شهر اسرارآمیز ژاپن زیر آب

نگاهی به هرم شهر اسرارآمیز 10 هزار ساله ژاپن که زیر آب مدفون شده است

در این مطلب نگاهی به هرم شهر اسرارآمیز 10 هزار ساله ژاپن در زیر آب می‌اندازیم؛ یک هرم یادبود و با ارزش ناشناخته در جزیره اسرارآمیز یوناگونی که از آن با نام «آتلانتیس ژاپن» یاد می‌شود.

در اعماق آب‌های سرزمین سامورایی‌ها بنایی خاص و پر رمز و راز از یک سلسله ناشناخته وجود دارد که نشان دهنده یک دوره فراموش شده در تاریخ است. با ما برای یک سفر در اعماق دریا برای کشف حقیقت این بنا همراه باشید.

هرم عجیب شهر اسرارآمیز ژاپن در زیر آب

شهر اسرار آمیز ژاپن در زیر آب

در سال ۱۹۸۶ مردی با نام کیهاچیرو آراتاکه در حال غواصی و گشت و گذار درون آب‌های اطراف جزیره یوناگونی در اوکیناوا برای بررسی نمونه‌های مختلف کوسه‌های سرچکشی بود. وی در آب‌های اطراف محل بررسی با یک ساختمان عجیب رو‌به‌رو شد. این بنا شبیه به یک هرم با لایه‌های پله‌مانند متعدد بود که مجموعا ۲۵ متر ارتفاع، ۱۰۰ متر طول و ۶۰ متر عرض داشت. طبق بررسی محققان تمامی مجموعه بنای شهر و زمین‌های پیوسته به آن که به شهر آتلانتیس ژاپن شهرت پیدا کرده، ۴۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و در ساخت آن از تخته سنگ به‌همراه کانی رس و ماسه استفاده شده است.

تمدن باستانی گمشده

شهر اسرارآمیز ژاپن در زیر آب

محقق برجسته ژاپنی، ماساکی کیمورا از دانشگاه ریوکیوس معتقد است که این بنای گمشده توسط انسان‌ها ساخته شده و قدمت ۱۰ هزار سال در پشت این سازه نهفته که بخشی از یک قاره گمشده به اسم مو (MU) است.

مو، یک قاره افسانه‌ای در اقیانوس آرام است که داستان آن شباهت زیادی به اسطوره‌های آتلانتیس و لومریا دارد. طبق این افسانه، یک فاجعه ناگوار مانند سونامی، این شهر اسرارآمیز را به زیر دریا فرو برده است و پس از این واقعه، بازماندگان آن در سرتاسر کره زمین پراکنده شدند. همچنین برخی از نظریه‌پردازان معتقدند این بناهای تاریخی توسط مردم جومون ساخته شده است. جومون‌ها شکارچیانی بودند که از ۱۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح تا حدود ۳۰۰ سال مانده به میلاد مسیح در مناطق مختلف ژاپن زندگی می‌کردند.

یک نظریه مشهور

یکی از عمده نظریه‌های رایج و پذیرفته شده در مورد این بنای خاص، نظریه «فرآیندهای طبیعی» است. دکتر رابرت شوچ، زمین‌شناس دانشگاه بوستون آمریکا به‌عنوان یکی از منتقدان اصلی کیمورا در رابطه با فرضیات موجود در مورد شهر اسرارآمیز ژاپن در زیر آب است. او معتقد است که این بنا حاوی تعداد زیادی صفحات موازی و اتصالات مستطیلی‌شکل است که شکستگی‌های متقارنی را ایجاد می‌کند و ایجاد این خطوط متقارن تنها به دست هنرمند طبیعت امکان‌پذیر است.

شوچ معتقد است این بنای گسترده را امکان ندارد انسان ۱۰ هزار سال پیش، آن هم به‌وسیله ابزار حکاکی کرده باشد. همچنین زمین‌شناسان معتقدند که این بنای تاریخی بخشی از یک سنگ زیرین بسیار بزرگ‌تر است که زمین‌لرزه‌های مکرر در گذر زمان توانسته است سنگ‌ها را شکسته و این اثر زیبا را خلق کند.

شهر اسرارآمیز ژاپن در زیر آب

طبق گزارش رسانه ژاپنی یومیوری شیمبون در تصدیق صحبت‌های ماساکی کیمورا مبنی بر ساخت این بنا توسط انسان، این رسانه اذعان داشت که این فاجعه حدود ۱۲ هزار کشته و مفقود بر جای گذاشته و تحقیقات انجام شده در دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه توکیو نشان می‌دهد این منطقه حدودا هر ۱۵۰ تا ۴۰۰ سال به‌صورت نامشخص توسط سونامی آسیب دیده است.

همچنین یکی از دانشیاران زلزله‌شناسی دانشگاه کوبه با نام Toru Ouchi تا حدودی با تایید صحبت‌ها و نظریه‌ کیمورا، این بنای یادبود را یک اثر خلق شده غیر طبیعی خواند و تصدیق کرد که این بنا و آثار توسط زلزله ایجاد نشده است.

شهر اسرار آمیز ژاپن در زیر آب

در سال های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۷ دو سفر اکتشافی مهم به این منطقه انجام شد که هیچ‌کدام نتیجه‌ای قطعی و قانع‌کننده را در پی نداشت. با این حال چند فرضیه عمده در مورد این بنا مطرح است؛ اول آن‌که حتی اگر این سازه هرمی‌شکل دارای پله باشد، ابعاد این پله‌ها تا حدی زیاد است که نمی‌توان در حالت عادی از آنها بالا رفت و دوم این صخره‌ها و اشکال به‌وجود آمده صرفا ممکن است یک پدیده پریدولیا باشد. در نهایت مورخان، داستان قاره گمشده مو را به‌عنوان یک فرضیه بدون پشتوانه تاریخی و بی‌اعتبار می‌دانند.

از آنجایی که این بنای خاص هیچ‌گونه حفاظت و پشتوانه‌ای از سوی دولت ژاپن ندارد، تمامی غواصان و محققان اختیار آن را دارند که آزادانه در این بنای تاریخی زیر آب کاوش و تحقیق کرده و نتیجه‌گیری خود را انجام دهند.