زنجیر چرخ

تکنولوژی جدید هیوندای، زنجیر چرخ را به صورت پایه به تایر خودروها می‌آورد

هیوندای با تکنولوژی جدید خود توانست زنجیر چرخ را به‌صورت پایه به تایر خودروها بیاورد. در ادامه با ویژگی‌های فناوری زنجیر چرخ هیوندای آشنا خواهیم شد.

هیوندای برای این‌که مالکان خودروها دیگر به نصب زنجیر چرخ‌های سنتی نیازی نداشته باشند، یک فناوری جدید به‌نام زنجیر چرخ آلیاژی را توسعه داده است که راننده می‌تواند آن را با فشردن یک دکمه فعال کند تا عملکردی مشابه زنجیر چرخ‌های سنتی را ارائه دهد. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ویژگی‌های این فناوری هیوندای آشنا خواهیم شد.

تکنولوژی جدید هیوندای برای زنجیر چرخ

هیوندای یک رینگ و لاستیک جدید را به‌عنوان جایگزین زنجیر چرخ‌های سنتی طراحی کرده است. درون این چرخ‌ها چند شیار با فاصله منظم قرار دارند و آن را همانند پیتزا به 6 قسمت تقسیم می‌کنند. هنگامی که راننده با فشردن یک دکمه این فناوری را فعال کند، ماژول‌های آلیاژی از درون محفظه خود خارج می‌شوند تا عملکردی مشابه زنجیر چرخ‌ها داشته باشند.

زنجیر چرخ

طراحان این ماژول‌های را به‌شکل حرف J طراحی کردند تا باعث افزایش چسبندگی خودرو در مسیرهای برفی شوند. همچنین هنگامی که این فناوری غیر فعال باشد، ماژول‌ها به‌شکل حرف L درون چرخ‌ها قرار خواهند و دیگر با سطح جاده برخوردی نخواهند داشت.

زنجیر چرخ

هنگامی که لاستیک‌ها مستهلک شوند و آلیاژهای این فناوری در صورت غیر فعال بودن با سطح جاده برخورد داشته باشند، در آن زمان مالکان خودرو باید لاستیک‌ها را تعویض کنند. هیوندای که این اختراع جدید را در کره جنوبی و آمریکا ثبت کرده است، قصد دارد آن را طی همکاری با کیا به تولید انبوه برساند. هنوز مشخص نشده این چرخ‌های پیشرفته با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*