هک GTA 6

نوجوان 18 ساله به خاطر هک کردن GTA 6 به حبس ابد محکوم شد

قاضی بریتانیایی یک جوان 18 ساله را به خاطر هک کردن بازی GTA 6 و کمپانی‌های دیگری چون انویدیا و اوبر به حبس ابد محکوم کرد. این هکر مبتلا به اوتیسم است!

هکر 18 ساله گروه Lapsus$ که نقشی کلیدی در افشای تریلر بازی Grand Theft Auto VI ایفا کرده بود، هفته گذشته در دادگاه به جبس ابد در یک زندان بیمارستانی محکوم شد! این هکر نوجوان که «آریون کورتاج» نام داشت، روز پنجشنبه توسط یک قاضی انگلیسی به‌عنوان خطری برای جامعه معرفی شد؛ چرا که قصد داشت هنوز هم به جرایم سایبری خود ادامه دهد!

هک کردن GTA 6 تنها جرم این نوجوان نبود!

حوالی ماه آگوست سال 2023، یک قاضی در انگلستان متوجه شد که کورتاج 18 ساله حملات سایبری گسترده‌ای را علیه توسعه‌دهنده بازی GTA VI، راکستار گیمز و برخی برندهای سرشناس حوزه فناوری مانند اوبر و انویدیا انجام داده است. البته این نوجوان به اوتیسم مبتلاست و قادر به حضور در دادگاه نبود. اما با این حال جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده حملات سایبری او علیه این کمپانی‌های تشکیل شد.

هکرهای Lapsus$

به گزارش BBC، بازرسان پرونده در استماع روز پنجشنبه خود گزارش دادند که کورتاج در مدت زمان حضورش در زندان رفتار بسیار نامناسبی از خود بروز داده و ضمن آسیب وارد کردن به بسیاری از اموال عمومی، به برخی افراد دیگر نیز به‌صورت فیزیکی آسیب زده است.

همچنین نتایج تحقیقات روانی انجام شده روی او نیز حاکی از این بودند که این نوجوان قصد دارد در اولین فرصت ممکن مجددا جرایم سایبری خود را از سر بگیرد! به همین جهت دادگاه او را به حبس ابد در یک بیمارستان محکوم کرد و اعلام نمود که آزادی او از زندان تنها در صورتی امکان‌پذیر است که پزشک معالجش تشخیص دهد که او دیگر برای جامعه خطری ندارد!

در گجت نیوز بخوانید:

جدیدترین خودروهای حاضر در بازی جی تی ای ۶ + عکس

ماه سپتامبر سال 2023، کورتاج با هک کردن بازی GTA 6 بیش از 90 ویدیوی این بازی را در اینترنت منتشر کرد. جالب اینجاست که در زمان هک کردن راکستار او به خاطر اتهامات قبلی‌اش در هک کمپانی Nvidia و شبکه مخابراتی بریتانیایی BT/EE در اتاقی در هتل و تحت نظارت پلیس زندانی بوده است!

با این وجود حتی در این شرایط هم او با استفاده از دستگاه استریم «فایر استیک» آمازون، یک گوشی موبایل که تازه خریداری کرده بود و کیبورد و ماوس موفق به هک کمپانی سرشناس راکستار شد! بر اساس اخبار منتشر شده از بی بی سی، پس از این اتفاق، پلیس کورتاج را به زندان منتقل کرد.

از طرف دیگر، مدتی پیش نیز یک هکر 17 ساله دیگر که بار دیگر با گروه Lapsus$ در ارتباط بوده، با حکم 18 ماه خدمات اجتماعی و منع استفاده از هرگونه وی پی ان روبرو شده بود.

هک GTA 6

بد نیست بدانید که تریلر GTA VI که چند هفته پیش به‌طور رسمی منتشر شد، علیرغم لو رفتن اطلاعات بازی در توییتر، توسط صدها میلیون نفر در سرتاسر دنیا مشاهده شد. وکلای هکر نوجوان راکستار البته سعی کردند این موفقیت تریلر بازی را دستاویزی برای چانه‌زنی قرار داده و سعی کنند با تکیه بر همین مساله تخفیفی برای موکلشان بگیرند.

با این وجود تشخیص قاضی این بود که بسیاری کمپانی‌های بزرگ از سوی گروه هکری Lapsus$ آسیب فراوانی دیده‌اند و به همین جهت حبس ابد مجازات مناسبی برای کورتاج 18 ساله است. راکستار گیمز پیش تر ادعا کرده بود که حدود 5 میلیون دلار برای بازیابی و جبران مافات حملات سایبری انجام شده توسط این نوجوان هزینه کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*