آرایشگاه در فضا

چینی‌ها وسط فضا آرایشگاه زدند + ویدیو

آرایشگری در فضا با ابتکار جالب فضانوردان چینی ممکن شد. اما آنها چگونه در میانه فضا آرایشگاه زدند و موی خود را کوتاه می‌کنند؟

یک ویدیو جالب از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین به بیرون درز کرده که در آن فضانوردان با استفاده از یک دستگاه جالب مبتنی بر خلاء موهای خود را کوتاه می‌کنند. براساس ویدیویی که توسط آژانس فضانوردی چین (CMSA) منتشر شده است، تانگ هونگبو، فرمانده ماموریت و دو خدمه دیگر در حال کوتاه کردن موی یکدیگر هستند. این دستگاه جالب از پخش شدن موهای کوتاه شده در اطراف ایستگاه فضایی و درهم ریخته شدن تجهیزات جلوگیری می‌کند.

آرایشگاه در فضا با ابتکار جالب فضانوردان چینی

سیستم خلاء با مکش موها از ایجاد هرگونه گرفتگی در سخت‌افزار ایستگاه فضایی جلوگیری می‌کند که البته مشابه آن نیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) استفاده می‌شود. به‌نقل از لورا بلیچر، سخنگوی ناسا، فضانوردان از گیره‌های مخصوص با اتصال خلاء برای جمع‌آوری خرده مو و جلوگیری از انتشار آنها در فضا استفاده می‌کنند.

وی گفت که در ایستگاه فضایی بین‌المللی، هر مویی که توسط خلاء مکیده نشود، معمولا در یکی از دریچه‌های هواگیری در سیستم گردش هوا جمع شده و سپس توسط فضانوردان تمیز می‌شود. بلیچر در ادامه افزود فضانوردان برای تراشیدن موهای صورت خود از تیغ‌ها و خمیر ریش‌های معمول استفاده می‌کنند.

در ویدیوی بالا، تانگ هونگبو از کلاه‌های مخصوص دوش برای شستن موهای خود استفاده می‌کند. کلاه اول با شامپو پر شده و کلاه دوم نیز از آب پر شده که برای آبکشی مو از آن استفاده می‌شود.

تیانگونگ، یک ایستگاه فضایی 15 ساله است که همراه با ایستگاه فضایی بین المللی به رهبری ناسا در مدار قرار دارد. تیانگونگ قادر است از ایستگاه فضایی بین المللی که انتظار می‌رود در سال 2030 بازنشسته شود، بیشتر دوام بیاورد. چین قصد دارد با افزودن سه ماژول دیگر، پذیرش فضانوردان بیشتر و افزایش ظرفیت میزبانی خود از سه به شش، این ایستگاه فضایی را توسعه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*