با تمام دیوایس های جذاب معرفی شده در MWC 2016 آشنا شوید!

بزرگترین رویداد موبایل دنیا، یعنی MWC بارسلون برگزار شد و مثل همیشه، انبوهی از دیوایس های جذاب را برای ما به ارمغان آورد تا MWC سال بعد، خود را با آنها مشغول کنیم. در این پست، نگاهی اجمالی به تمام این دیوایس ها خواهیم داشت. با گجت نیوز همراه باشید…

اگرچه قبل از رونمایی بسیاری از این دیوایس ها، اطلاعات زیادی در مورد آنها منتشر شده بود، اما این چیزی از جذابیت آنها کم نکرد. میلیون ها نفر مراسم های رونمایی را دنبال می کردند که در راس آنها مراسم رونمایی گلکسی اس ۷ های سامسونگ و G5 خارق العاده ی الجی بود. اما این تمام ماجرا نبود و دیوایس های جذاب دیگری هم معرفی شدند که در ادامه هریک را به طور کلی بررسی می کنیم. لینک مقاله ی بررسی اختصاصی هر گجت در گجت نیوز، در انتهای هر بخش قرار داده شده که به کمک آن می توانید نگاه موشکافانه تری داشته باشید.

سامسونگ و دوقلوهای افسانه ای اش: گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج

Samsung-Galaxy-S7-and-S7-Edge

شاید بتوان این دو دیوایس محبوب را ستاره ی MWC 2016 نامید. نمایشگرهای ۵.۱ اینچی اس ۷ و ۵.۵ اینچی اس ۷ اج، تراشه ی اسنپدارگون ۸۲۰ (البته فقط برای آمریکا و برای سایر مناطق اگزینوس)، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با ویژگی های جدیدی همچون Dual pixel، بهبود کیفیت در نورکم و چند  ویژگی دوست داشتنی دیگر مانند Motion Panorama و Motion Capture (شبیه فوتولایو آیفون ۶ اس) و رم ۴ گیگابایت از جمله ویژگی های این دو گجت دوست داشتنی هستند. ویژگی های تازه و مهم دیگر، افزایش ظرفیت باتری به ۳۰۰۰ میلی آمپر (برای اس ۷) و ۳۶۰۰ میلی آمپر برای اس ۷ اج  و البته استاندارد IP67 برای ضدآب بودن و شارژ بیسیم هستند. بررسی اختصاصی گلکسی اس۷  و گلکسی اس ۷ اج

نوآوری های بی بدیل الجی :G5

LG-G5

اگرچه گلکسی های تازه ی سامسونگ، حداقل از نظر بصری به نسل قبلی خود شباهت بسیاری دارند، اما در مورد G5 الجی به هیچ وجه این امر صادق نیست. G5، نسبت به اجداد خود، تغییراتی اساسی داشته است. از جمله، بدنه ی فلزی شیک و کانسپت ماژولار هیجان انگیز که اجازه میدهد قسمت پایینی گوشی را بتوان جدا کرد و در نتیجه باتری را به راحتی تعویض کرد یا پیوست های دوربین و لوازم جانبی دیگر را به راحتی به آن متصل کرد.

در مورد تراشه، باز هم کوآلکام در صحنه است و اسنپدراگون ۸۲۰ مغز متفکر این دیوایس شگفت انگیز به شمار می رود که طبق بنچمارک های AnTuTu عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهد. دوربین عالی G5، نسخه ی بهبود یافته ی G4 و V10 است. الجی همچنین گجت تازه ی خود را به دو دوربین عقب (یکی ۱۶ مگاپیکسلی با لنز دارای زاویه ی ۷۸ درجه ویک دوربین مکمل ۸ مگاپیکسلی با لنز دارای زاویه ی ۱۳۵ درجه) مجهز کرده است تا از آن یک دوربین عکاسی تمام عیاز بسازد. بررسی اختصاصی الجی G5

الجی و دوستان! تجهیزات جانبی Friends!

lg-r1

خلاقیت های الجی به G5 ختم نمی شود و این کمپانی محبوب کره ای، گروهی از تجهیزات جانبی به نام Friends را معرفی کرده است. تجهیزاتی که واقعا مثل یک دوست همیشه در کنار شما هستند. تجهیزاتی که به راحتی و به سرعت از طریق اپلیکیشن های داخلی متصل می شوند. این گجت ها را می توانید به طور جداگانه بخرید. در واقع مجموعه ی Friends شامل یک دروبین ۳۶۰ درجه، یک هدست  ۳۶۰ درجه ای واقعیت مجازی و یک ربات غلتکی است. این ربات غلتکی در واقع یک کره ی کوچک است که دارای یک دوربین است و شما می توانید آن را از دور کنترل کنید و مثلا خانه را زمانیکه سرکار هستید، مانیتور کنید. در مورد هدست واقعیت مجازی، الجی ادعا می کند سبک ترین هدست بازار است چرا که به جای قرار دادن گوشی در مکان لنزها،  می تواند از طریق یک کابل USB نوع C به گوشی G5 وصل شود.

سوپرایز سونی با سه گوشی سری x

Sony-Xperia-X-Performance

اگرچه اسمارت فون های سامسونگ و الجی، ستاره های MWC بودند، اما مدت ها بود که همه از رونمایی آنها مطلع بودند. اما در این میان، سونی با معرفی سه گوشی سری x همه را شگفت زده را کرد. سونی اکسپریا X Performance با تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ در صدر این گروه سه تایی قرار دارد و تنها گوشی ای است که فقط بازار آمریکا را هدف گرفته است. گوشی بعدی اکسپریا X است که یک گوشی فراتر از یک میان رده به شمار می آید و در نهایت اکسپریا XA عضو آخر این گروه سه تایی است و یک میان رده ی شیک است.

HP Elite x3: پرچمداری با ویندوز ۱۰ دوست داشتنی و ماجراهای جذابش!

HP-Elite-x3-Dock-Custom

الیت x3  تازه تارین اسمارت فون خانواده ی ویندوز دهی هاست. یک گوشی غول پیکر ۵.۹۶ اینچی که استفاده ی تجاری دارد و به قدرتمندترین تراشه یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز شده است. یکی از ویژگی های بسیار عالی این گوشی، پشتیبانی کامل آن از ویژگی کانتینیوم ویندوز ۱۰ است که به شما اجازه می دهد تا صفحه ی گوشی خود را در یک نمایشگر بزرگتر و به شکلی جذاب مشاهده کنید. اچ پی همچنین داک منحصر به خودش (Desk Dock) را عرضه کرده است که به کمک آن به راحتی می توان یک مانتیور خارجی را از طریق پورت نمایشگر به گوشی متصل کرد و همه چیز را در یک مانتیور بزرگتر مشاهده کرد. گجت جالب بعدی، Mobile Extender اچ پی است که دارای یک نمایشگر ۱۲ اینچی است. شما می توانید الیت x3 را به آن متصل کنید و به راحتی از یک ویندوز لپ تاپی لذت ببرید. بنابراین زمانیکه الیت X3 خود را به دسک داک یا Mobile Extender متصل کرده اید، می توانید از یک موس و کیبرد هم استفاده کنید. درست مثل یک PC!

دوربین های ۳۶۰ درجه ای الجی و سامسونگ:  بزرگمردان کوچک!

Samsung-Gear-360-images

واقعیت مجازی در MWC 2016 بسیار پررنگ بود، شاید به این دلیل که هر دو غول کره ای، الجی و سامسونگ، در این زمینه حرفی برای گفتن داشتند. دوربین گیر ۳۶۰ سامسونگ برای عکاسی راحت مشتریان طراحی شده است. این گجت به شما اجازه می دهد تا لحظات زندگی خود را با تصاویر و ویدئوهای ۳۶۰ درجه ای ببینید و به اشتراک بگذارید! شما می توانید این تصاویر و ویدئوها را با گوشی های گلکسی یا هدست های واقعیت مجازی گیر ببینید. در سمت دیگر میدان، همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، الجی هدست واقعیت مجازی ۳۶۰ خود را عرضه کرد که از طریق یک کابل USB نوع C  به G5 متصل می شود.

اچ تی سی وان X9 و گجت های نه چندان جذابش!

HTC-One-X9

اچ تی سی در MWC 2016، درخششی نداشت و به معرفی چند گوشی نه چندان عالی قناعت کرد. وان X9 بهترین گوشی معرفی شده ی اچ تی سی است که به رسم وان های همیشگی، بدنه ای فلزی داردو شیک به نظر می رسد. گوشی های معرفی شده ی بعدی، دیزایر ۸۲۵، دیزایر ۶۳۰ و دیزایر ۵۳۰ است.

آلکاتل و گوشی های خوش ساخت Idol 4S و Idol 4

Alcatel-Idol-4-and-Idol-4s

کمپانی هیبرید فرانسوی-چینی آلکاتل هم بیکار ننشت و در MWC 2016، دو گوشی زیبای Idol 4S و Idol 4   را معرفی کرد. هر دو گوشی، دارای بدنه ای شیشه ای و فریمی فلزی هستند. اگر چه هر دو گوشی از نظر ظاهری، شباهت زیادی به هم دارند، اما از نظر اندازه و عملکرد متفاوت هستند. Idol 4S گوشی قوی تر است که اندازه ای ۵.۵ اینچی، نمایشگری Quad-HD و تراشه ی اسنپدراگون ۶۵۲ دارد، در حالیکه برادر کوچکترش، Idol 4، ابعادی ۵.۲ اینچی دارد و از تراشه ی اسنپدراگون ۶۱۷ بهره می برد.

هواوی میت بوک ۱۰: یک تیر و دو نشان!

Huawei-MateBook-photos

تبلت یا لپ تاپ، مسئله این است! هواوی میت بوک می توان برای شما نقش هر دو را برای شما بازی کنید، شما فقط باید انتخاب کنید! این دیوایس که بیشتر برای استفاده های تجاری عرضه شده است، با قدرت ویندوز ۱۰ برای شما یک دیوایس هیبرید تمام عیار است. میت بوک بسیار باریک و سبک است. فریم و پشت آن از جنس فلز هستند. البته این گجت از قابلیت Windows Hello پشتیبانی نمی کند.

آلکاتل پلاس ۱۰: باز هم یک هیبرید لپ تاپ-تبلت

Alcatel-Plus-10-hh

آلکاتل مثل همیشه به فکر جیب شما بوده و به همین دلیل یک گجت ارزات قیمت هیبریدی را با نام Plus 10 عرضه کرده است. این گجت جذاب را می توان در حالت های بسیاری استفاده کرد. کیبورد پلاس ۱۰ از طریق وای فای یا ۴G می تواند به نمایشگر متصل شود. همچنین می توانید از پلاس ۱۰ به صورت حالت داک برای مشاهده ی فیلم یا پاورپوینت استفاده کنید.

لنوو و دیوایس های مقرون به صرفه اش

lenovo-hh

لنوو که حالا به یکی از بزرگترین بازارهای گوشی در چین تبدیل شده، دیوایس های جدیدی در MWC 2016 معرفی کرد. گوشی های Vibe K5 و K5 Plus که به راحتی در جیب جا می شوند!! اما ویژگی مهم تر این گوشی ها، قیمت پایین تر آنهاست که اولی ۱۲۹ دلار و دومی ۱۴۹ دلار هستند. لنوو همچنین سه تبلت با نام های Tab3 7، Tab3 8 و Tab3 10 را نیز عرضه کرد.

ZTE

ztee1

در نهایت می رسیم به ZTE. اسمارت فون های تازه معرفی شده ی Blade V7 و V7 Lite ، آخرین اعضای لیست بلندبالای ما هستند که بیشتر مورد پسند جوانان قرار می گیرند.

به نظر شما کدامیک از اعضای این لیست، جنجالی تر و کدامیک به دور از هیاهوهای تبلیغاتی، کاربردی ترند؟؟

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. لنوو هم شیوه تبلیغات GLX رو در پیش گرفته
    تو جیب جا میشه راحت از جیب بیرون میاد از قابلیت هاش غافل نشیدا :Happy-Grin:

    • دوست خوبم البته این یه جمله فان بود که محض خشک نبودن متن به کار بردم، وگرنه راحت از جیب درومدن فقط تخصص GLX خودمونه!