شارژر خودروهای برقی در ایران

اولین خط تولید شارژر خودروهای برقی در ایران افتتاح شد

اولین خط تولید شارژر خودروهای برقی در ایران با مدیریت گروه مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا در مرکز کسب و کار برقی‌سازی مپنا در استان البرز افتتاح شد.

مراسم افتتاح اولین خط تولید شارژر خودروهای برقی در ایران در صبح روز 17 آذر 1402 در حضور دکتر عباس علی‌آبادی (وزیر صمت)، دکتر محمد اولیا (مدیرعامل گروه صنعتی مپنا)، دکتر محمدحسین رفان (مدیرعامل شرکت مکو) و همراهانشان، برگزار شد.

جزئیات خط تولید شارژر خودروهای برقی در ایران

طبق گزارش‌های منتشر شده از گروه صنعتی مپنا، این واحد سالانه توانایی ساخت 14 هزار شارژر شارژ سریع و عادی را دارد که عبارتند از 500 ایستگاه شارژر اتوبوس برقی، 5000 ایستگاه شارژر معمولی، 1200 ایستگاه شارژی شارژ سریع برای خودروهای برقی، 5000 شارژر پرتابل یا قابل حمل و 2800 ایستگاه شارژر برای موتورسیکلت.

شارژر خودروهای برقی در ایران

واحد تولیدی گفته شده در شرکت مکو با چندین سوله برای ساخت و تولید، آزمایش‌ها، انبار و… ایجاد شده و همان‌طور که گفته شد این واحد توانایی ساخت 14 هزار شارژر شارژ سریع و عادی را دارد. همان‌طور که می‌دانید در خودروهای برقی با استفاده از سلول‌ها یا باتری‌ها، انرژی الکتریکی ذخیره می‌شود و به کمک این خودروها نیاز به استفاده از سوخت‌های فسیلی به‌عنوان سوخت خودروها، کم یا ناچیز می‌شود و سوخت پاک، جای سوخت فسیلی را می‌گیرد؛ در نتیجه از آلودگی هوا و مضرات آن کاسته می‌شود.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره خط تولید شارژرهای خودروهای برقی در ایران چیست؟ آیا این راه، درست پیش خواهد رفت و شرکت‌هایی مثل مپنا موفق می‌شوند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*