محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

محبوب ترین افزونه های گوگل کروم در سال ۲۰۲۳ معرفی شد

فهرستی از محبوب ترین افزونه های گوگل کروم در سال ۲۰۲۳ منتشر شد که شامل ابزاری برای تبدیل متن به صدا، ساخت فایل‌های آموزشی، دسترسی به ربات‌های چت و غیره می‌شوند.

افزونه‌ها یا Extension، یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های مرورگر گوگل کروم هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا تجربه مرور اینترنت خود را با اضافه کردن امکانات جدید و بهبودهای مختلف به سفارشی کرده و بهبود بخشند. این افزونه‌ها از فرآیند نصب و حذف آسان برخوردارند و می‌توانند به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین گوگل کروم دریافت و نصب شوند.

افزونه‌ها از تنوع بسیاری برخوردارند و می‌توانند وظایف مختلفی از جمله مدیریت رمزهای عبور، مسدودسازی تبلیغات، افزایش کارایی، ایجاد پوسته‌های گرافیکی جذاب، و حتی توسعه‌ی وبسایت‌ها را انجام دهند.

یکی از مهمترین مزایای افزونه‌های گوگل کروم، افزایش بهره‌وری و سفارشی‌سازی تجربه کاربری است. آن‌ها به کاربران اینترنت این امکان را می‌دهند که مرورگر خود را به‌طور دقیق‌تر با توجه به نیازها و علایق شخصی خود تنظیم کرده و از امکانات بیشتری برخوردار شوند.

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

گوگل کروم هر ساله فهرست بهترین و محبوب ترین افزونه های گوگل کروم را منتشر می‌کند و حالا نوبت به انتشار لیست سال ۲۰۲۳ آن‌ها رسیده است. نکته جالب اینجاست که با توجه به افزایش محبوبیت و فراگیر شدن هوش مصنوعی طی سالی که گذشت، اکثر این اکستنشن‌ها هم با همین موضوع مرتبط هستند.

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

۱. افزونه Speechify: تبدیل فایل‌های متنی به صوتی

این افزونه می‌تواند محتوای متنی شما از هر جایی، اسناد، فایل‌های PDF یا حتی ایمیل‌های شما را بلند بلند بخواند تا اگر خودتان حوصله یا وقت خواندنشان را ندارید، هیچ اتفاقی را از دست ندهید. این افزونه از فناوری TTS استفاده می‌کند و میلیون‌ها کاربر فعال دارد.

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

۲. افزونه QuillBot: کار با متن به کمک هوش مصنوعی

افزونه QuillBot هنگام نوشتن در کنار شما است تا مطمئن شود متن شما بیشترین اثرگذاری را دارد. شما می‌توانید از این اکستنشن برای بررسی اشکالات گرامری کمک بگیرید، از آن بخواهید خلاصه‌ای از متن طولانی شما بنویسد و یا یک موضوع به آن بدهید و ازش بخواهید که برایتان یک ایمیل را خودش از صفر تا صد بنویسد.

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

۳. افزونه ChatGPT Sidebar: دسترسی سریع و آسان به ربات چت ChatGPT

به‌دنبال محبوبیت ربات‌های چت در سال جاری، کاربران زیادی از آن‌ها برای انجام امور مختلف خود استفاده می‌کنند. یکی از بهترین ربات‌های چت ChatGPT ساخت شرکت OpenAI است. همانطور که می‌دانید برای دسترسی به این ربات باید به سایتش مراجعه کنید. اما حالا یک افزونه گوگل کروم کار شما را راحت کرده و می‌تواند آن را با یک کلیک ساده در یک نوار کنار مرورگرتان به‌نمایش بگذارد.

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

۴. افزونه Bonjourr: زیباسازی صفحه آغاز مرورگر

این افزونه یک صفحه آغاز زیبا، سبک و قابل سفارشی‌سازی را در اختیار شما می‌گذارد تا تجربه مرور وب دلنشین‌تری را به‌دست بیاورید. هر زمانی که یک تب یا پنجره جدید باز کنید، صفحه‌ای با پس زمینه و ویجت‌های دلخواه شما به‌نمایش درخواهد آمد که کار طولانی در طول روز با مرورگر وب را خسته‌کننده نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۵ ترفند کاربردی که گوگل کروم را برای شما جذاب‌تر می‌کند

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم

۵. افزونه Scribe: ساخت محتوای آموزشی مرحله به مرحله

آیا صاحب یک وب‌سایت آموزشی هستید؟ با کمک این افزونه می‌توانید به‌راحتی محتوای آموزشی مرحله به مرحله بسازید و آن را در دسترس مخاطبانتان بگذارید. این افزونه حتی از هوش مصنوعی GPT-4 هم بهره می‌برد که به‌کمک آن می‌تواند متن و تیترهای فایل آموزشی شما را به‌صورت خودکار ایجاد کند.

چند مورد دیگر هم به جز موارد بالا در لیست محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم حضور دارند که کمتر برای کاربران ایرانی کارایی دارند. به‌همین خاطر هم به‌صورت خیلی جزئی به آن‌ها اشاره می‌کنیم. به‌طور مثال افزونه Coupert به‌دنبال کپن‌های تخفیف فروشگاه‌های اینترنتی مثل آمازون و والمارت می‌گردد، DeepL Translate ادعا می‌کند که دقیق‌ترین ترجمه را در اختیار مخاطب می‌گذارد (که البته از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند) و افزونه Teal هم مناسب کسانی است که به‌دنبال پیدا کردن موقعیت‌های شغلی هستند.

محبوب ترین افزونه های سال ۲۰۲۳ گوگل کروم