درگ بوگاتی شیرون با لامبورگینی هوراکان

ویدیویی جذاب از مسابقه درگ بوگاتی شیرون با لامبورگینی هوراکان

به نظر شما در مسابقه درگ بوگاتی شیرون با لامبورگینی هوراکان کدام یک می‌تواند از پس دیگری برآید و آن را شکست دهد؟ ویدیو جذاب این رقابت و بررسی آن را اینجا بخوانید.

یک مسابقه هیجان‌انگیز درگ بین یک خودرو بوگاتی شیرون سوپراسپورت و یک لامبورگینی هوراکان تیونینگ که هر دو تقریبا قدرت برابری دارند، برگزار شد. بوگاتی شیرون که قدرت 1600 اسب بخاری دارد، قرار است با یکی از پیشکسوتان سریع ترین خودروهای جهان به رقابت بپردازد. در ابتدا به مقایسه مشخصات فنی این دو خودرو خواهیم پرداخت.

مقایسه مشخصات فنی لامبورگینی Huracan و بوگاتی Chiron

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان از یک موتور ۵.۲ لیتری V10 که مجهز به 2 توربوشارژ است، قدرت می‌گیرد. نهایت قدرت تولیدی این موتور 1800 اسب بخار است که برای برابری و عادلانه کردن مسابقه درگ، این قدرت تا 1600 اسب بخار و گشتاور 1500 نیوتن‌متر کاهش پیدا کرده است. نسبت قدرت به وزن لامبورگینی هوراکان به‌خاطر وزن 1650 کیلوگرمی، در این محدوده قدرت تقریبا یک به یک است. در سوی دیگر این رقابت، بوگاتی شیرون با نهایت قدرت 1600 اسب بخار و نهایت گشتاور 1600 نیوتن‌متر حضور دارد. این خودرو از یک موتور ۸ لیتری W16 چهار توربو به‌عنوان پیشرانه استفاده می‌کند و قدرتی برابر با رقیب تیونینگ شده خود دارد. البته بوگاتی شیرون با وزن 1995 کیلوگرمی از حریف خود سنگین‌تر است.

بوگاتی شیرون

در میان این دو رقیب، یک حریف دیگری نیز قرار است با آنها در مسابقه درگ شرکت داشته باشد. این یک مینی مسابقه‌ای WRX است که از پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به‌عنوان تامین قدرت خود استفاده می‌کند. از لحاظ آمار و ارقام شاید قدرتی نصف رقبای خود داشته باشد، اما برگ برنده این خودرو در وزن 1350 کیلوگرمی آن نهفته است.wrx

در ادامه به بررسی اتفاقاتی که در مسابقه درگ شیرون با هوراکان رخ داد، می‌پردازیم:

ویدیوی درگ بوگاتی شیرون با لامبورگینی هوراکان

از سه مسابقه‌ای که انجام شد، در مسابقه اول بوگاتی شیرون توانست با رانندگی مت واتسون برنده شود؛ اما عملکرد چندان خوبی در این مرحله نداشت و شروع بسیار بد و لیزخوردگی خودرو، از معایب بوگاتی شیرون در این مرحله بود. همچنین در این مرحله، لامبورگینی نیز دچار نقص‌هایی شد و در اثر همین نقص، پیشرانه در حالت ایمنی قرار گرفت و قبل از پایان درگ 400 متری، انتقال نیرو را قطع کرد.

در مرحله دوم درگ هم طبق روال درگ اول، لامبورگینی هوراکان دچار عیب شد و بوگاتی شیرون توانست برنده شود.

در درگ سوم شاهد عملکرد درست لامبورگینی هوراکان بودیم که بالاخره توانست بوگاتی شیرون را مغلوب خود سازد. در این درگ 400 متری، لامبورگینی این مسافت را در 9.4 ثانیه و بوگاتی شیرون در 9.5 ثانیه سپری کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*