بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ که حتما باید ببینید

به بهانه رسیدن به انتهای سال، در اینجا فهرستی از بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ را مشاهده خواهید کرد که در ژانرهای مختلفی ساخته شده‌اند.

دنیای پخش ویدیویی روز به روز در حال تغییر و تحول است و نتفلیکس همچنان به‌عنوان برترین پلتفرم پخش ویدیویی در جهان شناخته می‌شود. پادشاه استریمینگ دنیا هر ساله فیلم‌های فوق‌العاده جذاب و خوبی را از ژانر ماجراجویی گرفته تا ترسناک، درام و کمدی پخش می‌کند. سال ۲۰۲۳ هم از این قاعده مستثنی نبود.

این پخش‌کننده، فیلم‌های باارزش زیادی را پخش کرد که مطمئنا بسیاری از آن‌ها کاندیدای دریافت جوایز متعددی در سال ۲۰۲۴ خواهند بود. از آثار نویسندگان تحسین شده‌ای مثل تاد هاینز و دیوید فینچر گرفته تا پروژه‌هایی با بودجه‌های کلان از جک اسنایدر و سم هارگریو جزو محصولات امسال Netflix بودند.

بیشتر بخوانید:

۶ فیلم دیدنی که دسامبر ۲۰۲۳ اکران می‌شوند

بهترین فیلم های نتفلیکس در ۲۰۲۳

به‌همین بهانه در اینجا فهرستی از بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ را گردآوری کرده‌ایم که اگر آن‌ها را ندیده‌اید، وقتش است که همین حالا به‌تماشای آن‌ها بنشینید.

۱. فیلم May December

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ - فیلم May December 2023

ناتالی پورتمن و جولیانا مور با کوله‌باری از تجربه و جوایز اسکار، در کمدی درام روانشناختی May December اثر تاد هاینز به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم با الهام از داستان بدنام مری کی لتورنو، داستان یک بازیگر زن به‌نام الیزابت بری را روایت می‌کند که به ساوانا جورجینیا سفر کرده تا در مورد زندگی زنی که قرار است نقش آن را بازی کند، تحقیقاتی را انجام دهد. این زن، گریسی آترتون یو است که ۲۳ سال قبل با لو رفتن رابطه نامشروحی که با همکار خودش داشت، بدنام شد.

May December یک اثر درام زیبا و در عین حال عمیق است که تأثیرگذاری بسیار زیادی دارد. ناتالی پورتمن در این فیلم به‌خوبی نقش یک زن خائن را ایفا کرده است که یک بازیگر خوش ذوق (جولیانا مور) در مقابل نقش او قرار خواهد داشت و داستان را پیش می‌برند. اما یکی از بهترین بخش‌های این فیلم، ایفای نقش چارلز ملتون، بازیگر ۳۲ ساله آمریکایی که توانسته در آن بهترین عملکرد خودش را به‌نمایش بگذارد و بی‌شک یکی از بهتری بازیگران امسال نیز لقب بگیرد.

اینکه تاد هاینز توانسته ترکیبی از طنز، ناراحتی و درام را به‌بهترین شکل ممکن در جدیدترین اثر خودش کنار یکدیگر بگذارد، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت فیلم May December بوده و آن را در صدر بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ گذاشته است.

۲. فیلم The Killer

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ - فیلم The Killer

در دنیای فیلم و سریال، چند نام وجود دارد که همیشه بزرگ هستند و جامعه برای آن‌ها احترام خاصی قائل است. اسکورسیزی، اسپیلبرگ، میازاکی، کوارون، کاپولا، گرویگ و فینچر. نتفلیکس سابقه همکاری با کارگردانی را دارد که سه بار نامزد جایزه اسکار شده و فیلم‌های تحسین شده‌ای مثل Mindhunter و Mank را ساخته است. ما در مورد فینچر صحبت می‌کنیم که امسال نیز با یک فیلم جنایی جدید به‌نام The Killer دوباره به نتفلیکس بازگشته است.

در این فیلم مایکل فاسبندر، نامزد دو جایزه اسکار به ایفای نقش پرداخته است. داستان فیلم درباره شخصیت اصلی آن فاسبندر به‌عنوان یک قاتل سیاسی بین‌المللی است که بعد از به خطا رفتن تیرش در یکی از این مأموریت‌ها، با دردسر بزرگی مواجه می‌شود. آرلیس هاوارد، چارلز پارنل، کری اومالی، سالا بیکر، سوفی شارلوت و تیلدا سوینتن هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم قاتل، یک اثر شیک و مدرن است که سعی کرده در حین اکشن بودن، خیلی صحنه‌های شلوغی نداشته باشد و مینیمال بودنش باعث منحصر به‌فرد بودن آن شده است. فاسبندر طوری این نقش را بازی می‌کند که گویا اصلا برای بازی کردن در چنین نقشی متولد شده است. این فیلم برگرفته از رمانی به‌همین نام در سال ۲۰۰۷ اقتباس گرفته شده است و اندرو کوین واکر به‌عنوان تهیه کننده آن را به شبکه نتفلیکس آورده است.

۳. فیلم They Cloned Tyrone

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ - فیلم They Cloned Tyrone

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

جان بویگا، تیونا پریس و جیمی فاکس (برنده جایزه اسکار) در اولین فیلم کارگردانی جوئل تیلور به‌نام «آن‌ها تایرون را شبیه‌سازی کرده‌اند» به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم که یکی از بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال هم هست، داستانی از یک شبیه‌سازی انسان توسط یک دولت خطرناک را روایت می‌کند. این فیلم اسرارآمیز، جذاب و لذت بخش، در کنار ژانر علمی-تخیلی بودن خودش، طنز بسیار شیرین و دلنشینی هم دارد که می‌تواند شما را سرگرم خودش کند.

فیلم They cloned Tyrone که براساس فیلمنامه‌ای از تیلور و تونی رتن مایر ساخته شده، برای نخستین بار در جشنواره فیلم سیاه آمریکا به‌نمای درآمد و در ماه جولای به شبکه نتفلیکس اضافه شد و نقدهای مثبتی را هم از سوی منتقدان سینما دریافت کرد. یکی از نکات برجسته مربوط به این فیلم، صحنه‌های طنز آن و بازی خوب بازیگران اصلی است که باعث خوش ساخت شدن فیلم شده است.

۴. انیمیشن Nimona

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ -

نتفلیکس معمولا هر سال یک انیمیشن عالی را از شبکه خودش پخش می‌کند. «کلاوس»، «میچل‌ها در مقابل ماشین‌ها»‌ و «پینتوکیو گیلرمو دل تورو» چند تا از نمونه انیمیشن‌هاییست که نتفلیکس طی این سال‌ها منتشر کرده است. امسال نوبت «نیمونا» (Nimona) است. داستان این انیمیشن حول محور شوالیه مشهوری به‌نام Ballister Boldheart است که به جنایتی مرتکب نشده، متهم شده است. نیمونا، نوجوانی که قابلیت تغییر شکل را دارد یکی از اهداف همین شوالیه است، اما بعد از متهم شدن به تصور اینکه شاید نیومنا بتواند به او کمک کند تا تبرئه شود، ارتباط دوستانه‌ای را با او شکل می‌دهد.

این انیمیشن به کارگردانی نیک برونو و تروی کوان و با صداپیشگی هنرمندانی همچون کلویی گریس مورتس، ریز احمد و یوجین لی یانگ ساخته شده است. نیمونا یکی از بهترین انیمیشن‌های نتفلیکس در طول سال‌های اخیر هم محسوب می‌شود. انیمیشنی فوق‌العاده و سرشار از خلاقیت، جنب و جوش و از لحاظ بصری خیره‌کننده با داستانی احساسی است که می‌تواند مخاطب را برای ساعاتی سرگرم کند. از طراحی صحنه‌ها گرفته تا پویانمایی و صداپیشگی هنرمندان همگی باعث خلق اثری شده‌اند که مخاطبان با هر سن و سالی می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

۵. فیلم Fair Play

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ - فیلم Fair Play 2023

یکی از فیلم‌های مهیج روانشناختی امسال نتفلیکس، فیلم Fair Play اثر کلویی دومونت است. آلدن ارنرایک و فیبی داینور نقش لوک و امیلی، دو تحلیلگر یک صندوق سرمایه‌گذاری را ایفا می‌کنند که با یکدیگر روابط عاشقانه‌ای دارند. لوک در شب عروسی برادرش از امیلی خواستگاری می‌کند و او هم با کمال میل این را می‌پذیرد.

فردای آن روز، یکی از مدیران شرکت اخراج می‌شود و امیلی به لوک می‌گوید که شنیده است همکارانش لوک را به‌عنوان جایگزین در نظر گرفته‌اند. در یک مهمانی آخر شب این خبر توسط مدیرعامل شرکت به‌صورت رسمی به لوک اعلام می‌شود. اما از وقتی امیلی ترفیع درجه خیلی ارزشمندی را دریافت می‌کند، رابطه این دو نفر به سمت و سوی دیگری می‌رود و جاه‌طلبی، فریب و خیانت بر آن حاکم می‌شود.

این فیلم می‌تواند یادآور فیلم درخشانی مثل Weeks ،Basic Instinct و Disclosure‌ باشد. یک فیلم هیجان‌انگیز اغواکننده و در عین حال غم‌انگیز که به‌طرز ماهرانه‌ای با مخاطب تعامل برقرار می‌کند.

۶. فیلم El Conde

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ - فیلم El Conde

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

کنت، یک اثر کمدی/ترسناک سیاه از فیلمساز تحسین شده شیلیایی۷ پابلو لارائین است. این فیلم با رویکردی طنزآمیز به یکی از بدنام‌ترین چخره‌های تاریخ، دیکتاتور آگوستو پینوشه پرداخته و او را به‌عنوان خون آشامی نشان می‌دهد که از زندگی خودش خسته شده و به‌دنبال مرگ است. او بعد از ۲۵۰ سال زیستن و مکیدن خون انسان‌ها، نمی‌خواهد دنیا او را به‌عنوان یک دزد بشناسد. اما به یک باره او انگیزه تازه‌ای برای زندگی پیدا می‌کند و دگرگون می‌شود.

فیلم El Conde با ترکیبی بی‌نقص از سیاست اجتماعی و طنزپردازی، ذهن خلاق لارائین در فیلمسازی را به‌تصویر می‌کشد. آلفردو کاسترو، کاتالینا گرا، پائولا لوکسینگر، دیه گو مونوز و گلوریا مونکمایر در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۷. فیلم Maestro

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ - فیلم Maestro 2023

بردلی کوپر با ۹ نامزدی جایزه اسکار، کارگردان فیلم Maestro است که در آن روبروی کری مولیگان با دو بار نامزدی برای کسب جایزه اسکار به ایفای نقش هم پرداخته است. این زوج نقش آهنگساز مشهور، لئونارد برنشتاین و همسرش (که یک بازیگر شیلیایی به‌نام فلیسیا مونته آلگره است) را ایفا می‌کنند و رابطه بین این دو از اولین ملاقاتشان در سال ۱۹۴۳ تا مرگ او در سال ۱۹۷۸ را روایت می‌کند. یکی از نقاط قوت این فیلم هم تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ است که همکاری آن‌ها با بردلی کوپر اثر بسیار خوبی را به‌وجود آورده است.

در این فیلم علاوه بر این دو هنرمند، مت بامر، مایا هاک، سارا سیلورمن، مایکل آوری و برایان کلاگمن هم به ایفای نقش پرداخته‌اند. Maestro یک فیلم پر از جاه‌طلبی و تناقض است که داستان جذاب آن با درخشش بردلی کوپر و کری مولیگان توانسته ترکیب بسیار خوبی را به‌وجود بیاورد. این فیلم توانسته نظرات مثبت منتقدان را هم به‌دست بیاورد.

۸. فیلم Extraction 2

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ - فیلم Extraction 2 2023

پلتفرم‌های استریمینگ به فضای امنی برای ژانر اکشن تبدیل شده‌اند و نتفلیکس فعلا تاج پادشاهی این ژانر را روی سر دارد. امسال، دنباله فیلم Extraction که گلشیفته فراهانی در کنار کریس همسورث به ایفای نقش می‌پردازند، از طریق نتفلیکس منتشر شده است. اولگا کوریلنکو۷ دنیل بنهارت، تیناتین دالاکیشویلی و ادریس البا هم از دیگر بازیگران جدید این فیلم هستند. ضمن اینکه آدام بسا هم مثل قسمت اول، در استخراج ۲ ایفای نقش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳

در قسمت ۲ این فیلم شما شاهد بازگشت همسورث در نقش تایلر راک هستیم که بعد از زنده ماندن از مأموریت‌های سخت قبلی تصمیم گرفته خودش را بازنشسته کند. اما بعد از اتفاقاتی او استخدام می‌شود تا خانواده یک جنایتکار را از یک زندان خارجی نجات دهد. تایلر هم نیک (گلشیفته فراهانی) و یاز (آدام بیا) را استخدام می‌کند تا به گروه او پیوسته و به زندان حمله کنند. اولین قسمت این فیلم جزو برترین فیلم‌های شبکه Netflix بود و حالا دومین نسخه آن هم یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس در ۲۰۲۳ لقب گرفته است.

۹. فیلم You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah

بهترین فیلم های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

رابطه عمیق آدام سندلر با نتفلیکس طی این سال‌ها بسیار خوب بوده و از کمدی‌های متوسطی مثل Murder Mystery تا طنزهای هوشمندانه‌ای مثل The Ridiculous 6 را از طریق این شبکه پخش کرده است. اما امسال با فیلم You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah ثابت کرد که آثار او می‌توانند جزو بهترین فیلم های Netflix هم باشند.

این فیلم داستان شیرین و جذاب در مورد دختری است که به سن تکلیف رسیده و طبق آیین یهودیان می‌خواهد این را جشن بگیرد. اما در این بین با دوست صمیمی خودش به مشکل برمی‌خورد و آن را به جشن تکلیفش دعوت نمی‌کند. در این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام (سال ۲۰۰۵) ساخته شده، سندرل و همسرش جکی سندل و همینطور دخترانش سدی و سانی سندلر به ایفای نقش پرداخته‌اند. در کنار آن باید به حضور سامانتا لورین، آیدینا منزل، دیلن هافمن و سارا شرمن هم اشاره کرد. این فیلم به‌کارگردانی سامی کوهن و تهیه‌کنندگی خود آدام سندلر ساخته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*