شبکه خصوصی 5G همراه اول

شبکه خصوصی 5G همراه اول در نمایشگاه تلکام معرفی شد

همراه اول شبکه خصوصی 5G خود را در نمایشگاه تلکام 1402 معرفی کرد. در ادامه با راهکار جامع شبکه سلولی خصوصی همراه اول آشنا می‌شویم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام 2023) با محوریت «تحول دیجیتال و اتصال پذیری» از 2 دی برگزار شده و تا 5 دی ماه 1402 ادامه دارد. اپراتور همراه اول نیز با حضور در این نمایشگاه به معرفی راهکارهای جامع شبکه سلولی خصوصی در زون تخصصی 5G پرداخت.

معرفی شبکه خصوصی 5G همراه اول 

راهکار جدید همواره اول یک شبکه خصوصی NIB بوده که ترکیبی از اجزای متعدد یک شبکه کامپیوتری در یک دستگاه واحد است. این راهکار بر پایه شبکه سلولی و با سرعت بالایی اجرا می‌شود. همچنین ارائه یک شبکه اضطراری و انعطاف‌پذیر به‌عنوان هدف توسعه و ایجاد آن به‌شمار می‌رود.

اپراتور همراه اول این شبکه را بر پایه هسته‌های 4G و 5G راه‌اندازی کرده که کلیه اجزای آن در لایه‌های دسترسی، هسته و انتقال داخل یک مینی رک قرار خواهند داشت. از طریق پنل‌های مدیریت شبکه و مانیتورینگ نیز می‌توان مدیریت شبکه ارتباطی را انجام داد. همچنین برای آن برخی پلتفرم‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IOT) نیز تدارک دیده شده تا کاربران این شبکه به سرویس‌های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنند.

هرچند نسل پنجم ارتباطی یک تجربه اینترنت پرسرعت را برای کاربران به‌همراه دارد، اما بیشترین تاثیر را روی صنعت و تجارت می‌گذارد. از این رو همراه اول همزمان با رونمایی شبکه خصوصی پرسرعت خود در نمایشگاه تلکام 2024، یکی از کاربردهای اصلی 5G بر پایه شبکه خصوصی را نیز راه‌اندازی کرد.

آن دسته از صنایعی که به پردازش‌های سنگین و در محل نیاز دارند یا به‌دلایل امنیتی خواهان شبکه‌ای غیر عمومی و خصوصی هستند، می‌توانند از راهکار نوین و توسعه پیدا کرده همراه اول بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*