ایلان ماسک GTA VI

ایلان ماسک: هرگز GTA VI را بازی نمی‌کنم

ایلان ماسک اندکی پس از پخش تریلر اول GTA VI از نامناسب بودن این بازی گفت. چرا به‌نظر او GTA 6 نامناسب است و آن را بازی نمی‌کند؟

فرنچایز Grand Theft Auto یا GTA سال‌هاست که به‌خاطر نمایش و ترویج خشونت و بی بند و باری مجموعه‌ای پر سر و صدا تلقی می‌شود که مخالفین و موافقین فراوانی در سرتاسر دنیا دارد. همین مساله باعث شده که با انتشار هر نسخه جدید از این مجموعه، مقامات برخی کشورهای دنیا دنبال ممنوعیت فروش این مجموعه در نقاط مختلف جهان باشند.

دن هاوزر، نویسنده نسخه پنجم بازی (Grand Theft Auto V) در مصاحبه‌ای در سال 2012، سه شخصیت اصلی این نسخه را نمادهایی از طمع، بلندپروازی و دیوانگی توصیف کرده بود که سرنوشت آن‌ها در بازی می‌توانست در یک لحظه از یک سو به سوی مخالف هدایت شود و به همین جهت نقش گیمرها در تعریف شخصیت هریک از این کاراکترها را بسیار کلیدی و پررنگ توصیف کرده بود.

در عین حال مجموعه GTA را همچنان باید یک بازی جهان باز و سندباکس کامل دانست که به کاربر اجازه می‌دهد داستان را مطابق نظر خود پیش برده و حتی مرتکب برخی خلاف‌های باورنکردنی شود. در بسیاری مواقع این خلاف‌ها لازمه پیش‌برد داستان بازی بودند؛ به‌طوری که جلو بردن داستان از روش‌های انسانی یا اخلاقی امکان‌پذیر نبود. همین مساله باعث شده بسیاری افراد مجموعه جی تی ای را مخرب توصیف کرده و نظراتی منفی را در خصوص آن ابراز کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

آخرین اخبار GTA 6: از تاریخ رونمایی تا پلتفرم و عرضه روی PC

یکی از این نظرات، مربوط به رییس پرحاشیه کمپانی‌های تسلا، ایکس و اسپیس ایکس، ایلان ماسک بود که در فاصله کوتاهی پس از نمایش نخستین تریلر GTA VI در شبکه اجتماعی X یا توییتر سابق به اظهار نظر در خصوص این عنوان پرداخت.

عدم تمایل به مرتکب شدن جرم؛ دلیل ایلان ماسک برای تجربه نکردن GTA VI

بازی GTA 6

ایلان ماسک در پاسخ به توییت یکی از کارمندان توییتر که نوشته بود هیچ‌یک از نسخه‌های فرنچایز Grand Theft Auto را تجربه نکرده اعلام کرد که پیش‌تر GTA 5 را تجربه کرده؛ اما نتوانسته آن را ادامه دهد. او همچنین افزود که بازی GTA 5 نیازمند شلیک کردن به ماموران پلیس در ملا عام بوده؛ بنابراین او نتوانسته انجام آن را ادامه دهد!

منظور ماسک از این تیراندازی به افسرهای پلیس احتمالا به نخستین ماموریت بازی برمی گردد که در آن به دنبال خراب شدن نقشه سرقت از یک بانک، کاراکترهای اصلی بازی می‌بایست با درگیر شدن با نیروهای پلیس از منطقه فرار کنند. نکته ظریف در خصوص این مرحله آن است که علیرغم این که به نظر می‌رسد راهی جز از بین بردن پلیس‌ها برای اتمام این مرحله نیست؛ اما گیمرها می‌توانند بدون این که نیازی به شلیک مستقیم به ماموران پلیس پیدا کنند، این ماموریت را به اتمام برسانند. این اتفاق جالب توسط یک کاربر یوتیوب به نام DarkViperAU نمایش داده شد که در تمام طول این مرحله، هیچ شلیکی به افسران پلیس نکرد و حتی در جایی که نیاز به از بین بردن یک افسر بود نیز با استفاده از روش‌های غیرکشنده او را از میان برداشت!

ایلان ماسک GTA VI

مشخص نیست که آیا این اظهار نظر ایلان ماسک در خصوص GTA VI نظر واقعی او بوده یا سناریوی دیگری پشت این توییت او نهفته است. در هر صورت اظهار نظر او اگرچه غیردقیق بود؛ اما قطعا تا حدودی صحت دارد و بخش‌هایی از نگرانی‌های برخی مسئولین فرهنگی کشورهای مختلف را انعکاس می‌دهد.

نظر شما در خصوص فرنچایز جی تی ای چیست؟ آیا شما هم با ایلان ماسک موافقید؟