رابط کاربری سامسونگ

این ویژگی One UI 6.1 باتری گوشی شما را نجات می‌دهد

رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ به لطف هوش مصنوعی، ویژگی هایی دارد که سلامت باتری گوشی هوشمند شما را تضمین می‌کند.

انتظار می‌رود سری گلکسی اس 24 سامسونگ را تا یکی دو ماه آینده ملاقات کنیم. از همین حالا اما بسیاری از مشخصات و ویژگی های این گوشی‌ها فاش شده است؛ تازه‌ترین مورد، به رابط کاربری One UI 6.1 آن‌ها مربوط می‌شود.

بر اساس یک افشاگری جدید، وان یو آی 6.1 حتی قابلیت‌های حفاظتی بیشتری از وان یو آی 6 برای حفظ سلامت باتری گوشی‌ها دارد. ظاهرا چند حالت قابل انتخاب برای کاربران وجود دارد که یکی از آن‌ها Basic mode است. در این حالت، شارژ باتری روی 100 درصد متوقف می‌شود و هنگامی که به 95 درصد رسید، از سر گرفته می‌شود (در مواقعی که گوشی ساعت‌ها به شارژر متصل باقی می‌ماند).

حالت دیگر، Adapt mode نام دارد که شارژ شبانه را روی 80 درصد متوقف می‌کند، تا وقتی که کاربر از خواب بیدار شود. سومی، Max mode است که اجازه شارژ باتری را تا 85 درصد می‌دهد؛ یعنی درصدی که برای سلامت باتری، مناسب انگاشته می‌شود.

ویژگی One UI 6.1

ظاهرا برخی از این قابلیت‌های حفاظتی، متکی به هوش مصنوعی دستگاه است که امکان یادگیری و اقدام بر اساس الگوی مصرف کاربر را دارد. پس شاید فقط جای خالی یک چیز احساس شود: نشانگر درصد سلامت باتری که در گوشی‌های آیفون وجود دارد. این قابلیت، به‌ویژه هنگامی که قصد خرید یک گوشی دست دوم را داشته باشید، رهنمای خوبی خواهد بود.

اما بد نیست به ظرفیت باتری پرچمداران جدید سامسونگ هم اشاره کنیم. این مقدار برای گلکسی S24 و +S24 به‌ترتیب 4000 و 4900 میلی‌آمپر ساعت گزارش شده است. گلسی S24 اولترا اما مانند مدل‌های Ultra سری S22 و S23، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت. هر سه عضو خانواده، از چیپ‌های بهینه‌تری هم برخوردار خواهند بود که می‌تواند در افزایش شارژدهی آن‌ها موثر باشد.