مقایسه گلکسی A15 و A25 سامسونگ

مقایسه گلکسی A15 و A25 سامسونگ؛ کدام گوشی ارزان قیمت، ارزش خرید بیشتری دارد؟

با مقایسه گلکسی A15 و A25 با یکدیگر، دو گوشی ارزان قیمت 5G سامسونگ را کنار هم می‌گذاریم و سخت افزار و نرم افزارشان را بررسی می‌کنیم. کدام گزینه بهتری برای خرید یک گوشی ارزان اندرویدی است؟

بی‌شک سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌سازهای جهان است. چرا که با هر بودجه و نیازی که دارید، این شرکت کره‌ای محصولی برای ارائه دارد. پس اگر به‌دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید هستید، فارغ از هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید و نیازهایی که دارید، می‌توانید روی مدل‌های سامسونگ حساب ویژه‌ای باز کنید. حتی با کمترین قیمت‌های بازار هم آن‌ها محصولات خوبی را در اختیار شما می‌گذارند. دو تا از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت حال حاضر بازار، گوشی‌های گلکسی A15 و گلکسی A25 سامسونگ است که در اینجا با مقایسه آن دو کنار هم، به شما خواهیم گفت که کدام ارزش خرید بیشتری را دارد.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ با معرفی گوشی‌های ارزان قیمت گلکسی A15 و A25 به جنگ شیائومی آمد

مقایسه گلکسی A15 با A25 سامسونگ

ما در این مقایسه ابتدا با جدول مشخصات فنی این دو گوشی شروع می‌کنیم و سپس بخش‌های مختلف آن‌ها مثل نمایشگر، طراحی، دوربین‌ها، باتری و غیره را یک به یک بررسی و مقایسه می‌کنیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

فهرست مطالب

جدول مشخصات فنی

مدل گوشیگلکسی A15گلکسی A25
ابعاد و وزن۱۶۰.۱ در ۷۶.۸ در ۸.۴ میلی‌متر
۲۰۰ گرم
۱۶۱ در ۷۶.۵ در ۸.۳ میلی‌متر
۱۹۷ گرم
نمایشگر۶.۵ اینچی، وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، پنل سوپر امولد۶.۵ اینچی، وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، پنل سوپر امولد
پردازندهمدیاتک Helio G99، هشت هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتزیسامسونگ Exynos 1280، هشت هسته‌ای ۲.۴ گیگاهرتزی
حافظه و رم
  • ۴ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه
  • ۶ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه
  • ۸ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه
  • ۸ گیگ رم/ ۲۵۶ گیگ حافظه
  • اسلات کارت microSD
  • ۶ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه
  • ۸ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه
  • ۸ گیگ رم/ ۲۵۶ گیگ حافظه
  • اسلات کارت microSD
نرم افزاراندروید ۱۴، One UIاندروید ۱۴، One UI
اتصالاتوای فای ac، بلوتوث ۵.۳، GPSوای فای ac، بلوتوث ۵.۳، GPS
دوربین‌های پشتیسه‌گانه ۵۰ + ۵ + ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.2 و f/2.4سه‌گانه ۵۰ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.2 و f/2.4
دوربین‌های جلوسلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
باتری۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی،‌ شارژ سریع سیمی ۲۵ وات۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی،‌ شارژ سریع سیمی ۲۵ وات
شبکه5G یا 4G، دو سیم کارت5G، دو سیم کارت

طراحی

گلکسی A25 و A15 در مقایسه با هم، طراحی بسیار مشابهی دارند و اختلاف خیلی جزئی بین ابعاد و وزن آن‌ها وجود دارد. در واقع وزن ای ۱۵ فقط ۳ گرم بیشتر از مدل آ ۲۵ است و فقط یک دهم میلی‌متر ضخامت بیشتری دارد. قاب پشتی هر دو گوشی پلاستیکی است و از یک فریم پلاستیکی برخوردارند.

مقایسه گلکسی A15 و A25 سامسونگ

نمایشگر

سامسونگ از نمایشگر مشابهی روی این دو گوشی استفاده کرده است. علیرغم اینکه هر دو مدل اقتصادی هستند، ولی غول کره‌ای ترجیح داده از یک نمایشگر مدرن‌تر و بهتر از LCD با فناوری Super AMOLED روی آن‌ها استفاده کند که رزولوشنش هم فول اچ‌دی است. این نمایشگر رنگ‌هایی شاداب و مشکی عمیقی را به‌نمایش می‌گذارد که آن را ایده‌آل گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی و البته بازی کردن با گوشی می‌کند.

سخت افزار و نرم افزار

در زیر قاب این دو، سخت افزار متفاوتی وجود دارد. گلکسی A15 از چیپست Helio G99 ساخت مدیاتک با پردازنده ۸ هسته‌ای و سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتزی قدرت می‌گیرد. در آن سو گلکسی A25 به چیپست نسبتا قدرتمندتر Exynos 1280 ساخت سامسونگ با پردازنده ۸ هسته‌ای و سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتزی مجهز شده است. سامسونگ این دو را با کانفیگ‌های متفاوت حافظه و رم راهی بازار می‌کند که بالاترین رم ۸ گیگ و بالاترین حافظه ۲۵۶ گیگ بین آن‌ها مشترک است.

مقایسه گلکسی A15 و A25 سامسونگ

همچنین هر دو سیستم عامل محبوب One UI سامسونگ مبتنی بر اندروید ۱۴ را اجرا می‌کنند که در عمل سریع است و گزینه‌های شخصی‌سازی متنوعی را در اختیار کاربران می‌گذارد. اینکه روی یک گوشی اقتصادی بتوانید طعم اندروید ۱۴ را بچشید، بسیار ارزشمند است و این را مدیون شرکت بزرگی مثل سامسونگ هستیم. بسیاری از رقبای ارزان قیمت این دو گوشی، نسخه قدیمی‌تر اندروید را اجرا می‌کنند.

مقایسه گلکسی A15 و A25 سامسونگ

یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های بین این دو گوشی، اسپیکرهای آن‌ها است. جایی که گلکسی آ ۲۵ به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز شده و می‌تواند نسبت به برادر ارزان قیمت‌تر خودش، کیفیت صدای بالاتری را در اختیار کاربران بگذارد. چرا که اسپیکر گلکسی آ ۱۵ تک کاناله و مونو است.

دوربین‌

در بخش دوربین هم دو گوشی گلکسی A15 و A25 در مقایسه با دیگر رقبا عملکرد بسیار خوبی دارند. ای ۱۵ به دوربین سه‌گانه‌ای متشکل از سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز است. ای ۲۵ هم به دوربین سه‌گانه با همین سنسور اصلی تجهیز شده و در دو سنسور دیگر با هم تفاوت دارند. همچنین نمایندگان سامسونگ به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز هستند که گشودگی دیافراگمشان با یکدیگر متفاوت است و این یعنی گلکسی ای ۲۵ می‌تواند در محیط‌های تاریک، عکس‌های سلفی بهتری بگیرد.

مقایسه گلکسی A15 و A25 سامسونگ

باتری

ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت به استاندارد روز گوشی‌های موبایل تبدیل شده است. گوشی‌های اقتصادی سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیستند و مثل بسیاری از دیگر محصولات بازار، این ظرفیت را ارائه می‌کنند. باتری این دو گوشی را می‌توانید با حداکثر سرعت شارژ ۲۵ واتی شارژ کنید. بنابراین باتری این دو در همه‌چیز باهم برابر است.

قیمت

قیمت گلکسی A25 در بازارهای جهانی ۲۴۵ دلار اعلام شده است. قیمت گلکسی A15 هم ۲۳۵ دلار است. هر دو با این مشخصات فنی و قیمت، محصولات ارزشمندی برای خرید هستند که به شما اجازه می‌دهند با هزینه‌ای نه چندان زیاد، صاحب یک موبایل 5G با نمایشگر سوپر امولد، باتری‌های مقاوم و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سه‌گانه شوید.

مزایا و معایب گلکسی A15

مزایا

  • قیمت پایین‌تر
  • همان نمایشگر مدل پرو
  • همان باتری مدل پرو
  • عرضه در دو مدل 5G و 4G

معایب

  • دوربین فوق عریض نه چندان جالب

مزایا و معایب گلکسی A25

مزایا

  • چیپست بهتر
  • دوربین فوق عریض بهتر
  • اسپیکرهای استریو

معایب

  • قیمت بالاتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*