خطر تسلا سایبرتراک برای عابران پیاده و بقیه خودروها از لحاظ ایمنی

تسلا سایبرتراک برای عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه خطرناک است

کارشناسان نسبت به ایمنی پیکاپ Cybertruck ابراز نگرانی کرده‌اند و از خطر تسلا سایبرتراک برای عابران پیاده و بقیه خودروها در تصادفات گفته‌اند.

طراحی تسلا سایبرتراک از زمان رونمایی رسمی همواره محل بحث بوده و بعد از این‌که تسلا اخیراً رویدادی ویژه را به مناسبت تحویل اولین دستگاه‌های این پیکاپ الکتریکی برگزار کرد، باری دیگر بحث درباره آن، خصوصاً در زمینه طراحی شدت گرفت. حتی به گزارش رویترز بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان، ایرادها در طراحی این خودرو به جایی رسیده است که می‌تواند تهدیدی برای ایمنی عابران پیاده و بقیه وسایل نقلیه باشد.

نگرانی کارشناسان نسبت به ایمنی تسلا سایبرتراک 

خطر تسلا سایبرتراک برای عابران پیاده و بقیه خودروها از لحاظ ایمنی

شش پرفسور و مقام رسمی که ویدیوهای تست تصادف سایبرتراک در لایو استریم اخیر تسلا را مشاهده کرده‌اند، در گفتگو با رویترز از نگرانی‌های خود نسبت به ایمنی این پیکاپ گفته‌اند. «آدرین لوند» (Adrian Lund)، رئیس سابق موسسه IIHS که یکی از مراجع معتبر تست ایمنی و تصادف است، می‌گوید سایبرتراک به‌خاطر بدنه فولادی خود می‌تواند صدمه شدیدتری به عابران پیاده در تصادفات وارد کند.

حتی «سامر همدار» (Samer Hamdar)، پرفسور دانشگاه جورج واشینگتن که در حوزه ایمنی خودروها فعالیت می‌کند، نسبت به کمبود قسمت‌های ضربه‌گیر (Crumple Zone) در این خودرو ابراز نگرانی کرد؛ این اصطلاح برای قسمت‌هایی از خودرو به کار می‌رود که طراحی شده‌اند تا با جذب انرژی ضربه، احتمال آسیب به سرنشینان را کاهش بدهند. همدار البته این نکته را نیز ذکر کرد که سایر قابلیت‌های این خودرو شاید بتوانند کم و بیش این نقص را جبران کنند.

خطر تسلا سایبرتراک برای عابران پیاده و بقیه خودروها از لحاظ ایمنی

خطر سایبرتراک برای عابران پیاده آنقدر نگران‌کننده است که «شورای ایمنی حمل و نقل اروپا» (European Transport Safety Council)، سازمان غیر انتفاعی مستقر در بروکسل، طی بیانیه‌ای درباره آن چنین گفت:

امیدواریم تسلا این خودرو را به اروپا نیاورد. خودرویی با این ابعاد، قدرت و وزن زیاد در تصادفات برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران کشنده خواهد بود.

در همین حال، تسلا در تبلیغات خود روی قابلیت جذب ضربات توسط Cybertruck طی تصادف تاکید کرده است. حتی ایلان ماسک چند روز گذشته در پاسخ به یکی از کاربران در ایکس/توییتر سابق که از ایمنی سایبرتراک دفاع کرده بود، ادعا کرد این پیکاپ برقی از بقیه پیکاپ‌های موجود چه برای سرنشینان و چه برای عابران پیاده ایمن‌تر خواهد بود.

سایبرتراک فقط به‌خاطر شکل و شمایل خود از بقیه ساخته‌های صنعت خودرو طی سال‌های اخیر متمایز نمی‌شود. این محصول تسلا در واقع اولین خودرو پس از دی ام سی دلورین است که بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ دارد. دلورین همان خودرویی است که در فیلم «بازگشت به آینده» به‌عنوان ماشین سفر در زمان حضور پیدا کرده بود.

نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز درباره طراحی تسلا سایبرتراک چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*