اجساد در تخت جمشید

کشف اجساد ۲۰ انسان باستانی در تخت جمشید

علی اسدی، سرپرست کاوش در آبراهه‌های تخت جمشید گفت تا الان در چند روز گذشته، اجساد ۲۰ انسان باستانی در آبراهه‌های تخت جمشید کشف شده است.

طبق اخبار منتشر شده، اجساد 20 انسان متعلق به ایران باستان در تخت جمشید کشف شد. علی اسدی، سرپرست کاوش در آبراهه‌های تخت جمشید اظهار کرد در ششمین فصل کاوشمان در آبراه‌های تخت جمشید، در روزهای گذشته اسکلت ۲۰ انسان باستانی را کشف کردیم که یکی از آنها کامل‌ترین نمونه است. قبلا هم در ناحیه‌ای نزدیک به آبراهه کاخ تچر، یک فک متعلق به یک انسان در بین رسوبات کشف کردیم که معلوم بود همراه با گل و جریان آب به حرکت در آمده و بقیه قسمت‌های آن فک دیگر پیدا نشد.

اجساد 20 انسان باستانی در تخت جمشید

به‌گفته علی اسدی، در جدیدترین دوره از کاوش‌های انجام شده، اجساد ۲۰ انسان باستانی را در یکی از آبراهه‌ها پیدا کردیم که یکی از آنها اسکت کامل یک انسان است. کشف این مورد یک اتفاق مهم در موارد باستان شناسی محسوب می‌شود و اهمیت زیادی دارد. به احتمال زیاد این اسکت‌ها برای بعد از زمانی هستند که تخت جمشید ویران شد. اسکلتی که به‌صورت کامل کشف شده روی پهلوی راستش قرار دارد و سرش به سمت شرق است. سه سنگ روی آن قرار گرفته که یکی از آنها، طرح و نقشی شبیه به پله‌های حیاط کاخ تچر دارد. تکه‌های زیادی از قسمت‌های شکسته شده پله‌های اطراف حیاط کاخ تچر نیز در داخل آبراهه‌های کاخ تچر کشف شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*