پدیده های عجیب

پدیده های عجیب و جالبی که هیچکس توضیحی برای آنها ندارد

در این مطلب قصد داریم 12 مورد از پدیده های عجیب و جالب و البته مرموز را به شما معرفی کنیم که تاکنون هیچکس توضیح دقیق و روشنی برای آنها نداشته است.

در طول تاریخ، انسان‌ها دنبال جواب برای چرایی همه چیز هستند و چیزهایی مثل سیاهچاله‌ها که تا چند سال پیش از وجودشان بی خبر بودیم را هم شناختیم؛ ولی یک‌سری پدیده های عجیب و مرموز وجود دارند که تاکنون هیچکس توضیحی برای آنها نداشته است.

12 مورد از پدیده های عجیب و غیر قابل توضیح

در ادامه قصد داریم با این پدیده های عجیب و جالب بیشتر آشنا شویم.

12. خرابه زیر آب جزیره یوناگونی ژاپن

پدیده های عجیب

یک هرم با پله‌های سنگی در نزدیکی جزیره یوناگونی ژاپن در سال ۱۹۸۶ توسط غواصان کشف شد. این هرم ابعادی بسیار بزرگ داشت؛ به‌طوری‌که ارتفاع هر پله 5 متر بود و ارتفاع کل هرم هم به اندازه یک ساختمان 5 طبقه می‌رسید. طبق آثار کشف شده، ظاهرا در این منطقه افرادی زندگی می‌کردند. اگر فرض بر این داشته باشیم که این سازه دست‌ساز باشد، باید گفت که این هرم متعلق به تمدن‌های پیش از یخبندان هستند.

11. نور زیاد در آسمان در زمان زلزله

پدیده‌های عجیب

نوری که گاهی اوقات در بعضی از زلزله های رخ داده شده، در آسمان ظاهر می‌شود، بی شک اتفاقی عجیب، ترسناک و جالب است. از سال 1600 میلادی تا الان 65 بار این اتفاق ثبت شده و باید گفت که احتمال دیدن این اتفاق کم است و در هر زلزله، نیم درصد احتمال دارد که شما این نور را ببینید.

همچنین بخوانید:

علت مشاهده نورهای عجیب و مرموز در آسمان به هنگام زلزله + ویدیو زلزله اخیر ترکیه

از این اتفاق بارها فیلم و عکس گرفته شده و هر نظریه‌ای که برای این اتفاق مطرح شده، اثبات نشده است.

10. مرد بارانی

پدیده های عجیب

در سال 1983، پدربزرگ دان دکر در شهر پنسیلوانیای آمریکا، فوت کرد و بعد از تشییع جنازه، مرد جوان به‌صورت ناگهانی تب کرده و به حالت خلسه رفت. در همین حین، آب از سقف و دیوارهای اتاق نشیمن شروع به چکیدن کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که اصلا در آن قسمت از خانه، لوله‌ای رد نشده بود. همراهان او با اورژانس تماس گرفتند و آنها پیشنهاد دادند که دان به بیرون از خانه برود و به پیتزا فروشی نزدیک به آنجا برده شود. زمانی که آنها دان را به پیتزافروشی محل بردند، باز هم چکیدن آب از سقف آنجا شروع شد و زمانی که از آنجا خارج شدند، بارش آب قطع شد.

هیچکس نتوانست متوجه شود که دلیل این پدیده عجیب چه بود؛ ولی دان دکر به مرد بارانی شهرت پیدا کرد.

9. کشتی ارواح کارول اِی دیرینگ

پدیده های عجیب

یکی دیگر از پدیده های عجیب دیگر، کشتی کارول اِی دیرینگ است. این کشتی یک نوع کشتی تجاری در آمریکا بود که بعدها به کشتی ارواح تبدیل شد. در سال 1921 کشتی کارول ای دیرینگ بدون هیچ خدمه‌ای به اسکله‌ای در ایالت کارولینای شمالی آمریکا رسید. انبار و آشپزخانه، پر بودند از مواد خوراکی، ولی دفترها، وسایل شخصی، لنگر و وسایل ناوبری در آنجا نبودند. فرمان یا سکان کشتی هم خراب (شکسته) بود. سال 1922، تحقیقات بدون هیچ نتیجه رسمی متوقف شد و سرنوشت خدمه هم معلوم نشد.

8. جاده بیمینی

پدیده های عجیب

در دهه 1930، ادگار کیس، روانشناس و پیشگوی آمریکایی پیش‌بینی کرد که در سال 1968 یا 1969، ویرانه‌ها و باقی‌مانده شهر گمشده آتلانتیس در بیمینی پیدا ‌می‌شود. در سال 1968 غواصان در منطقه بهشتی در شمال بیمینی، بلوک‌های آهکی با ارتفاع 700 متری پیدا کردند و آنجا به جاده بیمینی شهرت پیدا کرد. بعضی از مردم بر این باورند که این جاده و بلوک‌ها، ویرانه‌های تمدن آتلانتیس است. بعضی از مردم هم بر این باورند که این اتفاق به‌خاطر نشست مواد معدنی به‌دلیل فشار و عمق زیاد در آب بوده است.

7. طاعون رقصیدن

پدیده های عجیب

یکی از پدیده های عجیب و غیر قابل توضیح در سال 1518 در فرانسه اتفاق افتاد. خانمی اهل فرانسه در استراسبورگ، ناگهان شروع به رقصیدن کرد و هیچوقت دست از رقصیدن برنداشت. پس از یک هفته، 34 نفر به او پیوستند و بعد یک ماه، تعداد آنها 100 نفر شد. آنها بدون هیچ درنگی می‌رقصیدند و در آخر 400 نفر به‌خاطر خستگی زیاد، حمله قلبی یا سکته مغزی و قلبی، جان خود را از دست دادند. تا به امروز هیچ نظریه و توضیح علمی، منطقی و باورپذیری درباره علت این اتفاق مطرح نشده است.

6. اندرو کارلسین

پدیده های عجیب

سال 2003 میلادی، شخصی به نام اندرو کارلسین توسط اف بی آی بازداشت شد؛ به‌خاطر این‌که وی با داشتن سرمایه 800 دلار، 350 میلیون دلار در بورس با سرمایه‌گذاری در سهام‌های پرمخاطره و ریسکی، سود کرده بود. او ادعا می‌کرد که مسافر زمان است و از سال 2256 میلادی به این سال آمده و از تمام معاملات خبر دارد. او به قید وثیقه 1 میلیون دلار، از طرف شخصی ناشناس، آزاد شد و بعد از آن ناپدید شد و هیچکس او را ندید.

5. دختر یخ زده

دختر یخ زده

در زمستان سال 1980، ژان هیلیارد قصد داشت در تعطیلات به دیدن خانواده‌اش در مینه‌سوتا برود. در میانه راه، ماشین وی خاموش شد و روشن نشد و او پیاده به سمت خانه دوستش رفت. هوا ناگهان به‌شدت سرد شد و به دمای منفی 22 درجه سانتی‌گراد رسید. او در سرمای زیاد از هوش رفت و 6 ساعت در همانجا دراز کشیده ماند تا فردی او را پیدا کرد و به اورژانس برد. او کاملا یخ زده بود و در بیمارستان، هیچ‌یک از علایم حیاطی را نداشت؛ به صورتی که گوشت او به قدری سفت شده بود که سوزن آمپول در بدن او فرو نمی‌رفت. پزشکان اعتقاد داشتند که ژان مرده و هیچ کمکی به او نمی‌توان کرد. اما در کمال تعجب یخ بدن او ذوب شد و بعد از سه روز تکان‌های ریز در بدنش دیده شد. بعد از هفته ششم حال او مثل هر انسان دیگری، سرحال بود.

4. اقیانوس زیردریایی

پدیده های عجیب

یک مخزن غول پیکر آب 660 کیلومتر مربعی زیر سطح زمین، توسط دانشمندان کشف شد. طبق گفته‌ها، قدمت این مخزن، 2.7 میلیارد سال است. حجم این مخزن بیشتر از همه اقیانوس‌های زمین بوده و گفته شده که اقیانوس‌های سطح کره زمین، زمانی ایجاد می‌شوند که این اقیانوس‌های زیردریایی نشست کنند. این اتفاق یکی از پدیده های عجیب است که ما قبلا دقیقا برعکس این اتفاق را در نظر می‌گرفتیم.

3. رودخانه جوشان 

پدیده های عجیب

قدیم‌ها در آمازون، یک افسانه‌ای معروف شده بود با این مضمون: «رودخانه‌ای وجود دارد که دشمنان خود را می‌جوشاند. یک پسر بچه همیشه از کودکی دلش می‌خواست که این رودخانه را ببیند و کشف کند و آن پسربچه بزرگ شد و در سال 2011، او آن رودخانه را کشف کرد. با وجود این‌که این رودخانه عجیب با نزدیک‌ترین آتشفشان، 700 کیلومتر فاصله داشت، اما دمای آن به 86 درجه سانتی‌گراد می‌رسید. طول این رودخانه، 6.5 کیلومتر است که خود یکی از مرموزترین و عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا محسوب می‌شود.

2. تصویری از موزه برالورن

پدیده های عجیب

عکس بالا متعلق به افتتاح پل طلایی کانادا در سال 1941 میلادی است. در این جمعیت، یک مرد جوان حضور دارد که لباس‌های او با مد دهه 40 میلادی، مطابقتی ندارد. یک سویشرت و تی‌شرتی که آرم و طرح آن مطابق با مد قرن 20 بر تن این مرد دیده می‌شود. همچنین او در دستانش یک دوربین قابل حمل دارد. به همین دلیل، مردم او را به‌عنوان مسافر زمان می‌شناسند.

1. ژئوگلیف جنگل های بارانی آمازون

ژئوگلیف

محققان زمانی که جنگل های بارانی آمازون را از دید بالا بررسی می‌کردند، متوجه نقش و نگارهایی روی زمین شدند که به ژئوگلیف معروف شدند. آنها 450 نمونه از این ژئوگلیف‌ها را در شمال برزیل و بولیوی پیدا کردند که حدود 3 الی 3.5 هزار سال قدمت دارند. طبق عقاید و نظرات منتشر شده، این نقوش برای برگزاری جلساتی ایجاد شدند.

این موارد گفته شده، 12 مورد از عجیب ترین پدیده های رخ داده در طول تاریخ هستند که تا الان ثبت شده‌اند و هیچ توضیح علمی دقیق و روشنی برای آنها ارائه نشده یا لااقل توضیحات ارائه شده، قانع‌کننده نبودند و اثباتی برای آنها پیدا نشده است. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این پدیده های عجیب چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*