نقاط قوت و ضعف فیدلیتی

نقاط قوت و ضعف فیدلیتی؛ شاسی بلند محبوب بهمن موتور چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر قصد خرید Fidelity، شاسی بلند محبوب بهمن موتور را دارید، قبل از خرید این مطلب را بخوانید. در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف فیدلیتی خواهیم پرداخت.

فیدلیتی، کراس اوور چینی محبوب و پرفروشی است که در ایران توسط گروه بهمن موتور به فروش می‌رسد. قیمت این خودرو در بازار باعث جلب مشتریان زیادی در مدت زمان کم برای خودش شده است. در بازه قیمتی این خودرو، رقبای بسیاری هستند که هر کدام در موردی از دیگری پیشی می‌گیرند. اگر خرید این خودرو را برای آینده برنامه‌ریزی کرده‌اید، حتما قبل از خرید این مطلب از اخبار خودرو سایت گجت نیوز را مطالعه کنید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب فیدلیتی بهمن موتور خواهیم پرداخت و در آخر با یک جمع‌بندی، پیشنهاد خودمان را به شما ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است ما در این مطلب، به بررسی فیدلیتی پرایم خواهیم پرداخت و با نسخه پرستیژ کاری نداریم.

نقاط قوت و ضعف بهمن فیدلیتی را بشناسید

در ابتدای بحث، به بررسی نقاط قوت و مزایای بهمن فیدلیتی می‌پردازیم.

1. فضای حمل نفرات و بار بزرگ

فاصله بین دو محور فیدلیتی، 2720 میلی‌متر در نظر گرفته شده است. این فاصله باعث ایجاد یک فضای نسبتا بزرگ برای سرنشینان می‌شود. همچنین بنا به همین فاصله زیاد دو محور، یکی از جادارترین کراوس اورهایی است که در این بازه قیمتی می‌توان خریداری کرد. البته لازم به ذکر است که این فضای جادار برای سرنشینان ردیف اول و دوم بیشتر از ردیف سوم در نظر گرفته شده است. ردیف سوم، چندان فضای مناسب و راحتی برای سرنشینانش فراهم نمی‌کند. در صندوق عقب نیز با ارائه فضایی به حجم 1680 لیتر، می‌تواند به‌راحتی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

2. امکانات حرفه‌ای

نقاط قوت و ضعف بهمن فیدلیتی

فیدلیتی پرایم یکی از غنی‌ترین خودروها از لحاظ امکانات حرفه‌ای در این بازه قیمتی محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که تعداد بسیار کمی از رقبای فیدلیتی پرایم در بحث تعداد آپشن‌ها، موارد اضافی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک یا ایربگ‌های پرده‌ای را دارند. اما در کل، این خودرو از لحاظ آپشن، یک خودروی تقریبا کامل است. در ادامه به تعدادی از این امکانات اشاره می‌کنیم:

  • سقف پانوراما
  • دوربین 360 درجه
  • کروز کنترل
  • شارژر وایرلس تلفن همراه
  • درب صندوق بار برقی با سنسور پا
  • صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن
  • کی‌لس استارتر
  • کروز کنترل
  • نورپردازی داخلی
  • هشداردهنده نقاط کور
  • هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • 4 ایربگ

3. مجهز به موتوری خوش‌نامفیدلیتی

موتور فیدلیتی پرایم، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو است که از فناوری AVL اتریش استفاده می‌کند. این موتور با کد فنی E4T15C شناخته می‌شود. موتور فیدلیتی پرایم توانایی تولید قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را دارد. این موتور علاوه بر این‌که در محصولات دیگری از بهمن موتور مانند ریسپکت پرایم نیز استفاده شده است، در بسیاری از محصولات مدیران خودرو نیز دیده می‌شود.

یکی دیگر از مزایای این خودرو در بحث پیشرانه، وجود و تولید قطعات یدکی لازم در آن است که باعث می‌شود تعمیر و نگهداری آن آسان‌تر شود.

4. خدمات پس از فروش عالی

گروه خودروسازی بهمن موتور در بین دیگر خودروسازان همیشه به‌عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات پس از فروش شناخته می‌شود و این خدمات، شامل همه محصولات این شرکت از جمله فیدلیتی پرایم نیز می‌شود.

معایب و نقاط ضعف فیدلیتی

در این بخش نیز به بررسی معایب فیدلیتی می‌پردازیم تا متوجه شوید پس از خرید این خودرو، چه مواردی ممکن است برایتان مشکل ایجاد کند.

1. کیفیت سواری پایین

نقاط قوت و ضعف فیدلیتی

یکی از معایب این خودرو، کیفیت سواری پایین آن است. علت اصلی این مشکل نیز مربوط به رینگ‌های 20 اینچی فیدلیتی می‌شود؛ زیرا رانندگی با چنین رینگ‌های نسبتا بزرگی و لاستیک‌های بی‌کیفیت و سفت ایرانی، باعث می‌شود تا حتی در هنگام رانندگی در معابر صاف، تکان‌ها و لغزش‌هایی در این خودرو حس شود.

2. استهلاک و فرسودگی زیاد گیربکس برای نسخه‌های دوکلاچه خشک

نقاط قوت و ضعف فیدلیتی

گیربکس دوکلاچه خشک در نسخه‌های اولیه فیدلیتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. نسخه‌های اولیه مربوط به تولیدات قبل از زمستان 1401 هستند. گیربکس دو کلاچه خشک برای حرکت در ترافیک سنگین یا حرکت با دور آرام (بدون فشردن پدال گاز) که اغلب ما ایرانی‌ها هر روز در آن گرفتار هستیم، چندان مناسب نبوده و خیلی زود داغ می‌شوند. این نتیجه عملکرد گیربکس فیدلیتی، باعث نارضایتی بسیاری از مشتریان این خودرو شد. به‌خاطر همین، گروه بهمن موتور برای نسخه‌های بعد از زمستان 1401، این گیربکس را با گیربکس جدید دو کلاچه از نوع تر (WDCT) جایگزین کرد.

3. ناتوانی حتی در حرکت معمولی

همان‌طور که گفتیم ترکیب موتور 1.5 لیتری توربو این خودرو با گیربکس دو کلاچه از نوع تر، نسبتا مناسب است. اما این خودرو‌ نمی‌تواند در تست‌های عملکردی نسبتا قوی، نتیجه خوبی به‌دست آورد. وزن و ابعاد بیشتر نسبت به سایر رقبا در قبال جذب مشتری بیشتر، نتوانسته است تا پایداری و بهینگی این خودرو را در موارد شتاب‌گیری و هندلینگ به‌خوبی نگه دارد.

بررسی گیربکس جدید دو کلاچه تر

بهمن موتور از اواخر سال 1401 در این خودروها گیربکس دوکلاچه‌ی تر جدیدی را جایگزین گیربکس دو کلاچه خشک قدیمی کرده است، برای بسیاری جای سوال دارد که عملکرد این گیربکس جدید چگونه است. به‌خاطر همین موضوع، ما گیربکس جدید فیدلیتی را نیز بررسی می‌کنیم.

از نظر حساسیت و استهلاک در مسافت‌های طولانی، گیربکس دوکلاچه تر، بهتر و بهینه‌تر از نوع خشک ظاهر می‌شود. اما از لحاظ سرعت عملکرد و شتاب‌گیری برای خودرو در هنگام شروع حرکت، گیربکس دو کلاچه خشک بهتر از نوع تر عمل می‌کند. به‌خاطر همین، فیدلیتی‌هایی که بعد از اواخر 1401 تولید شده‌اند، در این مورد ضعیف‌تر از نسخه‌های قبلی خود هستند.

بررسی فیدلیتی های 7 نفره

فیدلیتی

نوع 7 نفره فیدلیتی در مقایسه با نوع 5 نفره، هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند و نوع 7 نفره تنها یک ردیف صندلی اضافی در قسمت میان صندوق بار و کابین خودرو دارد. ضمن این‌که با باز شدن این صندلی‌های ردیف سوم که فضای چندان زیاد و مناسبی برای افراد بالغ را ندارد، قسمت آزاد فضای بار کاهش خواهد یافت. در واقع صندلی‌های ردیف سوم بیشتر برای کودکان طراحی شده است.

نتیجه گیری نهایی

در مجموع با بررسی‌هایی که از نقاط قوت و ضعف فیدلیتی پرایم داشتیم، می‌توان گفت که این خودرو بیشتر مناسب استفاده‌های خانوادگی است. اما این خودرو برای قشر جوان سرعت و چالاکی‌پسند، گزینه مناسبی نبوده و رقبایی بسیار عالی‌تر از خود در این بازه قیمتی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*