موتورسیکلت برقی سایپا

سایپا از اسفند 1402 موتورسیکلت برقی به بازار عرضه می‌کند؛ مزایای خودروهای برقی از زبان مدیرعامل سایپا

موتورسیکلت برقی سایپا از اسفندماه 1402 به بازار می‌آید. مدیرعامل سایپا همچنین درباره مزایای خودروهای برقی و هزینه پایین نگهداری آنها نسبت به خودروهای معمولی توضیح داد.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، سمینارهای تخصصی و علمی درباره خودروهای برقی با هدف آشنایی مهندسان و کارشناسان گروه خودروسازی سایپا با طراحی و تولید خودروهای برقی، مزایا و معایب این دسته از خودروها و روندی که خودروسازان جهانی برای توسعه خودروهای برقی و هیبریدی طی می‌کنند برگزار شد. مدیرعامل سایپا در این سمینارها توضیحاتی درباره خودروهای برقی و مزایای آنها و همچنین برنامه‌های آینده گروه خودروسازی سایپا ارائه کرد.

سمینار آشنایی با خودروهای برقی، تکنولوژی‌ها و چالش‌ها، نخستین سمیناری بود که در این رابطه برگزار شد و قرار است شش سمینار دیگر با سرفصل‌های رویکرد جهانی در توسعه خودروهای برقی، باتری خودروهای برقی و انواع تکنولوژی ساخت، بررسی تکنولوژی و چالش‌های خودروهای برقی، بررسی چالش‌های مکانیکی و الکترومکانیکی خودروهای برقی، ارزیابی زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری اقتصادی در زمینه خودروهای برقی و در نهایت، معرفی خودروهای پیل سوختی به‌صورت هفتگی برگزار شوند.

موتورسیکلت برقی سایپا

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان نخستین سمینار برگزار شده اظهار کرد در راستای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و با توجه به مصوبه هیات وزیران و تکلیف خودروسازان، باید سبد مصرف سوخت خود را سالانه 5 درصد کاهش دهیم و به سرعت به سمت تولید خودروهای تمام برقی و هیبریدی پیش برویم. وی افزود در سال گذشته میانگین مصرف سوخت محصولات سایپا به‌صورت ترکیبی حدود 7.26 لیتر به‌ازای هر صد کیلومتر بود و امسال با اضافه شدن ساینا دوگانه سوز به سبد محصولات سایپا، این میزان به 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در سال آینده میانگین مصرف سوخت محصولات سایپا را به 6 لیتر به‌ازای هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی برسانیم.

موتورسیکلت برقی سایپا در راه است

مدیرعامل سایپا به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت ترویج و استقبال مردم از خودروهای برقی اشاره کرد و گفت زیرساخت ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در گروه سایپا در حال آماده شدن است و همکاران گروه خودروسازی سایپا می‌توانند در آینده نزدیک، خودروهای برقی خود را در داخل سایپا شارژ کنند. تیموری به تولید موتورسیکلت های برقی نیز اشاره کرد و افزود موتورسیکلت برقی از اسفندماه امسال به سبد محصولات سایپا اضافه می‌شود.

مدیرعامل سایپا در خصوص مزایای خودروهای برقی نیز توضیحاتی را ارائه کرد. وی در این رابطه گفت خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی، بسیار کم و به‌ندرت به خدمات پس از فروش نیاز پیدا می‌کنند و با ارتقای تکنولوژی، امکان تعمیر باتری خودروهای برقی وجود دارد. به این ترتیب خریداران خودروهای برقی کمترین هزینه را برای نگهداری و تعمیر این دسته از خودروها پرداخت می‌کنند. محمد علی تیموری در پایان بیان کرد:

هزینه نگهداری خودروهای هیبریدی، پلاگین و برقی به‌صورت میانگین 33 درصد از خودروهای احتراق داخلی معمولی کمتر است. با مقایسه بین چهار کلاس خودرویی احتراق داخلی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام برقی متوجه می‌شویم که هزینه نگهداری و تعمیر تمامی قطعات خودرو در سیستم‌های تمام برقی به‌ازای هر کیلومتر پیمایش در حدود 1800 تومان است که این عدد، کمترین هزینه در بین کلاس‌های خودروهای سواری محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*