راز جاودانگی و طول عمر

چینی‌ها به کمک این روش، راز جاودانگی و عمر طولانی را کشف خواهند کرد

راز جاودانگی و عمر طولانی با کشف انقلابی محققان چینی ممکن خواهد شد. این روش جدید از هیدروژن درمانی برای جلوگیری از پیری سلول استفاده می‌کند.

محققان چینی با کشف یک روش جدید با استفاده از هیدروژن درمانی، از روشی جدید و پیشرفته برای جاودانگی و طول عمر رونمایی کرده‌اند که از ایمپلنت‌های مبتنی بر فناوری نانو برای انتقال هیدروژن استفاده می‌کند و قادر به رفع مشکلات و بیماری‌های مرتبط با پیری از جمله آلزایمر است.

طی این مطالعه که توسط پژوهشگران دانشگاه شانگهای جیائو تونگ انجام شده، پتانسیل هیدروژن برای از بین بردن ساعت سلولی مورد بررسی قرار گرفته است. افزایش سن و برخی از بیماری‌های مرتبط با آن معمولا با فرآیندی تحت عنوان «پیری سلولی» در ارتباط هستند که طی آن سلول‌ها دیگر تقسیم نمی‌شوند و تنها موادی التهابی از خود آزاد می‌کنند.

پژوهشگران چینی این مطالعه مدعی هستند که ریزمحیط پیری که باعث التهاب مداوم و از دست رفتن توانایی‌های بازسازی می‌شوند، مانع اصلی در ترمیم موثر بافت افراد مسن به‌شمار می‌روند. این شرایط، محیطی را به‌وجود می‌آورد که فرآیند ترمیم بافت‌ها را ناممکن کرده و با تسریع پیری، می‌تواند منجر به بروز مشکلات استخوانی در افراد مسن شود و ترمیم شکستگی را دشوار کند.

با این حال، داروهای موجود که توسط دانشمندان به‌منظور جلوگیری از پیری سلولی تولید شده‌اند، با محدودیت‌ها و عوارض جانبی همراه هستند و اثربخشی چندانی ندارند. از سوی دیگر، مولکول‌های هیدروژن به‌لطف توانایی خود در خنثی‌سازی رادیکال‌های مضر، به‌عنوان یک ضدالتهاب ایمن از پتانسیل بالایی برخوردار هستند.

راز جاودانگی و عمر طولانی

نانوفناوری و هیدروژن درمانی، مکمل کشف راز جاودانگی و طول عمر؟

ایمپلنت کوچک اما قدرتمند پژوهشگران چینی، هیدروژن را بهتر از حالت عادی، مانند نوشیدن آب غنی از هیدروژن یا تنفس در محیط مملو از این گاز به بدن منتقل می‌کند. این روش، انتقال هیدروژن را 40 هزار برابر موثرتر از روش‌های معمولی امکان‌پذیر خواهد کرد.

این ایمپلنت کوچک به‌گونه‌ای طراحی شده که هیدروژن را به‌طور مداوم طی یک هفته در بدن آزاد می‌کند. محققان چینی در این مرحله آزمایش‌های بالینی را روی گروهی از موش‌های پیر پیش می‌برند. ایمپلنت مذکور در نقش یک کاتالیزور ظاهر می‌شود و تاثیر مثبتی در ترمیم استخوان و جوان‌سازی سلول داشته است.

این رویکرد جدید، زیرساخت سلولی را تغییر داده و با کاهش التهاب، عملکرد سلول را بهبود می‌بخشد. کشف قابل توجه پژوهشگران چینی، امیدی برای دستیابی به راز جاودانگی و طول عمر و مبارزه با مشکلات ناشی از افزایش سن است و گام بزرگی در راستای تحقق درمان‌های جدید به‌شمار می‌رود.

این مطالعه هم‌چنین فرصتی جدید برای درمان‌های انقلابی ایجاد کرده که می‌تواند نگرشی جدید در حل مشکلات مربوط به کهولت سن ایجاد کند. مطالعه فوق در مجله Nature Communications منتشر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*