آیفون 12 زیر آب

این آیفون 12 بعد از سه ماه، صحیح و سالم از زیر آب بیرون آمد

یک گوشی آیفون 12 بعد از سه ماه، صحیح و سالم از زیر آب دریاچه‌ای در کالیفرنیا بیرون آمد و روشن شد. در ادامه، جزئیات این اتفاق را بررسی می‌کنیم.

مهندسان اپل اعلام کرده‌اند که گوشی آیفون 12 می‌تواند تا عمق 6 متری آب نیز دوام بیاورد و در برابر نفوذ آب مقاوم باشد؛ اما طبق گفته‌های اپل، این گوشی به‌مدت 30 دقیقه در زیر آب مقاوم خواهد بود. این در حالی است که اکنون یک گوشی آیفون 12 توانسته سه ماه تمام در زیر آب‌های رودخانه‌ای در کالیفرنیا، صحیح و سالم باقی بماند و هنوز هم کار کند.

حیات سه ماهه آیفون 12 در زیر آب

آیفون 12 زیر آب

چندی پیش یک غواص که رودخانه استانسیلاوس در کالیفرنیای شمالی را تمیز می‌کرد به‌طور اتفاقی با این گوشی آیفون مواجه شد و داستان خود را به رسانه‌ها گفت. این غواص که «لی» نام دارد، در روز دهم نوامبر امسال در حال تمیز کردن رودخانه بود که یک گوشی آیفون پوشیده شده از جلبک را در اعماق رودخانه و در جایی که بین چند سنگ گیر کرده بود، مشاهده کرد. او این گوشی آیفون را بیرون آورد و مشخص شد که یک گوشی آیفون 12 است.

لی، گوشی آیفون خیس شده و جلبک گرفته را تمیز کرد و به مدت شش روز آن را در گوشه‌ای گذاشت تا به‌خوبی خشک شود و پس از آن، گوشی را به شارژر متصل کرد و در کمال تعجب، آیفون 12 مذکور روشن شد. ظاهرا این گوشی هیچ رمز عبوری نداشت و لی توانست قفل آن را باز کند و اطلاعاتی مانند عکس‌ها و مخاطبین اخیر درون آن را مشاهده کند (شما این کار را نکنید!). به‌گفته لی، جدیدترین ویدیوی ضبط شده توسط این گوشی در تاریخ 4 سپتامبر و در همان رودخانه گرفته شده بود که نشان می‌دهد احتمالا گوشی مذکور به‌مدت سه ماه در این رودخانه افتاده و در اعماق آب‌های آنجا، غوطه‌ور شده بود.

تاکنون وی نتوانسته صاحب اصلی گوشی را پیدا کند، اما قصد دارد با تماس گرفتن با مخاطبان ذخیره شده در گوشی، آن را به صاحب اصلی خود بازگرداند. این داستان، عجیب و شگفت‌انگیز است و باعث می‌شود فکر کنیم که گوشی های آیفون همیشه می‌توانند هفته‌ها یا ماه‌ها در آب غوطه‌ور باشند و بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند؛ اما باید توجه داشته باشید که همیشه چنین اتفاقات عجیبی رخ نمی‌دهد. قوانین ساده‌ای وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا مانع از آسیب رسیدن به گوشی آیفون خود به‌دلیل نفوذ مایعات شوید.

چگونه گوشی آیفون را از نفوذ آب نجات دهیم؟

آیفون 12 ضد آب

برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل گوشی آیفون خود، حتما از انجام دادن این کارها خودداری کنید:

  • شنا یا حمام کردن با آیفون
  • قرار دادن آیفون در معرض آب تحت فشار یا جریان آب با سرعت بالا؛ مانند دوش گرفتن، اسکی روی آب، موج‌سواری، جت‌اسکی و مواردی از این دست
  • استفاده از آیفون در سونا یا اتاق بخار
  • فرو بردن عمدی آیفون در آب
  • کار کردن با گوشی آیفون در خارج از محدوده دمایی پیشنهادی یا در شرایط بسیار مرطوب
  • رها کردن گوشی آیفون یا قرار دادن آن در معرض تاثیرات ناشی از شرایط سخت
  • باز کردن گوشی آیفون از جمله باز کردن پیچ‌ها
  • قرار دادن گوشی آیفون در معرض کف صابون، مواد شوینده، اسیدها یا غذاهای اسیدی و هر مایع دیگری

اگر مایعی غیر از آب روی گوشی آیفون شما ریخت، فورا ناحیه خیس شده را با آب شیر بشویید. سپس آیفون خود را با یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید؛ مثلا با یک پارچه تمیزکننده لنز. قبل از باز کردن خشاب سیم کارت، از خشک بودن گوشی آیفون خود مطمئن شوید. برای خشک کردن گوشی، آن را رو به پایین بگیرید؛ به‌گونه‌ای که درگاه لایتنینگ یا USB-C آن رو به پایین باشد و سپس به آرامی با گوشی روی دست خود ضربه بزنید تا مایع اضافی از داخل آن خارج شود.

در مرحله بعد، گوشی خود را در یک جای خشک که مقداری هوا در آنجا جریان داشته باشد، قرار دهید. همچنین قرار دادن گوشی در مقابل یک فن که هوای خنک را مستقیما به درگاه لایتنینگ یا یو اس بی C آن می‌رساند، می‌تواند به فرایند خشک کردن گوشی کمک کند. به هیچ وجه گوشی آیفون خود را با استفاده از منبع حرارت خارجی خشک نکنید یا جسم خارجی مثل پنبه یا دستمال کاغذی را درون درگاه لایتنینگ یا یو اس بی آن فرو نبرید.

در نهایت توجه داشته باشید که اپل هیچ مسئولیتی در قبال نفوذ آب به داخل گوشی آیفون قبول نمی‌کند؛ حتی اگر در اخبار تکنولوژی خوانده باشید که این گوشی توانسته سه ماه را در اعماق رودخانه دوام بیاورد. پس مراقب نفوذ آب و هر مایع دیگری به داخل گوشی آیفون خود باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*