حذف قیمت گذاری دستوری خودرو

وزیر صمت از حذف قیمت گذاری دستوری خودرو در آینده نزدیک خبر داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی، از حذف قیمت گذاری دستوری خودرو در بازار ایران در آینده نزدیک خبر داد.

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در حاشیه سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری اظهار کرد تا پیش از پایان سال جاری، 31 هزار نفری که برای خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند، تعیین تکلیف می‌شوند. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو و به‌گفته علی‌آبادی، تاکنون حدود 17 هزار نفر از متقاضیان تعیین تکلیف شده‌اند و تعداد زیادی از آنها خودروهای ثبت نامی خود را دریافت کرده‌اند. تعدادی از خودروهای وارداتی در مسیر شماره‌گذاری هستند و مابقی آنها نیز تا چند ماه آینده به ثبت نام کنندگان تحویل می‌شوند. بنابراین تاخیری در مسیر واردات خودرو نیست و هیچ مشکل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

حذف قیمت گذاری دستوری خودرو نزدیک است

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم درباره وضعیت قیمت گذاری خودروهای موجود در بازار ایران اظهار کرد ایده اصلی وزارت صمت، آزادسازی قیمت‌ها و حذف قیمت گذاری دستوری خودرو است، اما این موضوع به سلسله اقداماتی نیاز دارد. وی تاکید کرد باید انحصارها را بشکنیم و شرایط رقابتی را به‌وجود بیاوریم. تا وقتی رانت در اختیار بنگاه‌ها و شرکت‌ها است، باید مدیریت و کنترل را انجام دهیم و هدف از این کار بهبود وضعیت و ایجاد فرصت بهتر برای مردم است؛ به همین دلیل باید در قیمت گذاری ورود کنیم. علی‌آبادی در ادامه گفت:

به‌زودی در حوزه خودرو به شرایطی نزدیک می‌شویم که دیگر به قیمت گذاری دستوری نیازی نخواهیم داشت. در حال حاضر تولید در حال بیشتر شدن است و دولت نیز با تجدید نظر در تعرفه واردات خودروهای برقی، فرصتی را به‌وجود آورده تا مردم بدون محدودیت و انحصار بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

وزیر صمت با اشاره به لزوم حرکت به سمت تولید دانش‌بنیان‌ها در صنعت خودرو، بیان کرد صنعت خودرو دانش‌بنیان و صادرات‌محور است و هم‌اکنون نیز تلاش می‌شود شهرک‌های صنعتی را به دانش‌بنیان‌ها متصل کنیم و این هدف اصلی ما است. در رویدادی که در آن قرار داریم، مسائل صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شوند تا آنها به حل مسائل کشور کمک کرده و به نیازهای فناورانه کشور پاسخ بگویند. شهرک‌های صنعتی به تخصصی تبدیل می‌شوند و شهرک‌های فناوری ایجاد خواهند شد تا نیازهای فناورانه کشور را برطرف کنند. در واقعا این شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران فناوری هستند که می‌توانند ایده‌ها را به محصولات فناورانه تبدیل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*