تغییر ناچیز احتمالی آیفون ۱۶ نسبت به آیفون ۱۵

منتظر هیچ تغییر بزرگی در آیفون ۱۶ نسبت به نسل فعلی نباشید!

تحلیلگران بارکلیز معتقدند که اپل هیچ تغییر بزرگی را در آیفون ۱۶ نسبت به نسل فعلی ایجاد نخواهد کرد و آن‌ها باعث کاهش فروش آیفون‌ها می‌شوند!

شرکت اپل پاییز سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴) از گوشی‌های جدی سری آیفون ۱۶ خودش رونمایی خواهد کرد. خانواده گوشی‌هایی که در چهار نسخه و به‌عنوان جانشین سری آیفون ۱۵ عرضه می‌شوند. هر سالی که آیفون‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شوند، کاربران انتظار دارند امکانات تازه و ویژه‌ای را در اختیارشان بگذارند. اما تحلیلگران بارکلیز در یک یادداشت تحقیقاتی جدید مدعی شده‌اند که مدل‌های جدید چیزی برای ارائه ندارند و اشاره کرده‌اند که اپل ممکن است در سال ۲۰۲۴ با کاهش فروش آیفون‌هایش مواجه شود.

تغییر ناچیز احتمالی آیفون ۱۶ نسبت به آیفون ۱۵

قیمت هر سهم اپل از ۱۶۱ دلار به ۱۶۰ دلار کاهش یافته است. دلایل این کاهش قیمت در یادداشت تحقیقاتی جدید بارکلیز به طور مفصل توضیح داده نشده است، اما اطلاعات جانبی نشان می‌دهد که شرکت ممکن است در سال ۲۰۲۴ با کاهش فروش مواجه شود. در واقع آیفون، به‌عنوان مولد اصلی درآمد شرکت اپل، محصولی است که گفته می‌شود با کاهش فروش روبرو خواهد شد. آیفون ۱۶ هیچ تغییر جذابی را نسبت به نسل فعلی ارائه نمی‌دهد. بارکلیز تغییراتی که در این محصولات اعمال خواهد شد را ذکر نکرده است؛ بنابراین ما نمی‌دانیم چرا تحلیلگران چنین توضیحات را ارائه کرده‌اند.

شایعات حاکی از آن است که اپل در اواخر سال ۲۰۲۴، هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را به دوربین تله‌فوتو تتراپریزم مجهز می‌کند و احتمالاً نسخه پرچمدار پرو مکس، یک سنسور اختصاصی «سوپر تله‌فوتو» را دریافت کند تا از سایر محصولات متمایز باشد. ما مطمئنیم که در هفته‌های آینده بیشتر درباره این بروزرسانی‌ها خواهیم شنید. بارکلیز همچنین می‌گوید که سرعت رشد بخش خدمات اپل کاهش پیدا خواهد کرد و در سال مالی ۲۰۲۴ فقط ۱۰ درصد و در سال مالی ۲۰۲۵ نیز ۸ درصد رشد خواهد داشت که این مقدار کمتر از برآورد رشد قبلی ۲۰ درصدی است.

هنوز قضاوت در مورد تغییر و تحولات آیفون ۱۶ زود است!

تغییر ناچیز احتمالی آیفون ۱۶ نسبت به آیفون ۱۵

در گزارش مالی سال ۲۰۲۳ اپل، تنها در بخش خدمات این شرکت شاهد افزایش درآمد نسبت به سال‌های قبل هستیم؛ زیرا فروش سخت‌افزارها به شدت کاهش یافته است. تحلیلگران Wedbush این بخش را نیز تا پایان سال ۲۰۲۴ به مبلغ ۱.۵ تریلیون تا ۱.۶ تریلیون دلار ارزش‌گذاری کرده‌اند؛ البته با فرض اینکه اپل این مسیر را حفظ کند. اما این خیلی عجیب است که تحلیلگران بارکلیز صحبتی درباره هدست Apple Vision Pro نکرده‌اند. زیرا فعالان حوزه تکنولوژی آن را به بزرگ‌ترین محصول جدید شرکت تکنولوژیکی اپل تا به حال تلقی می‌کنند.

تحلیلگران با توجه به نشت‌های اطلاعاتی که تاکنون صورت گرفته، سری گوشی‌های آیفون ۱۶ را محصولات چندان باارزشی نمی‌دانند. اما نباید درباره آیفون‌های اپل زود قضاوت کرد. هنوز فرصت زیادی تا پایان سال مانده و شاید خبرهای جذاب‌تری را در مورد آن‌ها بشنویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*