لپ تاپ ایسر Aspire،‌ محتوای سه بعدی بدون عینک

با لپ تاپ خوش قیمت ایسر Aspire، محتوای سه‌بعدی را بدون عینک ببینید

لپ تاپ جدید ایسر Aspire که در CES 2024 معرفی شد، می‌تواند محتوای سه‌بعدی را بدون عینک روی نمایشگر خود اجرا کند. قیمت این لپ تاپ هم مناسب است.

جدیدترین دستاورد کمپانی ایسر که آن را با خودش به نمایشگاه CES 2024 هم آورده است، یک لپ تاپ خوش قیمت با یک نمایشگر سه‌بعدی استریوسکوپیک است؛ تکنولوژی که می‌تواند محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به استفاده از عینک‌های مخصوص روی صفحه به‌نمایش بگذارد. در گذشته این فناوری خیلی گران بود، اما حالا به‌لطف ایسر اقتصادی‌تر شده است. این لپ تاپ در واقع هم قیمت مک بوک ایر ۱۵ اینچی M2 اپل است!

لپ تاپ ایسر Aspire،‌ محتوای سه بعدی بدون عینک

لپ تاپ ایسر که با نام کامل Acer Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition شناخته می‌شود، سخت افزار ویژه‌ای را به‌همراه دارد که می‌تواند به‌کمک آن‌ها محتوای 3D را نمایش دهد. یک نمایشگر با وضوح 4K UHD نیز به غرق شدن کاربر در محتوای باکیفیت کمک می‌کند. خصوصا اینکه این نمایشگر پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی Adobe RGB دارد و روشنایی آن ۳۸۰ نیت است.

تکنولوژی نمایشگر سه‌بعدی ایسر چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی سه‌بعدی Acer SpatialLabs با ردیابی موقعیت چشم و سر شما و با استفاده از دو حسگر تصویر در بالای نمایشگر کار می‌کند. هر چشم تصاویر ۲ بعدی جداگانه و تقریباً یکسانی را می‌بیند که مغز شما را به دیدن ۳ بعدی ترغیب می‌کند. هدف ایسر از خلق چنین تکنولوژی، این بوده که کاربران بتوانند چه برای سرگرمی و چه سایر امور، خلاقیت به‌خرج دهند. به‌طور مثال یک مهندس ساختمان برای آن که یک پروژه ساختمانی قابل هضم‌تر باشد، می‌تواند فایل‌های CAD آن را به مدل سه‌بعدی تبدیل کند.

لپ تاپ ایسر Aspire،‌ محتوای سه بعدی بدون عینک

یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی در جلوی این دیوایس تعبیه شده است، در حالی که زیر قاب از پردازنده Intel Core i7-13620H، کارت گرافیک GeForce RTX 4050، رم ۳۲ گیگابایتی DDR5 و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار است. درگاه‌های ارتباطی آن را یک پورت HDMI 2.1، پورت USB-C‌ تاندربولت ۴، اترنت، جک هدفون و سه پورت USB 3.2 تشکیل می‌دهند. لپ تاپ خوش قیمت ایسر Aspire همچنین از Wi-Fi 6 و هوش مصنوعی Microsoft Copilot هم پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ ایسر Aspire،‌ محتوای سه بعدی بدون عینک

این سخت افزار برای رندر سه‌بعدی محتوا روی نمایشگر کافی به‌نظر می‌رسد. البته به‌خاطر داشته باشید که محدودیت‌هایی در لذت بردن از محتوای ۳ بعدی روی نمایشگر این لپ تاپ وجود دارد. به‌طور مثال تنها یک نفر می‌تواند در لحظه محتوای سه‌بعدی را مشاهده کند و تماشای همزمان آن برای دیگر کاربران امکان‌پذیر نیست. با این حال، چنین لپ تاپ پیشرفته‌ای با این قیمت ارزشش را دارد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*