خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07 دو شرکت جیلی و بایدو

خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07 ؛ محصول مشترک جیلی و بایدو

شرکت‌های چینی جیلی و بایدو با همکاری یکدیگر از یک خودرو الکتریکی خودران به‌نام Jiyue 07 رونمایی کردند که به‌زودی راهی خیابان‌های چین می‌شود.

جیلی و بایدو از خودرو الکتریکی خودران جدیدشان به‌نام Jiyue 07 رونمایی کردند که به‌صورت مشترک توسط این دو شرکت چینی طراحی شده است. این خودرو که در سال ۲۰۲۴ راهی خیابان‌های چین هم خواهد شد، موفق به کسب جایزه Red Dot Award 2023 هم شده است. در ادامه شما را بیشتر با این خودرو برقی هوشمند آشنا خواهیم کرد.

خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07 دو شرکت جیلی و بایدو

همه‌چیز درباره خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07

این خودرو اساسا بر پایه پلتفرم SEA شرکت جیلی ساخته شده و از توانمندی‌های رانندگی خودمختار کمپانی بایدو قدرت می گیرد. این دو شرکت مشترکی را به‌نام Jiyue راه‌اندازی کرده‌اند که در حوزه تولید اتومبیل فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ یک اتومبیل خودران را رونمایی کرد، ولی موفق به دریافت مجوز تولید انبوه نشد تا سازنده مجبور به تغییر ساختار اتومبیل خود شود.

اکنون این دو کمپانی ۶۵ درصد از سهام Jiyue را در اختیار گرفته‌ان و در حالی که جیلی بخش تولید آن را مدیریت می‌کند، بایدو مسئول بخش نرم افزار، سامانه کمک‌راننده پیشرفته (ADAS) و ارتباطات در این شرکت است. خودرو Jiyue 07 هم جدیدترین دستاورد مشترک این دو کمپانی محسوب می‌شود.

بعد از اتومبیلی که نزدیک به سه سال پیش عرضه شد، این دومین مدل Jiyue است که به مرحله اخذ مجوز تولید انبوه رسیده است. این یک خودرو ساخته شده بر پایه خودرو مفهومی Jidu Robo-02 است؛ یک لیفت بک سایز متوسط با ظاهری شیک، خط کمربنگ کم ارتفاع و چرخ‌هایی پهن که به‌خوبی می‌تواند بازار خودروهای برقی چین را دگرگون کند.

دستگیره‌های در از روی خودروی الکتریکی خودران Jiyue 07 حذف شده‌اند، در عوض برای وارد شدن به آن باید یک دکمه را بفشارید. درهای این خودرو برقی است، در حالی که قسمت جلوپنجره و کاپوت آن به شکل حرف Y طراحی شده است. یک سقف پانورامای بزرگ در بالای این محصول برقی تعبیه شده، در حالی که یک اسپویلر فعال و فقط یک چراغ از ناحیه کناری دیده می‌شود.

خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07 دو شرکت جیلی و بایدو

مشخصات فنی زیر کاپوت

در نهایت باید به رینگ‌های پنج پره با روکش‌های آیرودینامیک اشاره کرد که همگی باعث جذابیت ظاهری هرچه بیشتر این خودرو چینی لیفت بک شده‌اند. نسخه اولیه این خودرو از یک موتور الکترونیکی با خروجی ۲۰۰ کیلووات و یک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی LPF قدرت می‌گیرد. نسخه 4WD آن هم به یک موتور توانمند ۴۰۰ کیلوواتی و باتری ۱۰۰ کیلووات ساتی NMC مجهز شده است.

سیستم خودران این ماشین برقی به دوربین‌ها و رادارها متکی است، اما برخلاف خودروهای بدون راننده گران قیمت، خبری از سنسورهای LiDAR روی آن نیست. به‌زودی اطلاعات بیشتری از این محصول را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*