قابلیت True Tone در آیفون

قابلیت True Tone در آیفون چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

آیا شما هم مانند برخی از کاربران تصور می‌کنید قابلیت True Tone آیفون مزایایی ندارد؟ با ما همراه شوید تا این ویژگی مفید آیفون را بررسی کنیم.

بدون شک در دنیای فناوری و نمایشگر موبایل، گوشی آیفون‌ درجه یک و بی‌نظیر بوده است. پس از عرضه جدیدترین آیفون ۱۵ با صفحه نمایش Super Retina XDR، برای آنکه از صفحه نمایش حیرت انگیز آن بیشترین بهره را ببرید، ممکن است در مورد تنظیمات نمایشگر خاص این دستگاه مثل قابلیت True Tone سوالاتی داشته باشید.

هدف از ارائه قابلیت True Tone در آیفون ۸ به بعد استفاده از فناوری پیشرفته‌تر برای تصحیح خودکار رنگ‌هایی است که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. با این حال، برخی از کاربران ادعا می‌کنند که این قابلیت کیفیت بصری نمایشگر را کاهش می‌دهد و برخی هم بر این باورند که فعال کردن این ویژگی باتری گوشی آن‌ها را زودتر از حالت عادی خالی می‌کند.

اگر تنظیمات مربوط به نمایشگر iPhone خود را بررسی کرده‌اید، به احتمال زیاد از خود می‌پرسید که True Tone چیست و آیا باید آن را خاموش کنید یا روشن نگه دارید. در اینجا تمام چیزهایی که باید راجع به قابلیت True Tone در آیفون و سایر دستگاه‌های اپلی بدانید را آورده‌ایم.

قابلیت True Tone در آیفون چیست؟

قابلیت True Tone یکی از تنظیمات مربوط به نمایشگر دستگاه‌های اپل است که رنگ نمایشگر آیفون شما را مطابق نور محیطی که در آن هستید، تنظیم می‌کند. این ویژگی به صورت پیش‌فرض روشن است و از حسگرهای پیشرفته‌ای برای ترکیب رنگ نمایشگر با محیط اطراف شما استفاده می‌کند و هدف آن فشار کمتر روی چشم کاربران است.

قابلیت True Tone در آیفون

منابع نوری مختلف دمای رنگ متفاوتی دارند، زیرا بیشتر آن‌ها نور کاملا سفیدی را از خود منتشر نمی‌کنند. فرقی نمی‌کند که این نور ساطع شده از شمع یا فلورسنت یا نور خورشید باشد، در هر صورت قابلیت True Tone اطلاعات از محیط اطراف شما جمع آوری کرده و نمایشگر را به طور خودکار تنظیم می‌کند تا با هر منبع نوری که اطراف شما هست، مطابقت داشته باشد. این قابلیت در مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های اپل در دسترس است. از آیفون ۸ گرفته به بعد، آیفون SE نسل ۲ به بعد و همچنین آیپد نسل ۹ و مدل‌های جدیدتر همگی این ویژگی را دارند.

آیا باید از قابلیت True Tone آیفون استفاده کرد؟

احتمال دارد کاربرانی که تیزبین و دقیق نیستند اصلا متوجه فعال بودن این ویژگی در گوشی یا دستگاهشان نشوند، چون این قابلیت با رنگ صفحه ترکیب شده و خیلی محسوس نیست. جنبه‌ مثبت این ویژگی آن است با ترکیب بصری نمایشگر آیفون شما با محیط اطرافتان باعث کاهش فشار بر چشم کاربران شده و از این رو می‌تواند تصاویر را طبیعی‌تر جلوه دهد.

قابلیت True Tone در آیفون

با این حال، برخی از کاربران تصور می‌کنند که این قابلیت باعث کاهش کیفیت بصری ویدیوها و عکس‌ها در گوشی آیفون می‌شود. در حالی که این تصور اصلا درست نیست! زیرا True Tone تاثیری در رزولوشن و کیفیت بصری ندارد و این ویژگی فقط رنگ‌های نمایشگر گوشی و میزان شادابی رنگ را تنظیم می‌کند.

بدون شک True Tone هم مانند هر فرآیند دیگری در آیفون باعث افزایش مصرف باتری گوشی شما خواهد شد. گرچه این مقدار ناچیز است، اما شما برای افزایش عمر باتری خود می‌توانید از روش‌های دیگری مثل کاهش میزان روشنایی صفحه یا فعال کردن حالت ذخیره باتری استفاده کنید.

نحوه غیرفعال کردن قابلیت True Tone در آیفون

اگر می‌خواهید گوشی خود را تست کنید و ببینید که آیا بدون فعال کردن True Tone عملکرد بهتری دارد یا خیر یا اینکه خاموش کردن آن چه تاثیری در ظاهر تصاویر و ویدیوها دارد، می‌توانید به راحتی آن را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن قابلیت True Tone در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد منو تنظیمات گوشی شوید.
  2. گزینه Display & Brightness را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت گزینه True Tone را غیرفعال کنید.

برای روشن کردن مجدد آن به همین بخش مراجعه کرده و آن را فعال کنید.

قابلیت True Tone در آیفون

همچنین می‌توانید سایر تنظیمات روشنایی نمایشگر را در این قسمت تنظیم کنید. برای مثال می‌توانید Dark mode را فعال کنید، این حالت به گونه‌ای طراحی شده که نور منعکس شده از نمایشگر فشار کمتری به چشم شما وارد کند. قابلیت Night Shift هم ویژگی دیگری است که رنگ صفحه نمایش را گرمتر می‌کند تا از هرگونه فشار به چشم کاربر جلوگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*