قیمت آریزو 8 هیبریدی

قیمت آریزو 8 هیبریدی مشخص شد

شرکت چری سرانجام قیمت پیش فروش خودرو آریزو 8 هیبریدی یا همان فنگیون A8 C-DM PHEV را مشخص کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی فونیکس آریزو 8 پلاگین هیبرید در ایران همراه می‌شویم.

تجربه فروش موفق آریزو 5 اسپرت باعث شد تا همزاد الکتریکی آن یعنی آریزو 5 برقی هم راهی ایران شود اما با این وجود، همیشه جای خالی یک سدان سایز بزرگ در خانواده آریزو حس می‌شد. چری آریزو 8 قصد دارد تا دقیقا همین جای خالی را پر کند و تا جای ممکن و حداقل از نظر قد و هیکل، به رقابت با تویوتا کمری بپردازد. با اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید تا قیمت و شانس واردات آریزو 8 هیبریدی در ایران را بررسی کنیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی فونیکس آریزو 8 پلاگین هیبرید

قبلا به صورت کامل با مشخصات فنی آریزو 8 هیبریدی آشنا شده بودیم اما به هرحال به صورت کوتاه، دوباره به مهم‌ترین موارد اشاره می‌کنیم. این خودرو در کشور چین با نام آریزو 8 C-DM یا فنگیون A8 C-DM شناخته می‌شود و میزبان یکی از بهترین پیشرانه‌های هیبریدی چری یعنی موتور 1.5TGDI ACTECO است. موتور 1.5 لیتری توربو شارژ فونیکس آریزو 8 پلاگین هیبرید در بهترین روز خود می‌تواند 154 اسب بخار قدرت در دور موتور 5200 و 220 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2500 تولید کند که این اعداد پس از اضافه شدن موتور برقی، مجموعا به 200 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

فروش فونیکس آریزو 8 هیبرید

گیربکس آریزو 8 هیبریدی هم به مانند اکثر هیبریدهای مدرن چینی، یک گیربکس اتوماتیک DHT با سیستم تعویض 3 سرعته است که به لطف فناوری پیشرفته خود، می‌تواند شتاب بی‌نظیر 7 ثانیه‌ای و تعویض دنده نرمی را هدیه دهد. از آن جایی که طراحی ظاهری و ابعاد این نسخه، فرقی با مدل بنزینی ندارد، زیاد درمورد این موضوع صحبت نمی‌کنیم و صرفا با اشاره به ابعاد آن، به موضوع خاتمه می‌دهیم، اندازه و ابعاد آریزو 8 پلاگین هیبرید شامل 4780 میلی متر طول، 1843 میلی متر عرض و 1487 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2790 میلی متر ‌می‌رسد. رینگ‌های این نسخه هم 17 اینچی هستند و از لاستیک‌های 215/55 بهره می‌برند.

مصرف سوخت صدی 4.2 لیتر و 1400 کیلومتر بدون توقف

قیمت آریزو 8 هیبریدی

مصرف سوخت آریزو 8 هیبریدی در بهترین حالت، تقریبا روی 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر قرار می‌گیرد که این عدد توسط تست‌های معتبر WLTC به دست آمده است. همچنین مصرف انرژی موتور برقی در هر 100 کیلومتر مسیر، معادل 1 لیتر بنزین است! باتری‌های فونیکس آریزو 8 پلاگین هیبرید هم به تنهایی و در حالت رانندگی برقی، می‌توانند تا 125 کیلومتر دوام بیاورند.

قیمت آریزو 8 هیبریدی

همچنین اگر باتری‌های فول شارژ را در کنار باک فول بنزین قرار دهید، می‌توانید بیش از 1400 کیلومتر را بدون حتی یک ثانیه توقف کردن طی کنید. ظرفیت باتری‌ های آریزو 8 هیبریدی دقیقا 18.3 کیلو وات ساعت است که این باتری ها به کمک ایستگاه‌ های شارژ سریع یا همان شارژرهای فست شارژ DC، در عرض 19 دقیقه دوباره فول شارژ می‌شوند (20 تا 80 درصد شارژ در 19 دقیقه).

قیمت آریزو 8 هیبریدی و واردات به ایران

قیمت آریزو 8 هیبریدی

طبق گزارش‌های رسمی چری، قیمت آریزو 8 هیبرید از 130 هزار یوآن یعنی تقریبا 18 هزار دلار شروع می‌شود. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که قیمت فونیکس آریزو 8 پلاگین هیبرید در ایران احتمالا بالاتر از 2 میلیارد تومان قرار خواهد گرفت. برند فونیکس که زیرمجموعه مدیران خودرو است، قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، واردات فونیکس آریزو 8 به ایران را استارت بزند و به احتمال خیلی زیاد، نسخه هیبریدی آن هم پس از مدل بنزینی، راهی کشور خواهد شد.