شرکت بی وای دی خودرو برقی

شرکت چینی بی وای دی محبوب ترین تولید کننده خودرو برقی در جهان شد

شرکت خودروسازی چینی بی وای دی (BYD) با پشت سر گذاشتن تمامی رقبای خود به‌عنوان محبوب‌ترین برند سازنده خودروهای برقی شناخته شد.

شرکت چینی بی وای دی که سابقه فعالیت آن در زمینه ساخت خودروهای سواری به سال ۲۰۰۵ میلادی بازمی‌گردد، در طی این سال‌ها در زمینه تولید خودروهای سواری برقی (BEVS) و خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEVS) حضوری فعال در بازارهای چین و جهانی داشته است و با ارائه محصولات متنوع توانسته گوی سبقت را از سایر رقبا بگیرد. همچنین این شرکت توانسته خود را به بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل کند.

شرکت بی وای دی، غول خودروسازی نوظهور

این اولین باری نیست که شرکت چند ملیتی بی وای دی ما را مقهور فروش و محبوبیت خود در عرصه خودروسازی می‌کند. زیرا در سال گذشته نیز این کمپانی با فروش نزدیک به ۱.۹ میلیون خودروی پلاگین هیبریدی و تمام الکتریک به نسبت فروش ۱.۳ میلیونی تسلا، به‌عنوان پر فروش ترین برند خودروسازی الکتریکی در جهان شناخته شد و کمپانی‌های مادر مطرحی چون فولکس واگن، جنرال موتورز و استلانتیس را در رده‌های پایین‌تر پشت سر گذاشت.

بی وای دی محبوب‌ترین تولید کننده خودرو برقی

در واقع چین پیشرفت‌های زیاد خود را روز به روز گسترش می‌دهد تا جایی که امروزه رقیب مستقیم ژاپن به‌عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو جهان محسوب می‌شود. طبق سیاست‌های جدید کمپانی خودروسازی بی وای دی آنها تولید خودروهای خود را در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری دادند؛ به‌طوری‌که اکنون که در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی هستیم رشدی نزدیک به ۲۰۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه تا قبل سال ۲۰۲۲ را شاهد هستیم.

محبوب ترین خودروهای BYD

محبوب‌ترین خط تولید خودروهای بی وای دی مربوط به لاین سری Dynasty است که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا مشتریان زیادی از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. نام این لاین از محصولات بی وای دی، برگرفته شده از سلسله‌های امپراتوری چین است.

بی وای دی محبوب‌ترین تولید کننده خودرو برقی

از مدل‌های پر فروش این لاین می‌توان به مدل BYD Qin که در یک مقطع پر فروش ترین خودرو الکتریکی جهان بود و همچنین BYD Han سدان پرچمدار و پرفروش این کمپانی نام برد.

طبق بررسی آمارهای نیمه اول سال ۲۰۲۳، شرکت بی وای دی نزدیک به ۱.۲ میلیون خودرو برقی فروخته است که این آمار تقریبا دو برابر فروش مجموع محصولات برندهای مطرحی چون بی ام و، فولکس واگن و مرسدس بنز است. مشخصه این شرکت، یکپارچگی و اهداف گسترده است و از تخصص گروه بی وای دی در تولید باتری و سایر اجزای مرتبط مانند موتورهای الکتریکی و کنترل‌های الکترونیکی استفاده می‌کند.

بی وای دی محبوب‌ترین تولید کننده خودرو برقی

از سال ۲۰۲۰ به‌دلیل افزایش سهم بازار خودروهای انرژی جدید در چین، بی وای دی رشد فروش قابل توجهی را تجربه کرده است. از نوامبر ۲۰۲۳، پس از سبقت گرفتن از تسلا در ژوئن ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی پلاگین در جهان است؛ در حالی که هنوز در تولید خودروی الکتریکی باتری‌دار از تسلا عقب است. در مجموع شرایط بازار به‌گونه‌ای است که شرکت‌های بزرگ بی وای دی و تسلا بزرگترین بازیگران و سازندگان حوزه خودروهای برقی تلقی می‌شوند و باید منتظر ماند که در واپسین روزهای پایان سال ۲۰۲۳ این کمپانی بی وای دی باشد که به‌عنوان محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین برند شناخته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*