تقلید سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از iOS

سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از iOS اپل تقلید کرده است

سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از بسیاری جهات شبیه به iOS است. ظاهرا چینی‌ها برای طراحی رابط کاربری HyperOS از اپل تقلید کرده‌اند!

در دنیای همیشه در حال تکامل سیستم عامل‌ها، نوآوری و افزایش تجربه کاربری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. سیستم عامل هایپر او اس شیائومی بازیکن جدیدی در دنیای پلتفرم‌های موبایل است که بررسی‌های دقیق‌تر روی آن نشان می‌دهد چینی‌ها از سیستم عامل iOS الهام گرفته است. اما این لزوما چیز بدی نیست.

بیشتر بخوانید:

شیائومی رسما از سیستم عامل جدید HyperOS رونمایی کرد

این شباهت در رابط کاربری نه تنها نویدبخش یک تعامل جذاب‌تر و آشنا را می‌دهد، بلکه می‌تواند به بهبود عملکرد آن هم بیانجامد. به‌همین بهانه در این پست به قابلیت‌های مشابه HyperOS با iOS می‌پردازیم.

انیمیشن جدید کنترل سنتر

تقلید سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از iOS

اول از همه اینکه شیائومی از افکت متحرک متفاوتی برای کنترل سنتر سیستم عامل خودش نسبت به MIUI استفاده کرده است. برای طراحی این انیمیشن جدید که تجربه کاربری یکپارچه‌تر و جذابی از لحاظ بصری را نوید می‌دهد، از سیستم عامل آی او اس آیفون‌های اپل الهام گرفته شده است.

کاربران می‌توانند از تجربه روان‌تر و بصری‌تر کنترل سنتر لذت ببرند و از طریق بخشی شکیل و مدرن به تنظیمات ضروری دستگاه خود دسترسی پیدا کنند.

جلوه تاری صفحه در سراسر سیستم عامل

تقلید سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از iOS

تقلید سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از iOS

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه HyperOS شیائومی، حضور یکپارچه جلوه تاری صفحه در سراسر جاهای رابط کاربری از جمله آیکون‌های نوار پایین صفحه است. این ویژگی که از زبان طراحی iOS اپل الهام گرفته شده، افکت زیبای پس زمینه تار را در همه‌جا گنجانده است که دیدن آن حس خوبی به کاربر می‌دهد.

جلوه تاری ضعیف و در عین حال مؤثر، باعث بهبود جذابیت بصری رابط کاربری شده و ظاهری مینیمال و صیقلی‌تر را ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند از هماهنگی بین اجزای مختلف رابط کاربری سیستم عامل هارمونی او اس شیائومی نهایت لذت را ببرند.

سفارشی‌سازی صفحه قفل شبیه به iOS

تقلید سیستم عامل هایپر او اس شیائومی از iOS

شیائومی برای سفارشی‌سازی صفحه قفل رابط کاربری خودش از iOS اپل الهام گرفته است. در واقع گوشی‌های شیائومی که به این پلتفرم مجهز شده‌اند، به کاربران اجازه سفارشی‌‌سازی ساعت صفحه قفل را با گزینه‌های متعددی می‌دهد. MIUI هم از نسخه ۱۲ به بعد این ویژگی را ارائه می‌کرد، اما استایل‌های ساعت آن فقط به سه مدل محدود می‌شد.

بیشتر بخوانید:

لیست کامل گوشی های دریافت کننده آپدیت HyperOS با برند شیائومی، ردمی و پوکو

اکنون هایپر او اس اجازه اضافه کرن ساعت به پس زمینه را می‌دهد که با کمک آن می‌توانید صفحه‌ای شیک و زیبا را برای گوشی خود بسازید.