تراشه ۲ نانومتری TSMC برای آیفون ۱۷ پرو اپل

اولین تراشه ۲ نانومتری جهان، پیشکش TSMC به آیفون ۱۷ پرو است

کمپانی تایوانی TSMC به‌شدت در حال کار روی تراشه ۲ نانومتری خودش است که آن را تا سال ۲۰۲۵ آماده استفاده اپل در گوشی‌های آیفون ۱۷ پرو کند.

شرکت چیپست‌سازی TSMC در حال رقابت با اینتل و برای ارائه چیپ‌های ۲ نانومتری به مشتریانش است. اولین مشتری پردازنده ۲ نانومتری این شرکت هم اپل است که می‌خواهد آن را در گوشی‌های سری آیفون ۱۷ پرو به‌کار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

پردازنده‌‍ های 2 نانومتری TSMC تا سال 2025 به بازار می‌آیند

رقابت بر سر کوچک‌تر کردن معماری تراشه‌های کوچک در بین شرکت‌های تولیدکننده چیپست به جاهای حساسی رسیده است. شریک تجاری اپل، کمپانی TSMC سخت در تلاش است تا از تکنولوژی‌های بروزی در تراشه‌های سال‌های آتی خودش استفاده کند و پیروز این رقابت بزرگ شود.

سامسونگ به‌دنبال وسوسه رقبای TSMC است

دو منبع آگاه به فاینانشیال تایمز گفته‌اند که این شرکت نتایج آزمایش روی نمونه‌های اولیه تراشه های ۲ نانومتری خودش را به مشتریان بزرگ خود، اپل و انویدیا نشان داده است. در آن سو ظاهرا سامسونگ هم تلاش‌هایی کرده تا با نمایش نمونه‌های اولیه پردازنده ۲ نانومتری ارزان قیمت‌تر خود، مشتریان بزرگی مثل انویدیا را وسوسه کند. اگرچه اینطور به‌نظر می‌رسد که عملکرد تراشه TMSC بهتر بوده است.

تراشه ۲ نانومتری TSMC برای آیفون ۱۷ پرو اپل

آماده‌سازی تراشه ۲ نانومتری TSMC برای آیفون ۱۷ پرو اپل

جیمز لیم، تحلیلگر کمپانی Dalton Investments معتقد است که تراشه ۲ نانومتری اهمیت بسیار زیادی برای سامسونگ دارد، اما مشتریان هنوز هم شک دارند که زمان مهاجرت از TSMC و استفاده از محصولات دیگر شرکت‌ها فرا رسیده باشند. بخش زیادی از این اظهار نظر بدان خاطر است که اپل در حال حاضر نیز مشعول کار روی فناوری سطح ۳ نانومتری است و برخی از محصولات اپل از جمله تراشه A17 Pro زیر قاب آیفون ۱۵ پرو از فناوری این شرکت استفاده می‌کنند. در همین حال، سامسونگ هم فناوری ۳ نانومتری خودش را ارائه کرده که عملکردش فقط ۶۰ درصد فناوری تی‌اس‌ام‌سی است.

بیشتر بخوانید:

ژاپن به دنبال ساخت چیپ های ۲ نانومتری؛ ظهور رقیب جدید سامسونگ و TSMC؟

شرکت TSMC گفته بود که در حال کار است تا تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری را تا سال ۲۰۲۵ عملی کند و قطعا اپل جزو اولین مشتریانی خواهد بود که از این تراشه‌ها در پردازنده موبایل خودش استفاده می‌کند. گزارش‌های داخلی این شرکت نشان می‌دهد که توسعه این فناوری به‌خوبی در حال پیشرفت است و تا سال ۲۰۲۵ این تراشه‌ها، پیشرفته‌ترین فناوری‌های نیمه هادی از نظر چگالی و بهره‌وری انرژی خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*