تلفیق سنسورهای دوربین هوش مصنوعی

عکاسی موبایل با تلفیق سنسورهای دوربین سامسونگ و هوش مصنوعی فوق‌العاده خواهد شد

سامسونگ می‌خواهد با تلفیق سنسورهای دوربین و تکنولوژی هوش مصنوعی، سطح تازه‌ای از عکاسی موبایل را به دنیای تلفن‌های هوشمند بیاورد.

هوش مصنوعی به بزرگ‌ترین ترند دنیای تکنولوژی و خصوصا موبایل‌های هوشمند تبدیل شده و حالا‌بر اساس گزارش تازه‌ای که منتشر شده، حضور این فناوری در گوشی‌ها به لایه‌های سخت‌افزاری می‌رسد و فقط دیگر به نرم افزار محدود نخواهد بود.

رسانه Business Korea می‌گوید، شرکت SK Hynix در حال توسعه «هوش مصنوعی روی سنسور» که می‌تواند سنسورهای دوربین را با فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آمیخته کند. سامسونگ نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنسورهای دوربین در جهان، می‌خواهد هدف مشابهی را دنبال کند. در حال حاضر سامسونگ از یک فناوری به‌نام “Zoom Anyplace” رونمایی کرده که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد. این قابلیت می‌تواند فیلمبرداری فول فریم 4K را در‌ یک بخش زوم شده از فریم شبیه‌سازی کند.

فناوری‌های هوش مصنوعی به سنسورهای دوربین سامسونگ اضافه می‌شوند

قابلیت Zoom Anyplace از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ردیابی خودکار سوژه‌ها در تصاویر کلوزآپ استفاده می‌کند. سامسونگ می‌خواهد سنسورهایی را توسعه ببخشد که از چشم انسان الگوبرداری می‌کنند. نقشه راه سامسونگ نشان می‌دهد که سنسورهای دوربین هوش مصنوعی این شرکت تا سال ٢٠٢٧ می‌توانند حتی چیزهای نامرئی را هم ثبت کنند.

فناوری Zoom Anyplace سامسونگ

در حال حاضر سونی با سهم ۵۴ درصدی از کل سنسورهای دوربین گوشی‌ها در بازار، پادشاه بی‌چون و چرای این بخش است. بعد از آن سامسونگ با سهم ٢٩ درصدی حضور دارد و  SK Hynix هم با سهم ۵ درصدی در رتبه بعدی است.

ماه گذشته SK Hynix میزبان یک رویداد خبری سالانه در کره جنوبی بود و که چیپست‌ساز کره‌ای در آن از ادغام یک سنسور تصویر روی یک چیپ هوش مصنوعی خبر داد که پردازش داده‌ها را به سطح سنسور می‌برد. این درحالیست که سنسورهای معمولی داده‌ها را برای پردازش به پردازنده مرکزی گوشی می‌فرستند. انتظار می‌رود تلفیق سنسورهای دوربین با هوش مصنوعی به بهبود کیفیت تصویر، کاهش زمان پردازش و مصرف انرژی کمک می‌کند.

تلفیق سنسورهای دوربین هوش مصنوعی

تلفیق سنسورهای دوربین هوش مصنوعی

کمپانی سامسونگ نیز چند ماه پیش رویداد Samsung System LSI Tech Day را در سیلیکون ولی برگزار کرد در آن پارک یونگ این، مدیر بخش کسب‌کار System LSI این شرکت از لزوم رهبری سامسونگ در بخش هوش مصنوعی فعال سخن گفت که شامل مولدهای هوش مصنوعی، الگوریتم‌ها و تکنولوژی‌های بالارده و راهکارهای مکالمه از راه دور می‌شود.

بازار حسگرهای دوربین که در طول همه‌گبری کروناویروس به‌خاطر کاهش فروش گوشی‌های هوشمند مدتی در رکود بود، اکنون با انبوهی از تقاضا از سمت دستگاه‌های تلفن همراه، هدست‌های واقعیت ترکیبی و دیگر محصولات واقعیت توسعه‌یافته، وسایل نقلیه خودران و ربات‌ها، موج رشد جدیدی را پشت سر گذاشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*