هک Ubisoft و سرقت ۱ ترابایت اطلاعات

بعد از راک استار نوبت به هک Ubisoft رسید؛ ۱ ترابایت اطلاعات در آستانه سرقت

گروهی از هکرها به‌دنبال هک Ubisoft و سرقت نزدیک به ۱ ترابایت از اطلاعات مربوط به این شرکت و پروژه‌های در حال ساخت آن‌ها بوده‌اند که این حمله با شکست مواجه شده است.

ظاهرا هکرها دست از سر کمپانی‌های بازی‌سازی برنمی‌دارند. بعد از حملات گسترده باج افزاری به Insomniac Games و محکومیت اعدام برای یک پسربچه ۱۸ ساله که اطلاعات بازی GTA 6 را دزدیده بود، این بار یوبی سافت مورد هدف هکرهایی قرار گرفته که سعی بر سرقت ۱ ترابایت داده داشته‌اند! این شرکت اروپایی تأیید کرده که آن‌ها مورد حملاتی قرار گرفته‌اند و حالا در حال بررسی چگونگی دسترسی هکرها به حساب‌های کاربری این شرکت در Microsoft Teams و Confluence و همینطور SharePoint هستند.

هکرها اطلاعات مربوط به شرکت یوبی سافت دسترسی پیدا کرده‌اند و وقتی تیم امنیتی شرکت متوجه موضوع می‌شود، ۴۸ ساعت از این اتفاق گذشته بوده است. اما شانس با آن‌ها یار بوده تا درست زمانی که هکرها در حال دزدیدن نزدیک به ۱ ترابایت از داده‌های یوبی سافت بوده‌اند، تیم امنیتی دسترسی آن‌ها را قطع می‌کنند.

هکرها تصاویر بازی Beyond Good & Evil 2 را منتشر کردند

هک Ubisoft و سرقت ۱ ترابایت اطلاعات - بازی Beyond Good Evil 2

ظاهرا این هکرها فقط توانسته‌اند اسکرین شات‌هایی از بازی Beyond Good & Evil 2 را در فضای مجازی منتشر کنند و موفق به انجام کار بیشتری نشده‌اند. این درحالیست که طی حمله گسترده هکرها به شرکت Insomniac Games، حجم عظیمی از اطلاعات مربوط به پروژه‌های آینده این شرکت به بیرون درز کرد. اطلاعاتی از ساخت بازی Wolverine تا عرضه بازی اسپایدرمن ۲ برای کامپیوترها و حتی اطلاعات شخصی کارمندان سابق و فعلی این شرکت، همگی در حمله صورت گرفته فاش شد.

باید منتظر ماند و دید که آیا ترکش حملات هک به Ubisoft فقط افشای چند عکس از بازی Beyond Good & Evil 2 بوده یا اطلاعات بیشتری از دیگر پروژه‌های بزرگ و در حال ساخت آن‌ها هم منتشر خواهد شد. این می‌تواند برای مدیران یوبی سافت نگران‌کننده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*