بستیون NAT

بستیون NAT، تاکسی برقی ایران خودرو با این مشخصات و امکانات روانه بازار می‌شود

بستیون NAT در قالب یک تاکسی برقی توسط ایران خودرو روانه بازار می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات مینی ون الکتریکی Bestune NAT آشنا می‌شویم.

پس از این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت روی افزایش عرضه خودروهای برقی و هیبریدی تاکید کرد، خودروسازان داخلی اعم از دولتی و خصوصی طرح عرضه این خودروها را در دستور کار خود قرار دادند و طی ماه‌های گذشته نیز چندین خودرو برقی و هیبریدی در نمایشگاه‌های خودرویی مختلف به معرض نمایش درآمدند تا به‌زودی شاهد حضور آنها در بازار ایران باشیم.

در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد مینی ون فاو بستیون NAT را به‌عنوان یک تاکسی برقی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور عرضه کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات این خودرو برقی آشنا خواهیم شد.

معرفی بستیون NAT

بستیون NAT

بستیون NAT در قالب یک خودرو مینی ون تمام برقی نخستین بار توسط شرکت بستیون فاو در نمایشگاه انرژی نوی هایکو 2021 به معرض نمایش درآمد. این خودرو در ابتدا با نام E05 معرفی شد، اما در ادامه شرکت بستیون برای آن نام NAT را در نظر گرفت که اختصار نکست اتوماتیک تاکسی است.

طراحی ظاهری بستیون NAT

بستیون NAT

بستیون نات از طراحی جذابی بهره می‌برد. در نمای جلوی این خودرو همانند سایر خودروهای برقی جلوپنجره‌ای وجود ندارند و چراغ‌های جلو نیز توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شدند که همین طراحی باعث جذاب‌تر شدن این بخش شده است. زیر چراغ‌های جلو نیز شاهد ورودی‌های هوای عمودی و باریک هستیم.

بستیون NAT

درها به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته بستیون NAT محسوب می‌شوند؛ در واقع هرچند در سمت راننده معمولی به‌نظر می‌رسد، اما درهای عقب در سمت راست به‌شکل کشویی طراحی شدند تا فرایند سوار و پیاده شدن را آسان کند.

بستیون NAT

در نمای عقب این خودرو نیز طراحان با شیب معکوس شیشه عقب و برجستگی بخش صندوق توانستند نمای منحصربه‌فردی را به‌وجود آورند. همچنین چراغ‌های عقب نیز در دو طرف شیشه عقب نصب شدند که در خاص‌تر شدن این بخش نقش زیادی داشتند.

طراحی داخلی

بستیون NAT

هرچند بستیون نات بستیون نات بر خلاف خودروهای امروزی فاقد نمایشگرهای بزرگ و یکپارچه است، اما برای ناوگان حمل و نقل عمومی گزینه جذابی محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این بخش می‌توان به غربیلک فرمان مشابه هیوندای سوناتا، صفحه آمپر دیجیتالی کوچک و نمایشگر سیستم اطلاعاتی سرگرمی در وسط داشبورد به‌همراه دریچه‌های تهویه هوای سرتاسری اشاره کرد.

تاکسی برقی ایران خودرو

ضمن این‌که این خودرو فاقد کنسول مرکزی مرکزی بوده و طراحان در بخش‌های مختلف کابین از پلاستیک خاکستری استفاده کردند. طول این خودرو به 4450 میلی‌متر، عرض آن 1480 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1680 میلی‌متر می‌رسد که با طرح جعبه‌ای‌شکل و عمودی خود توانسته فضای مناسبی را برای سرنشینان به‌وجود آورد و فرایند ورود و خروج را نیز آسان‌تر کند که همین موضوع آن را به خودروی مناسبی برای بخش تاکسی‌رانی تبدیل می‌کند.

امکانات ایمنی و رفاهی

تاکسی برقی ایران خودرو

از امکانات رفاهی و ایمنی مهم این خودرو می‌توان به سیستم پایش باد تایرها، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم جلوگیری از واژگونی، کروز کنترل، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و صندلی‌های چرمی اشاره کرد.

مشخصات فنی بستیون نات

تاکسی برقی ایران خودرو

بستون NAT به یک پیشرانه برقی با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر مجهز شده است. یک پکیج باتری لیتیوم فسفات نیز وظیفه تامین انرژی این پیشرانه را بر عهده دارد. بستیون نات با هر بار شارژ کامل این باتری می‌تواند مسافتی برابر با 425 کیلومتر را بپیماید. ضمن این‌که این خودرو از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و باتری‌های آن ظرف مدت 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ خواهند شد. همچنین این خودرو از سیستم احیای انرژی ترمزها نیز بهره می‌برد تا باتری‌ها در زمان ترمزگیری شارژ شوند.

قیمت Bestune NAT

تاکسی برقی ایران خودرو

بستیون NAT در بازار چین با قیمت پایه 20 هزار 900 دلار به فروش می‌رسد و مشتریان برای بالاترین نسخه آن نیز حدود 23 هزار و 300 دلار هزینه کنند. از این رو این مینی ون برقی جدید بازار ایران قیمت زیادی خواهد داشت و احتمالا قیمت آن به بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*