واردات خودروهای فوتبالیست های ملی پوش

مجوز واردات خودروهای فوتبالیست های ملی پوش لغو شد

با رای دیوان عدالت اداری، مجوز واردات خودروهای فوتبالیست های ملی پوش به دلیل ایجاد تبعیض بین ورزشکاران، لغو شده است.

گفته می‌شد که فوتبالیست‌‌های ملی پوش کشور قرار است به‌عنوان پاداش، هر کدام حق وارد کردن یک خودرو خارجی به کشور را داشته باشند. گویا این موضوع بعد از انتقادات فراوان، امروز منتفی شده و حالا گفته می‌شود که هیچ مجوزی به هیچ بازیکنی داده نخواهد شد.

در پی خبری که امروز سه‌شنبه ۲۸ آذر 1402 منتشر شد، طی جلسه‌ای که هیئت وزیران درباره واردات خودرو توسط بازیکنان و کادر فنی تیم ملی داشتند، دیوان عدالت اداری رای به لغو مصوبه واردات خودرو توسط ملی‌پوشان تیم فوتبال ایران داد و بر اخبار ضد و نقیض در این مورد پایان دادند.

واردات خودروهای فوتبالیست های ملی پوش موجب تبعیض بین ورزشکاران می‌شود

این جلسه در پی شکایت یک نهاد مردمی به دیوان عدالت اداری برگزار شد و هیئت عمومی این دیوان نیز آن را برای بررسی به جلسه هیئت وزیران ارسال کرده بود. شکایت مربوطه در مورد «ایجاد تبعیض ناروا بین ورزشکاران» اعلام شده است.

در این جلسه، اعضای قضایی این هیئت با استناد به بند نهم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در مورد رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از وظایف دولت محترم جمهورس اسلامی ایران است، اختصاص مجوز واردات یک دستگاه خودرو سواری به هر کدام از بازیکنان تیم ملی و کادر فنی تیم ملی فوتبال را نمونه و مصداق بارز تبعیض ناروا دانستند.

بنابراین مصوبه‌ای که هیئت دولت در خصوص اهدای پاداش که همان مجوز وارد کردن یک دستگاه خودرو سواری به کشور بوده، باطل می‌گردد. بنا بر خبری که منتشر شده، این قانون لغو مجوز واردات حتی مشمول بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال که پیش از این اقدام به واردات خودرو کرده بودند، می‌شود و خودروهای وارداتی آنها حق دریافت پلاک را نخواهند داشت.

فوتبالیست ها

تمامی این اخبار و رای‌های صادر شده در حالی انجام یافته که قول دادن مجوز واردات خودرو به ملی پوشان فوتبال کشور، به‌صورت شفاهی پس از شکست دادن عراق و صعود به جام جهانی 2022 داده شده بود. پس از این قول شفاهی، با پیگیری برخی مسئولان، فرآیند‌های اداری این کار انجام شد و پس از پایان جام جهانی 2022 قطر هم لیست کاملی از نام بازیکنان و کادر فنی که در تیم ملی فوتبال حضور داشتند، به وزارت صمت برای دریافت مجوز ارسال شد و آنها نیز با دریافت حق واردات، مالک یک خودرو خارجی در ایران شدند.

این لغو مجوز واردات ملی پوشان برای برخی از آنها که یا خودشان اقدام به وارد کردن خودرو خارجی کرده بودند یا بازیکنانی هم که این مجوز را به برخی فعالان حوزه خودرو فروخته بودند، ضررهای مالی جدی و بسیاری خواهد داشت.

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور نیز اخیرا به مشکلات گمرکی برخی خودروها اشاره کرده بود و گفت تا مصوبه صریح دولت را نبینیم، اجازه پلاک شدن خودروهای وارداتی توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال را نمی‌دهیم. رای صادر شده و ضرری که تحمیل برخی بازیکنان شده، مطمئنا باعث خواهد شد تا مصاحبه‌ها و گفتگو‌هایی در این زمینه داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*