سیگنال بسیار عجیبی از فضا

ارسال سیگنال بسیار عجیبی از فضا به زمین که شبیه به زنگ آیفون است!

یک گروه از ستاره شناسان، سیگنال بسیار عجیبی از فضا دریافت کردند که شبیه به زنگ آیفون است و آن را در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم منتشر کردند.

سیگنال‌هایی به نام فوران‌های سریع رادیویی (Fast Radio Burst) از ماورا و اعماق کهکشان ما سرچشمه می‌گیرند. محققان امید دارند که این سیگنال‌ها را بیشتر بشناسند و از منبع آنها و نحوه تولید انرژی از آنها مطلع شوند.

دریافت سیگنال بسیار عجیبی از فضا

سیگنال بسیار عجیبی از فضا

دسته‌ای سیگنال بسیار عجیب به نام فوران‌های سریع رادیویی (FRB) با صدایی مثل صدای زنگ موبایل‌های آیفون، به زمین رسید و ستاره شناسان و محققان، به کمک گیرنده‌‌های امواج، آنها را دریافت کردند. اطلاعات این سیگنال در مجله‌ای منتشر شده و گفته شده این سیگنال‌ها و امواج از کهکشان راه شیری می‌آیند.

درباره این سیگنال های فضایی باید گفت که با یک سیگنال طرف نیستیم؛ بلکه با FRB 35هایی طرفیم که از منبع FRB 20220912A سرچشمه می‌گیرند. بعد از این‌که این سیگنال‌های رادیویی دریافت شدند، محققان و ستاره‌شناسان، آنها را با استفاده زیلوفون به فایل صوتی تبدیل کردند. این فایل صوتی حاصل شده، هیچ الگوی خاصی ندارد و بسیار به زنگ گوشی های آیفون شبیه هستند.

سیگنال‌های عجیبی که منحصر به فرد هستند

سیگنال بسیار عجیبی از فضا

بیشتر امواج رادیویی که دریافت شده‌اند، با گام بلند شروع و به تدریج به گام‌های پایین‌تر فرو رفته و به ثبات می‌رسند. اما منبع ما یعنی FRB 20220912A، حالتی خاص است و افت صدا در آنها، ماهیت رنگی ندارد؛ در واقع سیگنال‌های آن قبل از قرار گرفتن در اکتاو پایین‌تر، یعنی جایی که بیشتر سیگنال‌ها به حالت خاموشی می‌رسند، بالا و پایین می‌شود.

این مطالعه به سرگروهی سوفیا شیخ از مؤسسه SETI کالیفرنیا انجام می‌شود. در این مطالعه، این سیگنال‌ها را زیر نظر می‌گیرند و درباره نحوه تولید آنها و خود آنها اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند. یک تئوری معروف وجود دارد که می‌گوید این سیگنال‌های فوران‌های سریع رادیویی به دست مگنتارها ساخته می‌شوند؛ مگنتارها ستارگان نوترونی حاوی میدان مغناطیسی به‌شدت قوی هستند. محققان در مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند که امکان دارد این سیگنال‌های FRB به‌خاطر برخورد ستاره‌های نوترونی با هم یا ترکیب شدن ستاره‌های کوتوله سفید تشکیل بشوند.

این اتفاق که یک سیگنال رادیویی یا گروهی از آنها، یک سمفونی در یکی از دورترین نقاط کیهان ساخته می‌سازند، دیوانه‌کننده است و امیدواریم روزی واقعا بتوانیم به ماهیت آنها دسترسی پیدا کنیم. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره دریافت سیگنال های بسیار عجیب از فضا چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*