شاسی بلند برقی هواوی آیتو M9

شاسی بلند برقی هواوی آیتو M9؛ جنگ هواوی و شیائومی به دنیای خودرو رسید

هواوی از یک خودرو شاسی بلند برقی به‌نام آیتو M9 با فناوری‌های روز دنیا برای رقابت با خودرو برقی رقیب یعنی شیائومی SU7 رونمایی کرد.

درست چند ساعت بعد از اینکه شیائومی از اولین خودرو برقی خودش به‌نام «شیائومی SU7» رونمایی کرد، آیتو، برند تحت حمایت هواوی هم از یک خودرو شاسی بلند جدید به‌نام «آیتو M9» برای بازار جین پرده برداشت تا از رقیب خودش عقب نماند. این خودرو که حاصل همکاری مشترک دو شرکت Huawei و Seres است، با مجموعه‌ای از نمایشگرها و صفحات پروژکتور را به‌جای صندلی‌های مخصوص مسافران ارائه می‌کند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

شاسی بلند برقی هواوی آیتو M9

خودرو شاسی بلند هواوی آیتو M9

آیتو ام ۹، خودرو پرچمدار این برند چینی است که در قالب یک SUV با شش صندلی راهی بازار می‌شود. این خودرو در دو نسخه برقی و بنزینی عرضه می‌شود که نسخه برقی از امکانات پیشرفته‌ای مثل آخرین فناوری‌های هواوی، چندین نمایشگر متعدد و دو پروژکتور که تجربه سینمایی در داخل و خارج خودرو به‌ارمغان میاورند را به‌همراه دارد.

شاسی بلند برقی هواوی آیتو M9

طراحی و ظاهر این خودرو برقی در عین سادگی، شیک و زیبا به‌نظر می‌رسد. هدلایت‌های این شاسی بلند شبیه سدان هواوی Luxeed S7 است. بخش نورپردازی این خودرو تکنولوژی ماتریس LED انطباق‌پذیر را به‌خدمت گرفته است که به شناسایی عابران پیاده و وسایل نقلیه کمک می‌کند. پروژکتور یکپارچه نصب شده روی این خودرو نیز می‌تواند نمایشگری تا ۱۰۰ اینچ را در اختیار شما بگذارد.

شاسی بلند برقی هواوی آیتو M9

علاوه بر این که می‌توانید از پروژکتور این SUV در کمپ‌های دوستانه خود برای کارائوکه در فضای باز استفاده کنید، یک پروژکتور لیزری و یک پنل نمایشگر ۳۲ اینچی جمع‌شونده نیز در داخل کابین آن تعبیه شده‌اند. این به سرنشینان اجازه می‌دهد در مسیر یک سفر طولانی از تماشای فیلم یا بازی کردن با آن هنگام نشستن روی صندلی‌های اتومبیل لذت ببرند.

خودرو Huawei Aito M9

صفحه نمایش روی داشبورد این محصول شباهت بسیار زیادی با هایپر اسکرین مرسدس بنز دارد. اینجا یک پنل ۱۲.۳ اینچی برای تنظیمات دیجیتالی آپشن‌های خودرو، یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی برای سیستم اطلاع‌رسانی/سرگرمی و یک نمایشگر ۱۶ اینچی جلوی سرنشین کنار راننده تعبیه شده است. یک نمایشگر هد آپ دیسپلی ۷۵ اینچی نیز روی شیشه جلویی ظاهر می‌شود، در حالی که چهار تبلت برای هر یک از سرنشینان ردیف‌های پشتی در نظر گرفته شده است.

سازنده چینی از سیستم عامل HarmonyOS 4 ساخت خودش به‌همراه یک سیستم صوتی ۲،۰۸۰ واتی متشکل از ۲۵ اسپیکر قدرتمند در اینجا استفاده کرده است. تکنولوژی لغو نویز هم یکی از امکانات ویژه این اتومبیل است که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

خودرو Huawei Aito M9

طراحی داخلی این شاسی بلند به‌گونه‌ای بوده که سرنشینان بتوانند به‌راحتی تمام نیازهایشان را رفع کنند. عکس‌های این خودرو نشان می‌دهند که صندلی‌های عقب قابلیت تبدیل شدن به تختخواب را هم دارند، در حالی که تمام صندلی‌ها به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند. ۲۷ سنسور روی بدنه این خودرو نصب شده‌اند که با کمک سیستم Huawei ADS 2.0 می‌توانند امنیت سرنشینان را تأمین کنند.

عرضه در دو مدل BEV و EREV

شاسی بلند برقی هواوی آیتو M9 در دو نسخه مختلف تمام الکترونیکی BEV و هیبریدی EREV عرضه می‌شود. اولی از موتورهای الکتریکی دوگانه با قابلیت تولید توان ترکیبی ۳۹۰ کیلووات ساعت و یک باتری ۹۷.۷ کیلووات ساعتی CATL برخوردار است که محدوده پیمایش ۶۳۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

خودرو شاسی بلند Huawei Aito M9

مدل EREV هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ شده و موتور الکتریکی دوگانه با تولید توان ترکیبی ۳۶۵ اسب بخار نیرو می‌گیرد. این مدل با یک باتری ۴۲ یا ۵۲ کیلووات ساعتی CATL همراه است و می‌توان با یک باک کامل بنزین و شارژ کامل برقی، ۱،۴۰۲ کیلومتر با آن پیمود.

اما برخلاف خودرو الکتریکی شیائومی، هواوی قیمت Aito M9 را هم مشخص کرده است. این اتومبیل SUV با قیمتی بین ۶۵ هزار تا ۷۹ هزار دلار از اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی راهی بازار چین خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*