پتنت قلم هوشمند اپل برای آیفون ها

اختراع جدید اپل، قلم هوشمند را به آیفون ها می‌آورد؟

اختراع جدید اپل، یک قلم هوشمند است که نشان می‌دهد به‌زودی آیفون های اپل می‌توانند مثل گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد سامسونگ از قلم پشتیبانی کنند.

اپل مدت‌هاست که به خاطر دستگاه‌های نوآورانه و کاربرپسند خودش شناخته می‌شود. یکی از جدیدترین حق اختراع‌های ثبت شده این شرکت نشان می‌دهد که آن‌ها در حال بررسی اضافه کردن یک قلم هوشمند به آینده آیفون‌ها هستند. این حق اختراع نشان‌دهنده توسعه یک «قلم نوری» است که می‌تواند همراه با دستگاه‌های دارای نمایشگر لسمی مثل آیفون و آیپد استفاده شود.

پتنت قلم هوشمند اپل برای آیفون ها

این حق اختراع سوالاتی را درباره آینده محصولات اپل در ذهن ما ایجاد کرده است. همچنین شایعاتی درباره امکاناتی که ممکن است به کاربران ارائه دهد به‌وجود آورده است؛ به‌خصوص کاربرانی که در کارهای خلاقانه مشغول فعالیت هستند یا به روش‌های دقیق‌تری برای ورود اطلاعات نیاز دارند. هرچه نباشد، این شرکت اپل است و می‌خواهد تمام نیازهای مشتریانش را تأمین کند.

اسناد منتشر شده از اداره ثبت علامت تجاری و اختراعات آمریکا (USPTO) نشان می‌دهند که اپل موفق به ثبت یک حق اختراع جدید برای یک قلم جدید شده است. این حق اختراع نشان می‌دهد که قلم اپل مخصوص آیفون نخواهد بود.

این گجت می‌تواند برای برنامه‌های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی نیز کاربرد داشته باشد. بر اساس توضیحات منتشر شده در اسناد اختراع جدید اپل، قلم هوشمند این شرکت با یک حسگر نوری همراه است. به‌همین خاطر امکان استفاده از آن روی سطوحی که لمسی نیستند هم وجود دارد.

پتنت قلم هوشمند اپل چه چیزی را نشان می‌دهد؟

حسگرهای نوری، مانند حسگرهای اپتیکال و لیزری، تغییرات روشنایی فضایی-زمانی را (برای مثال تغییرات روشنایی در طول فریم‌ها) تشخیص داده و حرکت دستگاه ورودی را تخمین می‌زنند. برای ارزیابی حرکت یک دستگاه ورودی، سنسورهای جریان نور لیزری الگوهای لکه‌ای ایجاد شده توسط نور هماهنگ با تنظیمات تصویربرداری را تشخیص می‌دهند. سنسورهای اپتیکال می‌توانند ویژگی‌های دستگاه ورودی مانند موقعیت، جهت و یا حرکت را تشخیص دهند.

پتنت قلم هوشمند اپل برای آیفون ها

در برخی موارد یک حسگر جریان نور لیزری ممکن است شامل یک فرستنده (مانند یک لیزر سطحی با تابش عمودی) که نور را به سمت یک سطح انتشار می‌دهد باشد و یک دریافت‌کننده (مانند یک حسگر تصویر) را نیز به‌همراه داشته باشد که تصویر محیط را ضبط می‌کند تا نور بازتابی از یک دستگاه ورودی را تشخیص دهد. نیروهای دریافتی توسط یک دستگاه ورودی، نیروهای وارد شده توسط نوک قلم، سنجشگرهای اینرسی، سنجشگرهای مغناطیسی و یا سنجشگرهای بینایی ماشینی نیز ممکن است از یک یا چند حسگر اضافی دریافت شوند.

حق اختراع اپل در زیر نمونه‌ای از یک تلفن همراه (آیفون) را نشان می‌دهد که شامل یک صفحه لمسی است و می‌تواند ورودی را از یک دستگاه ورودی (مثلاً قلم هوشمند) پذیرفته و دریافت کند. سیستم‌هایی که از دستگاه‌های ورودی با حسگرهای نوری استفاده می‌کنند، در برخی موارد می‌توانند برای ارائه ورودی در برنامه‌های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرند.

پتنت قلم هوشمند اپل برای آیفون ها

آیا یک قلم هوشمند به آیفون‌های اپل اضافه می‌شود؟

اختراع قلم به قرون وسطی بازمی‌گردد. گرچه در آن زمان قلم از پر پرندگان ساخته می‌شد، اما در طول قرن‌ها، قلم‌ها تکامل یافته‌اند و اکنون بشر یک قلم دیجیتال تمام عیار را اختراع کرده است. در دوران اخیر، شرکت‌های حوزه فناوری مانند سامسونگ، قلم دیجیتالی را برای استفاده از محصولاتی مثل گوشی‌های تاشو گلکسی Z Fold به‌کار می‌گیرند. حالا نوبت اپل است که به این راه پیوسته و این ثبت اختراع هم تأیید می‌کند که اپل در حال کار روی این فناوری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*