گرافیک یکپارچه جدید AMD برای رقابت با کارت‌های گرافیک انویدیا

گرافیک یکپارچه جدید AMD می‌تواند کارت‌های گرافیک انویدیا را هم شکست دهد

گرافیک یکپارچه جدید AMD که با پردازنده Ryzen 5 8600G همراه است، در عملکرد به رقیب سرسخت کارت‌های گرافیک انویدیا تبدیل خواهد شد.

برای پنج سال متوالی، کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا محبوب‌ترین کارت گرافیک گیمرها بود. اما حالا شرکت AMD می‌خواهد با گرافیک های یکپارچه جدیدش آن را شکست دهد.

اطلاعات تازه‌ای در مورد APU های دسکتاپی آینده AMD، به خصوص Ryzen 5 8600G منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه پردازنده و گرافیک یکپارچه آینده این شرکت چگونه خواهند بود. امتیازات بنچمارک Geekbench این گرافیک که اخیراً نشت کرده‌، نه تنها معیار عملکرد آن را ارائه می‌کند، بلکه مشخصات حیاتی چیپ آینده AMD را نشان می‌دهد.

گرافیک یکپارچه جدید AMD برای رقابت با کارت‌های گرافیک انویدیا

کارت گرافیک Ryzen 5 8600G احتمالا با چیپ گرافیکی یکپارچه Radeon 760M همراه است که سرعت کلاک ٢.٨ گیگاهرتزی دارد و دارای هشت واحد محاسباتی و ۵١٢ هسته شیدر GPU است. این کارت با دو حافظه ١۶ گیگابایتی DDR5-6000 در بنچمارک Vulkan ظاهر شده و امتیاز ٣٠,٧٧٠ و در تست OpenCL امتیاز ٢۴,٨۴٢ را کسب کرده است.

همانطور که وب‌سایت Tom’s Hardware اشاره کرده، امتیازات بنچمارک Radeon 760M تقریباً مشابه کارت گرافیک GeForce GTX 1060 انویدیا است. با این حال که GTX 1060 حدود هفت سال پیش راه اندازی شد، اما مهم است توجه داشته باشیم که AMD توانسته با استفاده از قدرت کمتر، عملکرد مشابهی را ارائه دهد.

این خبر خوبی برای گیمرها است. بدان معنی که گرافیک های یکپارچه جدید AMD قادر هستند حتی برخی از بازی های مدرن را با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه (FPS) اجرا کنند که بسیار قابل توجه است.

توانمندی گرافیک یکپارچه جدید AMD برای اجرای بازی‌های مدرن

برای سال های متمادی، کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا به‌عنوان پرچمدار سیستم‌های رده ابتدایی شناخته می‌شد. این کارت از سال 2017 تا 2022 به‌عنوان محبوب‌ترین گزینه در نظرسنجی‌های پلتفرم Steam حاضر بود. این یک پیروزی بزرگ برای AMD خواهد بود که گرافیک محبوبی در این سطح را شکست دهد. در هر صورت ما باید منتظر اطلاعات رسمی بیشتر باشیم تا بیشتر با قابلیت‌های گرافیک یکپارچه توانمند ای‌ام‌دی آشنا شویم.

گرافیک یکپارچه جدید AMD برای رقابت با کارت‌های گرافیک انویدیا

این بنچمارک همچنین تایید می‌کند که گرافیک رایزن ۵ ٨۶٠٠ جی می‌تواند به ۶ هسته و ١٢ ترد مجهز شود و سرعت کلاک ۴،٩٩۶ گیگاهرتزی را در حالت بوست ارائه کند. ابن همان پیکربندی رایزن ۵ ٧۶٠٠ است و فقط اختلاف کمی در سرعت کلاک آن در حالت بوست وجود دارد.

گرافیک یکپارچه جدید AMD برای رقابت با کارت‌های گرافیک انویدیا

انتظار می‌رود Ryzen 7 8700G از گرافیک یکپارچه Radeon 780M استفاده کند که ۵٠ درصد عملکرد بهتری را ارائه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*