشتاور265 نیوتن‌متر در 1500 – 4500 دور در دقیقه
گیربکس8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک
مصرف سوخت7.4 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت7.2 ثانیه
حداکثر سرعت206 کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت 56 لیتر
حجم صندوق بار 453 لیتر
ابعاد لاستیک‌ها205/65R16
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبچند اتصالی (Multi Link)
وزن خالص1413 کیلوگرم
طول×عرض×ارتفاع4905 × 1859 × 1445 میلی‌متر
فاصله بین دو محور 2850 میلی‌متر

کیا K5 لیست کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی روز دنیا را در اختیار شما می‌گذارد تا در طول رانندگی نهایت لذت را از پیمایش مسیر خود داشته باشید.

تجهیزاتکیا K5 2023
چراغچراغ‌های جلو و عقب LED، دی‌لایت، نور بالا اتوماتیک (HBA)، سنسور نور (اتولایت)
سیستم‌های مالتی مدیامانیتور 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث، پورت USB جداگانه برای شارژ موبایل و سیستم چند رسانه‌ای
رینگ‌ها16 اینچی آلومینیومی
شیشه و آینهتمامی شیشه‌ها از نوع سولار (کاهش‌دهنده گرما و اشعه‌های مضر خورشید)، شیشه جلو عایق صدا، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن
تهویه مطبوعاتوماتیک دو کاناله
صندلیروکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو
ایمنیترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حفظ مسیر بین خطوط (LKA)، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط، هشداردهنده عدم توجه راننده (DAW)، هشداردهنده باقی ماندن کودکان در صندلی عقب هنگام ترک خودرو (ROA)، هشداردهنده خروج خودرو جلویی از پارک (LVDA)، 6 ایربگ 10 نقطه‌ای
سایر امکاناتکی‌لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، سقف پانوراما

جنسیس G80

بهترین سدان های جهان در سال 2023

خودروی بعدی تقریبا دو برابر کیا K5 قیمت دارد و علتش آن است که در طراحی جنسیس G80 پارامترهایی رعایت شده که آن‌ها را فقط در خودروهای لوکس بازار می‌توانید ببینید. در نمای بیرونی، جنسیس G80 خود را به‌عنوان یک خودروی لوکس به شما معرفی می‌کند که می‌تواند دل هر فردی با هر سنی را به تسخیر خود دربیاورد.

G80های نسل جدید قرار است به نیاز‌های افراد مختلف پاسخ دهند؛ چه می‌خواهد این افراد عاشقان سرعت و قدرت باشند و چه افرادی که این ماشین را برای نیا‌زهای روزمره خود تهیه می‌کنند. بنابراین این محصول در ایالات متحده آمریکا با دو نوع پیشرانه بنزینی عرضه می‌شود. نسخه اول از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که نه‌تنها گزینه مناسب برای مصرف شهری محسوب می‌شود، بلکه قدرت کندن آسفالت‌های جاده را نیز دارد. در حالی که نسخه دوم از یک موتور V6 توربو ۳.۵ لیتری استفاده می‌کند که قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند که این نسخه مخصوص علاقه‌مندان به سرعت تولید شده که در اتوبان‌ها به‌دنبال به چالش کشیدن مهارت‌هایی رانندگی خود هستند. در بازارهای خارج از ایالات متحده آمریکا، یک نسخه دیگر با موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل نیز قابل خریداری خواهد بود که قدرت ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

مدل خودروجنسیس G80
قیمت۵۵.۳۴۵ هزار دلار
نوع موتوربنزینی و توربودیزل
گیربکساتوماتیک 8 دنده قابل تغییر
نوع دیفرانسیلپشتیبانی از چرخ‌های عقب
سیلندرها4 سیلندر خطی
تعداد صندلی‌ها5
ضمانت اصلی5 سال یا 60,000 مایل
نوع سوختبنزین با کیفیت بالا (پیشنهادی) نسخه دیزل در سال 2024 عرضه می‌شود
مصرف سوخت شهر/جاده22/32 مایل بر گالن
مصرف سوخت ترکیبی26 مایل بر گالن
محدوده در مایل‌ها (شهر/جاده)378.4/550.4 مایل
ظرفیت مخزن سوخت17.2 گالن
حجم موتور2.5 لیتر و 3.5 لیتر برای بنزینی و 2.2 لیتر برای دیزلی
قدرت موتور300- 375- 210 اسب بخار
گشتاور420- 530- 440 نیوتن‌متر
سوپاپ‌ها16 سوپاپ
نوع میل لنگدو قلو
زمان سوپاپمتغیر
تزریق دوگانه‌ایاستاندارد
حداکثر ظرفیت حمل430 کیلوگرم

بی ام و i4 یکی از بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

برای خودروی سوم یک محصول آلمانی از برند معروف بی ام و را انتخاب کرده‌ایم. این محصول یک تفاوت مهم با سایر خودروهای موجود در لیست دارد که آن موتور الکتریکی این محصول است.

بی ام‌ و i4 eDrive35 یک خودرو الکتریکی اسپرت است که با توجه به زیرساخت‌های گسترده ایجاد شده برای این محصولات در سراسر جهان، مناسب علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی طراحی شده است. این نسخه ویژگی‌هایی مشابه با سایر نسخه‌های بی ام‌ و i4 دارد، اما به‌دلیل استفاده از موتور الکتریکی، قدرت و قابلیت پیمایش آن کمتر است. مهندسان بی ام و در طراحی ظاهری این محصول علاوه بر توجه به زبان همیشگی محصولات ب ام و به‌خوبی توانسته‌اند نیازهای روز را شناسایی کنند و محصولی را راهی بازار کرده‌اند که بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته‌ است.

نسخه eDrive35 ب‌ ام‌ و i4 دارای یک موتور الکتریکی با توان متوسط حدود ۲۸۱ اسب‌بخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر و قابلیت پیمایش تا ۴۱۸.۴ کیلومتر با هر بار شارژ کامل است. به‌علاوه، بی ام‌ و اعلام کرده شتاب این نسخه نیز معادل ۵.۸ ثانیه است که به‌نسبت محصولات تسلا رقم بالایی محسوب می‌شود و کماکان محصولات تسلا در این زمینه حرف اول را می‌زنند. مشخصات مدل eDrive40 BMW شامل قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار، گشتاور ۴۳۰ نیوتن‌متر، شتاب ۵.۸ ثانیه و برد ۴۸۲.۸ کیلومتر است.

مدل خودروBMW i4
نوع موتوریک موتور برقی/ دو موتور برقی
ظرفیت باتری۸۳.۹ کیلووات‌ساعت
قدرت۲۸۱ اسب بخار / ۳۳۵ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر / ۴۸۲.۸ نیوتن‌متر
گیربکساتوماتیک
محور محرکدیفرانسیل عقب/ دو دیفرانسیل
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت۵.۷ ثانیه
سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت / ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
برد حرکتی418 کیلومتر / 482 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
فرمانبرقی
بدنهسدان لیفت‌بک
نوع رینگآلومینیومی

در خصوص آپشن‌ها همواره محصولات الکتریکی حرف‌های بیشتری به‌نسبت محصولات با سوخت بنزینی دارند؛ اما نسل جدید خودروی الکتریکی BMW از این قاعده مستثنی است. در این خودرو خبری از تسلابازی نیست و امکانات رفاهی و آپشن‌های این خودرو بیشتر شبیه به خودروهای بنزینی است. سانروف، گرم‌کن آینه بغل، آینه بغل برقی، گرم‌کن صندلی جلو، صندلی برقی سرنشین جلو، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک، استارت بدون کلید، ورود بدون کلید، کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، ناوبری، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی، گرم‌کن فرمان، دکمه‌های کنترلی فرمان، چراغ روز، اتولایت، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، ترمز کمکی، ترمز ضدقفل، رادار تصادف عقب، رادار تغییر لاین، رادار نقطه کور، سنسور عقب، سنسور جلو، اتو پارک، کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی و کروز کنترل هوشمند از جمله امکانات این ماشین هستند.

هوندا سیویک 2024

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

نوبتی هم که باشد نوبت عرض اندام محصولات ژاپنی در بین بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023 است. محصولاتی که علاوه بر رفع نیازهای طرفداران به دوام عمر بسیار بالا شهرت یافته‌اند. به همین جهت به سراغ محصول جدید برند هوندا می‌رویم، یعنی سیویک 2024.

هوندا سیویک 2024 که در همین ماه‌های پیش رو وارد بازار خواهد شد، از هم‌اکنون توانسته به‌خوبی توجه خریداران را به خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین خودروهای سال تبدیل شود. این محصول دارای یک ظاهر خاص خشن با خطوط داینامیک است که ظاهر خود را از خودروهای سایر برندها متمایز می‌کند.

هوندا سیویک ۲۰۲۴ به سه عدد پیشرانه از دو نوع مجهز شده است است که شامل یک پیشرانه جدید ۲ لیتری با سیکل آتکینسون و دو پیشرانه برقی کوچک است. استفاده ترکیبی از این پیشرانه‌ها سبب شده است تا این محصول ژاپنی قدرتی معادل 181 اسب بخار داشته باشد و گشتاور آن به ۳۱۵ نیوتن‌متر برسد. نیروی تولیدی مجموعه قوای محرکه هوندا سیویک هیبرید از طریق گیربکس e-CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

متاسفانه اطلاعات دقیقی از مشخصات نسخه 2024 این محصول در دسترس نیست.

هیوندای آیونیک ۶

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

باز هم محصولات کره‌ای و باز هم یک سدان تماما برقی دیگر. هیوندای آیونیک 6 یک محصول نوآورانه از این کمپانی کره‌ای است که با ظاهر فست بک خود شباهت غیر قابل انکاری به پورشه‌ها دارد. یکی از ویژگی‌های این محصول که سبب شده آن را نوآورانه بدانیم محل قرارگیری باتری‌های الکتریکی این محصول است که سبب شده فضای کابین این خودرو اشغال نشود و سرنشینان فضای کافی برای استراحت داشته باشند.

البته این موفقیت با کاهش سایز باتری همراه نبوده، به‌طوری‌که اگر مشتریان، تیپ SE آیونیک ۶ که بیشترین مسافت قابل پیمایش را دارد، سفارش دهند، مسافتی در حدود ۵۸۰ کیلومتر را می‌توانند با یک‌بار شارژ با آن طی کنند که در میان سدان های الکتریکی رقمی حیرت‌انگیز است.

مدل خودروهیوندای آیونیک 6
نوع موتورتمام الکتریکی (EV)
مشخصات موتوردو موتور الکتریکی/۱۷۳ کیلووات
قدرت۳۲۰ اسب بخار در مجموع
گشتاور۶۰۰ نیوتون‌متر در مجموع
گیربکستک سرعت
محور محرکدو دیفرانسیل
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعتحدود ۵ ثانیه
استاندارد آلایندگییورو ۶
فرمانبرقی
نوع بدنهسدان سایز کوچک
نوع رینگآلومینیومی
طول۴۸۵۰ میلی‌متر
عرض۱۸۸۰ میلی‌متر
ارتفاع۱۵۰۰ میلی‌تر
فاصله محورها۲۹۵۰ میلی‌متر
وزن خالصحدود ۲۰۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین۵ نفر

نسل جدید تویوتا کمری

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

کمری یکی از پرطرفدارترین سدان‌های تولید شده توسط برند تویوتا است که چندین نسل از آن به‌صورت مدوام تولید شده و در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. تویوتا کمری همواره در تمامی کشورها به‌خصوص در کشورهای حاشیه‌نشین خلیج فارس فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است. این خودرو به دوام بالا، کیفیت رانندگی بسیار مطلوب، موتور پرقدرت و کیفیت قطعات خود در طول زمان شناخته می‌شود.

کمری ۲۰۲۴ با موتور چهار سیلندر هیبرید به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود که بسته به سیستم AWD یا FWD موتور خودرو توان‌های مختلفی خواهد داشت که به‌ترتیب ۲۳۲ و ۲۲۵ اسب بخار بازده این موتور با توجه به سیستم گیربکس خواهد بود.

تویوتا کمری‌های نسل جدید به مانند نسل‌های گذشته حس قدرت را منتقل نمی‌کنند و به‌دلیل بهره‌گیری از موتورهای هیبرید، این محصول ظاهری شبیه به خودروهای برقی پیدا کرده است. این محصول با قیمت 27.515 هزار دلار راهی بازار فروش خواهد شد و هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی و آپشن‌های نسخه هیبرید این محصول در دسترس نیست.

بی ام و سری ۳

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

اگرچه در سال‌های اخیر تمایل مردم جهان در خصوص خرید خودرو به‌سوی محصولات پیکاپ کشیده شده است و خیلی از شرکت‌ها تمرکز اصلی خود را روی محصولات پیکاپ گذاشته‌اند، اما سری ۳ در طول تمام این سال‌ها همیشه یک سدان موفق از طرف این کمپانی آلمانی بوده است.

نسخه M340i که نسخه اسپورت شده با پرفورمنس بالای این نسل محسوب می‌شود، از یک موتور 6 سیلندر با دو دستگاه توربوشارژر بهره می‌برد که قدرتی معادل ۳۸۲ اسب بخار را تولید می‌کند. با وجود این‌که در نسل جدید BMW S3 به‌‌لطف قدرت و گشتاور بیشتر تولید شده، سیستم xDrive و جعبه‌دنده‌ ۸ سرعته‌ی اسپرت، این خودرو در زمان ۴.۴ ثانیه و حدود ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از نسل گذشته، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما این ارقام نشان‌دهنده پیشرفت خاصی به نسبت گذشته این محصول نیست.

این محصول با قیمت 45.495 هزار دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد؛ اما مدت زمان گارانتی این محصول در نمایندگی‌های آلمان اندکی بیشتر از سایر نقاط جهان خواهد بود.

هیوندای سوناتا جزو بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

اگر به تصاویر محصول جدید هیوندای نگاهی بی‌اندازید، احتمالا به این فکر خواهید کرد که این کمپانی کره‌ای قصد داشته با به‌روز کردن طراحی محصول شناخته شده خود فروش فوق‌العاده‌ی آن را تضمین کند؛ اما این همه ماجرا نیست!

چرا که در کابین نسل جدید هیوندای سوناتا نیز دگرگونی‌هایی صورت گرفته و این محصول با به‌روزترین امکانات رفاهی و ایمنی روز دنیا راهی بازار خواهد شد؛ این قابلیت‌ها با استفاده از دو مانیتور بزرگ لمسی در اختیار سرنشینان قرار خواهد گرفت.

مدل خودروهیوندای سوناتا 2024
نوع موتور خودروخطی بنزینی
حجم موتور۲.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ۴ / ۱۶
تنفس موتورطبیعی
قدرت۱۹۱ اسب بخار
گشتاور۲۴۵ نیوتن‌متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکدیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت۹ ثانیه
سرعت۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۸.۱ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
فرمانبرقی
بدنهسدان متوسط
نوع رینگآلومینیومی
طول۴۹۰۰ میلی‌متر
عرض۱۸۵۹ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۴۵ میلی‌متر
فاصله محورها۲۸۴۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۵۴۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب۴۵۳ لیتر
حجم مخزن سوخت۵۶ لیتر
قطر رینگ۱۹ اینچ

این محصول با پیشرانه‌های مختلفی به بازار عرضه خواهد شد که ما در جدول بالا مشخصات نسخه بنزینی این محصول را نمایش دادیم؛ اما این محصول دارای یک نسخه هیبرید نیز است که N-Line نام دارد و توانایی تولید قدرت 290 اسب بخار و گشتاور بالایی را دارد. زمان رسیدن سرعت این محصول از صفر تا صد تنها 5 ثانیه خواهد بود.

هوندا آکورد

بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023

اگر به آمار جهانی فروش محصولات خودرویی نگاهی بی‌اندازید متوجه خواهید شد که محصولات پیکاپ وانت، بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما در بین نام این خودرو‌ها نام محصولی سدان نیز مشاهده می‌شود که آن هوندا آکورد است.

سالانه بیش از 10 هزار نسخه از هوندا آکورد در سراسر دنیا به فروش می‌‌رسد. این محصول به ظاهر خشن و دوام بالای قطعات و کم استهلاک بودن مشهور است. این سدان جذاب ژاپنی رانندگی آرام، لذت‌بخش و بسیار کارآمد را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند؛ به‌گونه‌ای که به‌راحتی می‌توانید روی این محصول برای مسافرت‌های طولانی‌مدت حساب کنید.

فضای بسیار زیاد صندوق عقب، ارتفاع مناسب و فاصله بین محوری زیاد این محصول، آن را برای استفاده‌های 4 نفره به گزینه‌ای مطلوب تبدیل کرده است. این خودرو با داشتن یک پیشرانه هیبریدی قدرتی معادل 200 اسب بخار را تولید می‌کند.

در بین بهترین خودروهای سدان جهان در سال 2023 کدام‌یک را می‌پسندید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*