نسل دوم لپ‌تاپ‌های لنوو تینک پد Z13 و Z16

نسل دوم لپ‌تاپ‌های لنوو تینک پد Z13 و Z16 با نمایشگر ایده‌آل OLED از راه رسید

نسل دوم لپ تاپ‌های تجاری لنوو تینک پد Z13 و Z16 با نمایشگرهای باکیفیت OLED، پردازنده‌های نسل جدید AMD و طراحی بی‌نظیر رونمایی شدند.

لنوو از نسل دوم لپ تاپ‌های سری ThinkPad Z خودش رونمایی کرد. این لپ تاپ‌ها در دو مدل به‌نام‌های لنوو تینک پد Z13 و Z16 در نمایشگاه MWC 2023 به‌معرض نمایش عموم درخواهند آمد. اما این دو هم اکنون وارد بازار چین شده‌اند و به‌همین بهانه در ادامه می‌توانید با مشخصات فنی، امکانات و طراحی آن‌ها آشنا شوید.

نسل دوم لپ تاپ تجاری لنوو تینک پد Z13

لنوو تینک پد زد ۱۳ نسل ۲ به یک نمایشگر ۱۳ اینچی OLED با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی (2.8K) مجهز است. این نمایشگر شگفت‌انگیز پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی DCI-P3، سطح روشنایی ۴۰۰ نیت و کنترل لمسی ۱۰ نقطه‌ای را ارائه می‌کند. وزن این لپ تاپ ۱.۲۴ کیلوگرم است و با ضخامت ۱۳.۹۹ میلی‌متری، یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌های جهان نیز محسوب می‌شود. سازنده چینی همچنین پردازنده AMD R7 Pro 7840U را هم در زیر قاب آن گنجانده که از پس پردازش وظایف سنگین به‌خوبی برمی‌آید. قیمت لنوو تینک پد Z13 در بازار چین از ۱،۵۳۰ دلار آغاز می‌شود.

نسل دوم لپ‌تاپ‌های لنوو تینک پد Z13 و Z16

لپ تاپ ThinkPad Z16 Gen 2

در سمتی دیگر لپ تاپ لنوو تینک پد Z16 را داریم که با قیمت بالاتر ۲،۰۰۰ دلاری،‌ پردازنده AMD R7 Pro 7840HS و کارت گرافیک مستقل RX 6550M راهی بازار چین شده است. این لپ تاپ با وزن ۱.۸۴ کیلوگرمی و ضخامت ۱۵.۸ میلی‌متری کمی بزرگ‌جثه‌تر از برادر کوچک خودش است؛ با این حال به یک نمایشگر بزرگ‌تر مجهز شده و از توان سخت افزاری بالاتری برخوردار است.

نسل دوم لپ‌تاپ‌های لنوو تینک پد Z13 و Z16

یک نمایشگر بزرگ ۱۶ اینچی 4K OLED (رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی) در جلوی قاب این لپ تاپ گنجانده شده که از لحاظ مشخصات فنی مشابه مدل ۱۳ اینچی است.

هر دو لپ تاپ از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X-6400 و ۱ ترابایت حافظه SSD برخوردارند که برای انجام کلیه امور و مالتی‌تسکینگ ایده‌آل است. اما در پورت‌هایشان تفاوت‌هایی وجود دارد. جایی که مدل Z13 به دو پورت USB 4 و یک ورودی صوتی مجهز است، در حالی که Z16 علاوه بر این‌ها، از یک پورت USB-C و کارتخوان SD اضافه‌تر هم بهره می‌برد.

نسل دوم لپ‌تاپ‌های لنوو تینک پد Z13 و Z16

امنیت لپ تاپ‌های جدید لنوو با تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت تضمین می‌شود. علاوه بر این سازنده از مواد اولیه بازیافتی برای تولید آن‌ها استفاده کرده که به کاهش تخریب محیط زیست و تولید کربن کمک می‌کند. علاوه بر این باید به حضور یک دوربین مادون قرمز فول اچ‌دی و میکروفون مبتنی بر هوش مصنوعی برای برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی فوق‌العاده باکیفیت توسط این لپ تاپ‌های تجاری اشاره کرد. بدنه آن‌ها نیز از استانداردهای نظامی MIL-STD 810H برخوردار است که به‌معنای مقاومت بالای آنهاست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*