شایعات آیفون 16

جذاب‌ترین شایعات و فکت‌های آیفون 16

امروز قصد داریم جذاب‌ترین اخبار و شایعات در خصوص سری گوشی‌های آیفون 16 – iPhone 16 اپل را بررسی کنیم. کوپرتینویی‌ها برای سال 2024 چه تدارکی دیده‌اند؟

در شرایطی که تنها چند ماه از رونمایی و عرضه سری گوشی های آیفون 15 می‌گذرد، تنور شایعات نسل بعدی این پرچمداران محبوب هر روز داغ‌تر می‌شود. البته در کنار شایعات و اطلاعات موجود در خصوص iPhone 15، به نظر می‌رسد گوشی تاشوی آیفون هم محصول احتمالی و بسیار داغ دیگری است که باید در سال آینده منتظر رونمایی آن باشیم.

علیرغم این که تقریبا تمامی گوشی‌سازان بزرگ دنیا، از گوگل گرفته تا اوپو و سامسونگ و وان پلاس، گوشی‌های تاشوی خود را معرفی و روانه بازار کرده‌اند، کوپرتینویی‌ها به‌طور مشکوکی پیرامون گوشی تاشوی خود سکوت کرده‌اند. به همین جهت مشخص نیست که آیا اصلا می‌توان انتظار عرضه این محصول جذاب که ممکن است آیفون فلیپ یا آیفون فولد نامیده شود را کشید یا خیر!

در عوض، تا دلتان بخواهد اطلاعات، اخبار و شایعات مختلف پیرامون سری آیفون 16 در اینترنت در حال دست به دست شدن است! مواردی نظیر صفحه نمایش بسیار کم‌مصرف‌تر و بهینه‌تر، لنزهای زوم پیشرفته‌تر و بهتر و قابلیت‌های برجسته هوش مصنوعی از جمله ویژگی‌های جذابی هستند که بر اساس شایعات، می‌توان در آیفون 16 انتظارشان را داشت!

شایعات آیفون 16

با این حال تا رونمایی از نسل بعدی آیفون هنوز ده ماه باقی مانده و تا آن زمان نمی‌توان هیچ حدس دقیقی در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های پرچمدار بعدی اپل زد. در عین حال این دسته شایعات می‌توانند دید مناسبی در مورد نسل بعدی آیفون و مشخصات فنی جذاب آن را به ما ارائه کنند تا بتوانیم تصویرسازی مناسبی از آینده این پرچمداران داشته باشیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از جذاب‌ترین شایعات و اطلاعات پیرامون سری آیفون 16 را با هم بررسی کنیم.

سری آیفون 16 صفحه نمایش‌های بزرگتری خواهند داشت

گوشی های اپل 2024

از سال 2020 که اپل گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را به‌ترتیب در اندازه‌های 6.1 و 6.7 اینچی روانه بازار کرد، اندازه صفحه نمایش این گوشی‌ها تغییر چندانی به خود ندیده است. با این وجود به نظر می‌رسد این روند قرار است در نسل بعدی دستخوش تغییر شود.

در همین زمینه راس یانگ، تحلیلگر حوزه محصولات اپل ادعا کرده که مدل‌های مختلف آیفون 16 در مقایسه با نسل‌های قبل از صفحه نمایش بزرگتری بهره‌مند خواهند شد. به‌طور خاص، اندازه صفحه نمایش مدل‌های پرو و پرو مکس iPhone 16 به‌ترتیب 6.3 و 6.9 اینچ پیش‌بینی شده است. این پیش‌بینی البته مدتی بعد توسط مارک گورمن، تحلیلگر برجسته بلومبرگ هم تایید شد. گورمن ادعا کرده بود که اندازه صفحه نمایش مدل‌های مختلف آیفون 16 حدود چند دهم اینچ بزرگتر از قبل خواهد بود.

در این میان البته مدل‌های استاندارد و پلاس پرچمدار سال 2024 اپل همچنان از همان صفحه نمایش‌های قدیمی 6.1 و 6.7 اینچی سابق استفاده خواهند کرد. به این ترتیب اگر شایعات موجود در خصوص سری آیفون 16 صحت داشته باشند، اپل گام بزرگ دیگری را برای ایجاد تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو از گوشی‌هایش بر خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:

منتظر این ۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶ باشید

بر اساس شایعات و اخبار موجود، اندازه صفحه نمایش مدل‌های مختلف آیفون به‌صورت زیر خواهد بود:

مدل گوشیاندازه صفحه نمایشمدل گوشیاندازه صفحه نمایش
آیفون 156.1 اینچآیفون 166.1 اینچ
آیفون 15 پلاس6.7 اینچآیفون 16 پلاس6.7 اینچ
آیفون 15 پرو6.1 اینچآیفون 16 پرو6.3 اینچ
آیفون 15 پرو مکس6.7 اینچآیفون 16 پرو مکس6.9 اینچ

آیفون 16 به‌طور گسترده از هوش مصنوعی بهره خواهد برد

شایعات آیفون 16

اگر پیگیر اخبار سری گوشی‌های پیکسل گوگل باشید حتما در جریان هستید که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی Pixel 8، قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی آن است. بنابراین تعجبی ندارد اگر اپل هم در آیفون‌های نسل آینده خود توجه ویژه‌ای به AI و قابلیت‌های مبتنی بر آن داشته باشد. بنا به ادعای مارک گورمن، سیستم عامل iOS 18 به‌طور گسترده از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) بهره خواهد برد که می‌تواند هم عملکرد سیری و هم اپلیکیشن پیامرسان Messages را ارتقا داده و قابلیت‌هایی مانند تکمیل کردن خودکار جملات و پر کردن خودکار فرم‌ها را به آن‌ها بیفزاید.

همچنین بر اساس گزارش‌هایی که چند ماه پیش رسانه The Information منتشر کرد، اپل همچنین تصمیم دارد از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و بالطبع هوش مصنوعی مولد برای ارتقای کاربری سیری استفاده کرده و آن را به دستیاری هوشمندتر تبدیل کند. این گزارش ادعا کرده که الگوریتم‌های فوق به‌واسطه آپدیتی نرم افزاری در اختیار کاربران آیفون قرار خواهند گرفت.

iPhone 16 صفحه نمایش بهینه‌تری خواهد داشت

یکی دیگر از مشخصات احتمالی آیفون 16 که در هفته‌های اخیر مانور فراوانی روی آن داده شده، تجهیز آن به صفحه نمایش بهینه‌تر است. در این زمینه TheElec گزارش داده که سامسونگ دیسپلی مشغول توسعه پانل‌های جدیدی به‌طور اختصاصی برای اپل است که M14 نام داشته و احتمالا برای نخستین بار در نسل بعدی گوشی‌های این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پانل M14 قرار است فناوری فلوئوروسنت آبی صفحه نمایش‌های کنونی را با تکنولوژی فسفرسانس آبی جایگزین کند و به پانل‌هایی حتی بهینه‌تر از مدل‌های LTPO کنونی که در مدل‌های پرو آیفون 15 حاضرند تبدیل شود.

دوربین زوم قدرتمندتر و حرفه‌ای‌تر در آیفون 16

هر دو گوشی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس احتمالا سال آینده به لنزهای تله فوتو پنج برابر مجهز خواهند شد. بنا به ادعای مینگ چی کو، تحلیلگر خوشنام و سرشناس محصولات اپل، یک لنز چهار منشوری راه خود را به مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 باز خواهد کرد.

در این زمینه باید توجه کرد که در سال 2023 کوپرتینویی‌ها در آیفون 15 پرو از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری استفاده کردند؛ در حالیکه در مدل پرو مکس شاهد استفاده از یک دوربین زوم 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 5 برابری بودیم که معادل لنز 120 میلیمتری در دوربین‌های فول فریم است. اپل دلیل این تفاوت میان مدل‌های Pro و Pro Max را اندازه بزرگتر مدل پرو مکس عنوان کرده است.

اگر این شایعات در مورد آیفون 16 درست از آب درآیند، احتمالا با یک انقلاب در زمینه طراحی دوربین در صنعت طرف خواهیم شد.

تراشه A18 در تمامی مدل‌های iPhone 16

تراشه A18 پرو

طبق شایعات موجود در خصوص سری آیفون 16، بر خلاف روند دو سال اخیر اپل، در این گوشی‌ها شاهد استفاده از تراشه A18 در تمامی مدل‌ها خواهیم بود. البته جف پو، تحلیلگر وبسایت MacRumors، در مدل‌های پرو تراشه‌ای قدرتمندتر موسوم به A18 Pro به کار خواهد رفت؛ در حالیکه در مدل پایه تراشه A18 معمولی استفاده خواهد شد.

در حال حاضر مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 از چیپست A16 Bionic که سال قبل در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 14 به کار رفته بودند بهره می‌برند؛ در حالی که مدل‌های پرو و پرو مکس به چیپست A17 Pro مجهز هستند. جف پو همچنین ادعا کرده که چیپست A18 Pro با بهره‌گیری از فناوری سه نانومتری جدید و پیشرفته TSMC ساخته خواهد شد.

آیفون 16 چه زمانی رونمایی خواهد شد؟

گوشی iPhone 16

اپل تقریبا در تمام سال‌های گذشته رویداد معرفی سری گوشی‌های iPhone خود را در ماه سپتامبر برگزار کرده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت سری آیفون 16 هم در ماه سپتامبر سال 2023 معرفی شوند. همچنین عرضه آن‌ها به بازار نیز معمولا چند روز پس از معرفی‌شان انجام خواهد شد. البته در مواقعی که شاهد تغییرات بزرگ در طراحی باشیم، ممکن است فاصله بین رونمایی و عرضه آیفون‌ها به بازار اندکی طولانی‌تر شود. از طرف دیگر این احتمال هم وجود دارد که تمامی مدل‌های نسل بعدی آیفون همزمان با هم به بازار عرضه نشوند و تعدادی از آن‌ها زودتر از سایرین روانه بازار شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*