نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل Y

نسخه جدید تسلا مدل Y با تغییرات انقلابی در راه است

منابع آگاه از تولید نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل Y طی چند ماه آینده خبر می‌دهند. مدل وای جدید تغییرات در نمای بیرونی و کابین را به دنبال دارد.

تسلا اواخر تابستان گذشته پس از گذشت 6 سال فیس لیفت تسلا مدل 3 را معرفی کرد تا این سدان برقی در بازار رقابتی امروز کماکان حرفی برای گفتن داشته باشد. جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند که این خودروساز آمریکایی در ادامه مسیر خود برای همگام شدن با بازار، برنامه دارد نسخه جدید تسلا مدل Y را هم با تغییرات ظاهری به تولید برساند.

تولید تسلا مدل Y جدید فیس لیفت طی چند ماه آینده

نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل Y

بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاهی که تقاضا داشتند ناشناخته بمانند، تسلا ظرف چند ماه آینده یا به‌طور دقیق‌تر «اواسط سال 2024» تولید انبوه نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل Y را در گیگافکتوری شانگهای کلید می‌زند. منابع به این نکته اشاره کرده‌اند که فعالیت گیگافکتوری شانگهای طی ایام سال نو میلادی برای ارتقا در برخی از قسمت‌ها تعلیق می‌شود و پس از آن، نسخه جدید کراس اوور پرفروش تسلا در فاز دوم گیگافکتوری شانگهای به مرحله تولید می‌رسد. البته دقیقاً مشخص نیست که منظور منابع از ایام سال نو همان ایام سال نو میلادی طی چند روز آینده بوده یا سال نو چینی در بهمن ماه پیش رو.

شنیده‌ها حکایت از این دارند که تسلا مدل وای جدید با تغییراتی «محسوس» در نمای بیرونی و فضای داخلی عرضه می‌شود. این یعنی بر خلاف نسخه به‌روزرسانی شده اخیر این کراس اوور در چین که از نورپردازی داخلی و ارتقای عملکرد برخوردار شده بود، احتمالاً با یک فیس لیفت مواجه خواهیم بود. همچنین بنا به این توصیف‌ها، این نسخه جدید تسلا مدل Y همان پروژه‌ «ژونیپر» (Juniper) است که اوایل سال 2023 درباره آن شنیدیم. در آن زمان افشا شد که تسلا فیس لیفت این خودرو را با تغییرات بیرونی و داخلی در سال 2024 تولید می‌کند و ژونیپر اسم رمز در نظر گرفته شده برای این پروژه است.

تسلا در حالی روی تازه‌سازی خودروهای خود کار می‌کند که مدتی قبل بالاخره اولین دستگاه‌های پیکاپ سایبرتراک را در جریان رویدادی ویژه تحویل داد. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، نمایش مجدد این پیکاپ دور از حاشیه نبود و گذشته از انتقادات وارد شده به بازی‌های تبلیغاتی تسلا، گزارشی از رویترز مبنی بر خطر سایبرتراک برای عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه منتشر شد. حتی با دست به دست شدن ویدیو عملکرد افتضاح تسلا سایبرتراک در شبکه‌های اجتماعی، عملکرد این خودرو هم مورد بحث قرار گرفت.