اولین نمایشگر میکرو ال ای دی - MicroLED شفاف در دنیا از سامسونگ

سامسونگ یک تلویزیون شفاف MicroLED را با خودش به نمایشگاه CES آورده است +‌ تصاویر

سامسونگ در رویدادی قبل از نمایشگاه CES 2024 تلویزیون جدید خود را به نمایش گذاشت که عنوان اولین نمایشگر MicroLED شفاف در دنیا را یدک می‌کشد.

بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، سامسونگ طی رویداد خود پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2024 در 9 ژانویه (19 دی) اولین نمایشگر MicroLED شفاف دنیا را معرفی کرد. البته این شرکت کره‌ای اطلاعاتی محدود درباره محصول جدید خود به اشتراک گذاشته و باید منتظر انتشار جزئیات بیشتر درباره جوانب مختلف آن بود.

محصول جدید سامسونگ، اولین تلویزیون MicroLED شفاف دنیا

سامسونگ سه نمایشگر میکرو ال ای دی شفاف را به نمایش گذاشته است که تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر در زمینه طراحی دارند. دوتا از این نمونه‌های آزمایشی به نمایش گذاشته شده از شیشه رنگی برخوردارند و به‌همین خاطر، بیننده راحت‌تر می‌تواند اشیاء پشت پنل را که باعث حواس‌پرتی می‌شوند نادیده بگیرد. نمونه دیگر سطحی شفاف مثل شیشه معمولی دارد و به‌شکل بدون فریم طراحی شده است.

اولین نمایشگر میکرو ال ای دی - MicroLED شفاف در دنیا از سامسونگ

صفحه نمایش MicroLED شفاف سامسونگ در نگاه کاربر شبیه به یک هولوگرام به نظر می‌رسد که تصاویر را پراکنده در هوا به نمایش می‌گذارد. همه نمونه‌هایی که سامسونگ نمایش داده هم فقط حدود 1 سانتی‌متر ضخامت دارند و این حتی همین تصور شناور بودن تصاویر را تشدید می‌کند. حتی به‌لطف تراکم پیکسلی بالای پنل‌های میکرو ال ای دی، تصاویر این نمایشگرها به‌شدت باکیفیت و واضح به چشم می‌آیند.

اگر نسبت به میزان تاثیر نور بقیه اشیا روی این‌گونه نمایشگرها شک و شبهه دارید، سامسونگ در این باره شفاف‌سازی کرده است. به گفته یکی از سخن‌گویان این شرکت، به‌خاطر روشنایی بیشتر نمایشگرهای میکرو LED شفاف نسبت به پنل‌های اولد معمولی، نور محیطی هم کمتر روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

اولین نمایشگر میکرو ال ای دی - MicroLED شفاف در دنیا از سامسونگ

البته این دست از نمایشگرها در حال حاضر به هیچ وجه مقرون به صرفه نیستند و بعید به نظر می‌رسد که به همین زودی از لحاظ قیمتی در محدوده متعادلی قرار بگیرند. مدل 150 اینچی تلویزیون های میکرو ال ای دی غیر شفاف سامسونگ هم‌اکنون با قیمت 150 هزار دلار به فروش می‌رسد که خرید آن برای عده بسیاری ممکن یا حتی توجیه‌پذیر نیست.

مشخص نیست که این صفحه نمایش MicroLED شفاف چه قیمتی دارد یا چه زمانی به عرضه خواهد رسید. سامسونگ برای نمایشگاه CES 2024 همچنین از نسخه جدید تلویزیون های خود رونمایی کرد. تلویزیون های 2024 سامسونگ از هوش مصنوعی بهره می‌برند و می‌توانند به کمک فناوری AI کیفیت تصاویر را ارتقا بدهند.

اولین نمایشگر میکرو ال ای دی - MicroLED شفاف در دنیا از سامسونگ

نمایشگاه CES 2024، بزرگ‌ترین رویداد حوزه فناوری از 9 تا 12 ژانویه (19 تا 22 دی) در شهر لاس وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*