هوش مصنوعی قدرتمند گوگل

هوش مصنوعی قدرتمند گوگل به گوشی های سامسونگ و دیگر اندرویدی‌ها می‌آید

هوش مصنوعی قدرتمند گوگل Gemini که به‌تازگی معرفی شده، در آینده نزدیک به گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی خواهد آمد.

پس از راه‌اندازی ChatGPT در نوامبر 2022، گوگل مجبور شد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی خود را با سرعت بیشتری انجام دهد. چند ماه پیش و در ماه مارس 2023، گوگل از چت بات گوگل بارد با پشتیبانی از LaMDA رونمایی کرد و در ماه می امسال نیز این شرکت مدل هوش مصنوعی خود را با راه‌اندازی PaLM بهبود بخشید. سرانجام در این هفته، گوگل از یک مدل پایه قوی‌تر به نام Gemini رونمایی کرد که عملکرد بسیار بهتری نسبت به قبل دارد. هوش مصنوعی قدرتمند Gemini گوگل دارای نسخه‌های مختلفی است و حالا در جدیدترین اخبار تکنولوژی متوجه شده‌ایم که گوگل جمنای به گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی نیز خواهد آمد.

آشنایی با انواع نسخه های هوش مصنوعی قدرتمند گوگل Gemini

هوش مصنوعی قدرتمند گوگل

هوش مصنوعی قدرتمند گوگل Gemini دارای سه نسخه است؛ جمنای اولترا، جمنای پرو و جمنای نانو. Gemini Ultra قدرتمندترین نسخه این هوش مصنوعی است که برای کار به وب نیاز دارد. گوگل ادعا کرده که این نسخه عملکرد بهتری نسبت به GPT-4 که پایه و اساس چت جی پی تی و سایر چت بات‌ها است، خواهد داشت. Gemini Pro نیز هوش مصنوعی است که اکنون چت بات Google Bard را ارائه می‌کند و در نهایت به Gemini Nano می‌رسیم که نسخه کوچک‌تری از این هوش مصنوعی است که می‌تواند روی دستگاه‌های مختلف اجرا شود.

هوش مصنوعی Gemini Nano در حال حاضر چندین ویژگی جدید و منحصربه‌فرد را به گوشی گوگل پیکسل 8 پرو آورده است؛ برای مثال، برنامه ضبط صدا در این گوشی می‌تواند یک ویژگی خلاصه‌سازی را حتی بدون اتصال به اینترنت ارائه دهد و به این ترتیب شما می‌توانید صداهای ضبط شده مکالمات و مصاحبه‌ها را بدون این که گوشی پیکسل 8 پرو شما به اینترنت متصل باشد، خلاصه کنید. جمنای نانو همچنین قابلیت پاسخ‌های هوشمند کیبورد مجازی Gboard را بهبود بخشیده و در حال حاضر می‌توانید آن را با اپلیکیشن پیام رسان واتساپ آزمایش کنید. این قابلیت، موضوع چت را درک کرده و پاسخ‌هایی مناسب و با کیفیت بالا را پیشنهاد می‌دهد. گفته می‌شود این ویژگی به‌زودی در پیام رسان‌های بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل در گوشی های اندرویدی

تراشه اگزینوس

هوش مصنوعی قدرتمند گوگل Gemini در دستیار هوشمند Bard در برخی از گوشی های هوشمند سری پیکسل گوگل نیز کارایی دارد. گوگل به قابلیت‌های هوش مصنوعی در سیستم عامل اندروید 14 نیز اشاره کرده و اعلام کرد سرویس AI Core به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از ویژگی‌های هوش مصنوعی جمنای نانو در گوشی های هوشمند مجهز به تراشه تنسور G3 گوگل و سایر پردازنده‌های گوشی های هوشمند مانند تراشه‌های پرچمدار مدیاتک، کوالکام و تراشه‌های اگزینوس سامسونگ استفاده کنند.

بر اساس اعلام گوگل، به‌زودی گوشی های سامسونگ، سایر گوشی های اندرویدی و در کل، گوشی های بیشتر با همکاری شرکا، از این قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini پشتیبانی خواهند کرد. البته این کمپانی فعلا اطلاعات بیشتری را فاش نکرده،‌ اما به‌نظر می‌رسد که هوش مصنوعی جمنای می‌تواند روی تراشه‌های گوشی های پرچمدار مثل مدیاتک دایمنسیتی 9300، اگزینوس 2400 و کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 که اخیرا معرفی شده‌اند، اجرا شود.

ظاهرا سری گوشی های پرچمدار جدید سامسونگ یعنی خانواده گلکسی S24 از تراشه‌های اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برند و هوش مصنوعی Gemini Nano نیز می‌تواند روی این تراشه‌ها اجرا شود. بنابراین به احتمال زیاد ویژگی‌های هوش مصنوعی قدرتمند گوگل که برخی از آنها را در پیکسل 8 پرو دیده بودیم، مانند پاسخ‌های آماده‌ی هوشمندتر، دستیار صوتی دیجیتال مجهز به هوش مصنوعی و ترجمه همزمان در این گوشی‌ها ارائه می‌شوند.

علاوه بر این، سامسونگ قبلا Galaxy AI را معرفی کرده بود که ترجمه بلادرنگ در حین تماس‌های صوتی را ارائه می‌دهد. این ویژگی نیز در سری گلکسی اس 24 وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود مراسم معرفی گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس 24 سامسونگ، تمرکز زیادی روی قابلیت‌های هوش مصنوعی داشته باشد و کره‌ای‌ها توضیحات بیشتری درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی در پرچمداران جدید خود ارائه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*