وضعیت سکوت

آموزش تنظیم حالت سکوت و ساعت خواب در گوشی اندرویدی

وضعیت سکوت برای افرادی که زیاد از گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنند مفید است. در این مطلب شیوه تنظیم و شخصی سازی ساعت خواب و استراحت را آموزش می‌دهیم.

اغلب مردم به کمک گوشی‌های موبایل و تبلت‌هایشان کارهای روزمره را انجام می‌دهند. مثلاً به کمک گوگل مپ از نقطه الف به موقعیت ب می‌روند یا از پیام‌رسان‌های محبوبی مانند واتسپ بهره می‌گیرند تا با دوستان و اعضای خانواده در ارتباط بمانند. گوشی و تبلت به دستان ما چسبیده و ممکن است دقایق اندکی در روز وجود داشته باشد که بدون آن‌ها سپری کنیم.

البته این فعالیت‌ها به معنی تعداد زیادی نوتیفیکیشن و صدا و ویبره در طول روز است. این صداها و لرزش‌ها در طول روز احتمالاً مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما شب را در نظر بگیرید که می‌خواهید استراحت کنید یا پای تماشای سریال مورد علاقه‌تان بنشینید. در این هنگام است که صدای زیاد نوتیفیکیشن‌ها برایتان آزاردهنده می‌شود.

از همه بدتر زمانیست که پس از طی یک روز طولانی به خواب می‌روید و با صدای دریافت پیام یا لرزش گوشی کنارتان از خواب ناز می‌پرید. شاید هم از یک تا هزار شمرده‌اید تا بالاخره به خواب بروید، اما گوشی ناگهان شما را بیدار می‌کند. وضعیت “مزاحم نشوید” یا Do Not Disturb با مخفف DND در سیستم عامل اندروید برای حل همین مشکل طراحی شده است تا از سناریوهای مشابه پیشگیری کند. با استفاده از وضعیت DND می‌توانید گوشی یا تبلت همراه خود را روی حالت بی‌صدا قرار دهید و در آرامش به خواب بروید. از این وضعیت حتی در حال کار کردن هم می‌توانید بهره بگیرید تا گوشی ناگهان حواستان را پرت نکند.

وضعیت سکوت

چطور وضعیت سکوت و ساعت خواب روی اندروید تنظیم کنیم؟

اگر روتین مشخصی در زندگی روزمره دارید، کافیست وضعیت DND را فقط با تغییر تاگل از خاموش به روشن تغییر دهید تا دستگاه اندرویدی ساعت‌های سکوت را به طور خودکار فعال کند. با فعال کردن وضعیت خودکار DND، دیگر نگران نیستید که بی‌صدا کردن گوشی یا تبلت را فعال کرده‌اید یا خیر.

این مراحل را دنبال کنید تا ساعت خواب و سکوت روی دستگاه اندرویدی فعال شود:

1. اپلیکیشن تنظیمات را روی دستگاه اندرویدی خود باز کنید.

2. به پایین صفحه بروید تا به گزینه Sound & Vibration برسید.

3. گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید.

4. روی گزینه Turn on automatically برای تنظیم زمان‌بندی جدید ضربه بزنید.

5. گزینه Add و سپس Time را انتخاب کنید تا قانون مبتنی بر زمان تنظیم شود.

6. این قانون جدید زمانی را نام گذاری کنید. مثلاً: Nighttime یا Work Hours (برای زمان خواب شبانه یا وضعیت مشغول به کار بودن).

7. ساعت آغاز و پایان برای بازه سکوت تعریف کنید.

8. بالای صفحه را بررسی کنید تا قانون زمانی تعریف شده تائید شده باشد.

در نظر داشته باشید که این مراحل ممکن است براساس نوع دستگاه گوشی موبایل یا تبلتی که استفاده می‌کنید، متفاوت باشد. همچنین برخی نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید شاید فاقد امکان Do Not Disturb باشند. در برخی نسخه‌ها هم منوی تنظیمات در جای دیگری قرار گرفته است.

در گجت‌نیوز بخوانید: استفاده از گوشی موبایل در تخت خواب، یک عادت کشنده است!

شخصی سازی وضعیت سکوت

استفاده از حالت خودکار وضعیت سکوت در DND همانطور که اشاره کردیم، برای روتین مشخص کار و خواب مناسب است. از طرفی شاید لازم باشد موارد استثنای دیگری هم به آن اضافه کنید.

وضعیت سکوت

وقتی استثنا تعریف می‌کنید، سیستم عامل اندرویدی همچنان به تنظیمات وضعیت سکوت خودکار شما احترام می‌گذارد؛ اما به برخی مخاطبین منتخب یا تکرارشده هم اجازه می‌دهد از این سد عبور کنند. بدین ترتیب هیچ تماس یا پیام ضروری را از دست نخواهید داد. برای تعریف مخاطب استثنا این مراحل را به ترتیب دنبال کنید:

1. اپلیکیشن تنظیمات را روی دستگاه اندرویدی خود باز کنید.

2. گزینه Sound و سپس Do Not Disturb را انتخاب کنید.

3. زیر گزینه What can interrupt Do Not Disturb گزینه People را برگزینید.

4. حالا انتخاب کنید کجا ازجمله تماس تلفنی، پیامک یا مکالمه با افراد مشخص، می‌خواهید مخاطبی را از وضعیت DND خارج کنید.

5. انتخاب کنید که تمایل دارید کدام اپلیکیشن‌ها در حالت DND هم بتوانند نوتیفیکیشن بدهند.

6. تنظیمات را براساس ترجیح شخصی تغییر دهید. می‌توانید به هشدارها، یادآوری‌ها، صدا هنگام لمس یا رویدادهای تقویم اجازه ابراز دهید یا مسدودشان کنید.

وضعیت سکوت

همچنین بخوانید: مهمترین دلایل مردم برای اینکه گوشی های اندرویدی را به آیفون ترجیح می‌دهند

اندروید در زمینه وضعیت DND امکانات متعددی در اختیار کاربران قرار داده است تا ساعت سکوت را با توجه به نیاز شخصی تعیین کنند. در حالت سکوت، می‌توانید انتخاب کنید دستگاهتان همه پیام‌ها و تماس‌های ورودی یا تنها از مخاطبین ستاره دار یا فقط از مخاطبین ذخیره شده را بپذیرد. حتی امکانی وجود دارد که دستگاه اندرویدی، تماس را در صورتی بپذیرد که مخاطب شما ظرف 15 دقیقه دوبار تماس گرفته باشد. این امکان مخصوصاً برای تماس‌های ورودی ضروری، مفید خواهد بود.

این امکانات شخصی سازی کمک می‌کند عوامل حواس پرتی را در وضعیت سکوت به حداقل ممکن برسانید؛ اما همچنان بتوانید تماس‌ها و پیام‌های مهم را دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*