تفاوت نسخه گلوبال و چینی سیستم عامل شیائومی HyperOS

نسخه گلوبال سیستم عامل شیائومی HyperOS چه تفاوتی با نسخه چینی آن دارد؟

هایپر او اس در دو نسخه Global و China برای گوشی‌های شیائومی منتشر شده است. نسخه گلوبال سیستم عامل شیائومی HyperOS چه تفاوتی با نسخه چینی دارد؟

تفاوت چشمگیری بین رابط کاربری‌های MIUI China و MIUI Global در گوشی‌های شیائومی وجود داشت. اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید احتمالا می‌دانید که چندی پیش شیائومی بروزرسانی هایپر او اس به‌عنوان نسل جدید MIUI را در دو نسخه “Global” و “China” عرضه کرد. آیا نسخه گلوبال سیستم عامل شیائومی HyperOS هم با نسخه چینی آن تفاوت‌های چشمگیری دارد و گوشی‌ساز چینی بیشتر هوای هموطنان خودش را داشته است؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید:

لیست کامل گوشی های دریافت کننده آپدیت HyperOS با برند شیائومی، ردمی و پوکو

نسخه گلوبال شیائومی HyperOS چیست؟

تفاوت نسخه گلوبال و چینی سیستم عامل شیائومی HyperOS

هایپر او اس گلوبال برای کاربران بین‌المللی گوشی‌های شیائومی، پوکو و ردمی طراحی شده و کل کاربران کشورهای جهان را هدف گرفته است. تمایز اصلی آن با نسخه چینی، چند زبانه بودنش است که می‌تواند یک رابط کاربری جامع و فراگیر را در اختیار افرادی با زبان‌های مختلف بگذارد. در این نسخه خدمات موبایل گوگل به‌صورت پیش‌فرض نصب شده تا اطمینان بدهد هیچ کاربر اندویدی امکانات کمتری از گذشته را روی گوشی خودش دریافت نخواهد کرد. همچنین تنظیمات شیائومی در هایپر او اس در مقایسه با می یو آی متفاوت است.

تفاوت نسخه گلوبال و چینی سیستم عامل شیائومی HyperOS

این یعنی قابلیت‌هایی مثل پلی استور گوگل و اپلیکیشن گوگل مپس روی رام گلوبال هایپر او اس نصب هستند. بنابراین کاربران بدون محدودیت‌های درون چین، می‌توانند بدون مشکل وارد پلی استور گوگل شده و برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود کنند. علاوه براین، این نسخه می‌تواند نیازهای کاربرانی که در مناطق مختلف جهان از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کنند. را برآورده کنند. این نسخه در مناطقی مثل هند، ترکیه، ایران، قاره اروپا و غیره در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد برخی از اپلیکیشن‌های سیستمی را محلی‌سازی کنند.

نسخه چینی شیائومی هایپر او اس چیست؟

تفاوت نسخه گلوبال و چینی سیستم عامل شیائومی HyperOS

اما در سمتی دیگر، نسخه چینی فقط برای بازار چین توسعه پیدا کرده است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها، فقدان سرویس‌های موبایل گوگل در این نسخه است. از آنجا که استفاده از خدمات موبایل گوگل مثل پلی استور و گوگل مپس در چین ممنوع است، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند به‌طور کلی این خدمات را از روی رام خود برداشته و نسخه‌های داخلی را جایگزین کرده است.

علاوه بر این، نسخه چینی می‌تواند قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌هایی را در اختیار کاربران ساکن چین بگذارد. این شامل ادغام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی محلی، مشارکت با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های چینی و ارائه تجربه کاربری منحصر به‌فردی است که با بازار محلی هماهنگ است.

تفاوت نسخه چینی و گلوبال شیائومی هایپر او اس

در واقع تفاوت اصلی بین نسخه گلوبال و چینی هایپر او اس، حضور خدمات چینی و بین‌المللی در آن‌ها است. نسخه گلوبال برای مخاطبان بین‌المللی طراحی شده است و با خدمات گوگل ارائه می‌شود که کاربران ساکن خارج از چین به آن‌ها دسترسی دارند. در آن سمت نسخه چینی بدون خدمات گوگل است و قابلیت‌هایش مختص به کسانی است که در خاک چین زندگی می‌کنند و از خدمات چینی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از iOS اپل تقلید کرده است

به جز این هیچ تفاوتی بین این دو نسخه نیست. از طراحی گرفته تا افکت‌ها، انیمیشن‌ها و حتی فونت‌ها بین این دو نسخه یکسان است.