سگ رباتیک

سگ رباتیک جدید کره‌ای‌ها، رکورد سرعت را شکست + ویدیو

سگ رباتیک HOUND که توسط مهندسین کره جنوبی توسعه یافته به دستاوردی خیره‌کننده رسیده و رکورد سرعت در دو 100 متر را به نام خود ثبت کرد.

سگ رباتیک HOUND که توسط آزمایشگاه کنترل و طراحی ربات دینامیک در موسسه علوم و فناوری کره جنوبی ساخته شده است، توانست در دو 100 متر رکورد سرعت را شکسته و دستاوری شگفت‌انگیز را در علم رباتیک رقم بزند.

براساس رکورد جهانی اعلام شده از سوی گینس، سگ رباتیک HOUND با دستیابی به رکورد 19.87 ثانیه با سرعت متوسط 18.13 کیلومتر بر ساعت در هر 100 متر، مرزهای چابکی را جابجا کرده است. این ربات چهار پا توسط آزمایشگاه کنترل و طراحی ربات در دائجون کره جنوبی توسعه یافته است.

یانگ ها-شین، طراح HOUND، در توصیف فناوری پیچیده این ربات گفت:

همه حرکات این ربات به‌وسیله یک کنترلگر (موتور) واحد حاصل شده که پیشتر در شبیه‌سازی‌ها تعلیم یافته بود. اگرچه در شبیه‌سازی، این ربات می‌تواند به سرعت‌های بالاتری نیز دست یابد، اما هنوز آن را به‌طور واقعی آزمایش نکرده‌ایم.

سگ رباتیک HOUND با وزن 45 کیلوگرم، شبیه به یک بولداگ نر آمریکایی متوسط است که با بهره‌گیری که پاهای سبک‌وزن خود برای دو سرعت طراحی شده است. ماژول‌های محرک ران و زانو به‌طور موازی طراحی شده‌اند و به‌وسیله یک تسمه حرکت زانو را به مفصل زانو منتقل کرده و دامنه حرکتی را ممکن می‌سازد.

شین با تاکید بر اهمیت موتور محرکه این ربات، افزود:

عملکرد آنی و ثابت، یکی از خصوصیات مهم برای تصمیم‌گیری صحیح موتور برای حرکت پایه‌های دینامیک است.

سگ رباتیک HOUND و آینده‌ای که پیش‌روی این صنعت است

در حالی‌که سگ رباتیک HOUND موفق به شکست رکورد سرعت در دو 100 متر شده است، توانایی‌های آن تنها محدود به این دستاورد نیست. این ربات با موفقیت توانسته از شیب 22 درجه به مسافت 3.2 کیلومتر بالا برود و از یک مانع به ارتفاع 35 سانتی‌متری نیز عبور کرده است.

با تداوم اصلاح طراحی و ارتقای قابلیت‌های HOUND انتظار می‌رود این ربات چهار پا بتواند به سرعت‌های بالاتر و امکان مانورهای پیچیده‌تری نیز دست پیدا کند. رکوردشکنی در دو 100 متر تنها آغاز راه است و جهان می‌تواند پیشرفت‌های بیشتری را در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی تجربه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*