تلویزیون بیسیم شفاف ال جی

ال جی برای رقابت با سامسونگ یک تلویزیون بیسیم OLED شفاف را به‌نمایش گذاشت + تصاویر

ال جی در رویداد CES 2024 از یک تلویزیون اولد شفاف بیسیم موسوم به OLED T رونمایی کرد که می‌تواند آینده صنعت تلویزیون در دنیا باشد.

مطابق روال هر سال، امسال هم ال جی از نسل جدید تلویزیون‌های خود در رویداد CES در لاس وگاس رونمایی کرد. البته معمولا این کمپانی هر سال از مدل های جدید تلویزیون‌های کلاسیک و تخت اولد خود رونمایی می‌کند. با این حال امسال این کمپانی علاوه بر نسل جدید تلویزیون‌های سری M و سری G خود از تلویزیونی کاملا جدید و جذاب هم رونمایی کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:

رونمایی از مدل ۲۰۲۴ تلویزیون های اولد ال جی با نمایشگر شفاف‌تر و پردازنده سریع‌تر

این دسته تلویزیون‌ها که OLED T نام دارند، به ادعای این کمپانی نخستین تلویزیون‌های OLED شفاف و بیسیم در دنیا به شمار می‌روند که رزولوشن 4K داشته و از فناوری انتقال صدا و تصویر بیسیم ال جی نیز پشتیبانی می‌کنند. این تلویزیون فوق‌العاده جذاب همچنین از یک پانل کنترل رول شونده هم برخوردار است و با فشردن یک کلید باز یا بسته می‌شود.

تلویزیون شفاف بیسیم ال جی؛ نگاهی به آینده صنعت تلویزیون!

ال جی OLED T

تلویزیون OLED T به نسل جدید پردازنده‌های هوش مصنوعی Alpha 11 ال جی مجهز است. به ادعای کره‌ای‌ها این پردازنده در مقایسه با نسل قبل حدودا چهار برابر قدرتمندتر بوده و 70 درصد توان پردازشی گرافیکی بیشتر و 30 درصد توان پردازشی بیشتر را برای تلویزیون های شفاف بیسیم ال جی به ارمغان خواهد آورد. این تلویزیون همچنین به‌طور کامل با سیستم Zero Connect Box ال جی سازگار است که سال گذشته با تلویزیون‌های اولد سری M3 رونمایی شد و داده‌های ویدیویی و صوتی را به صورت وایرلس به تلویزیون ارسال می‌کند. به این ترتیب کاربران باید تمامی دستگاه‌های استریم و یا کنسول‌های بازی خود را به جای تلویزیون به این جعبه متصل کنند.

تلویزیون بیسیم شفاف ال جی

اسپیکرهای تلویزیون‌های جدید OLED T ال جی به همراه برخی اجزای دیگر در قسمت پایه آن قرار گرفته‌اند. بررسی‌های اولیه این تلویزیون حاکی از کیفیت صدای بسیار خوب این اسپیکرها بوده است. ال جی همچنین بک لایت‌هایی به رنگ‌های مختلف را نیز درون این تلویزیون تعبیه کرده است. با این وجود کسانی که تمایل به یک تجربه کاملا شفاف داشته باشند، می‌توانند این بک لایت‌ها را خاموش کنند. این تلویزیون همچنین می‌تواند به دیوار نصب شود، به آن تکیه داده شود یا به‌طور جداگانه روی میز تلویزیون قرار گیرد.

تلویزیون بیسیم شفاف ال جی

تجربه اولیه کار با این تلویزیون برای بسیاری افراد عجیب بوده است. به عنوان مثال خواننده‌ای که روی صفحه ظاهر می‌شود، انگار در داخل اتاق قرار دارد! با این وجود تصاویر و ویدیوهای نمایش داده شده در این تلویزیون مثل همیشه مسحورکننده و شگفت‌انگیز هستند و جزئیات بصری آن‌ها به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده می‌شوند. ال جی همچنین نواری موسوم به T-Bar را نیز زیر این تلویزیون تعبیه کرده که نگاهی مختصر و سریع به گزیده اخبار، لیست آهنگ‌های در حال پخش و دیگر موارد را به بیننده نمایش می‌دهد.

ال جی T-Bar

بد نیست بدانید که در رویداد CES 2024 سامسونگ هم تلویزیون شفاف خود را رونمایی کرده است. البته تلویزیون سامسونگ از فناوری میکرو ال ای دی بهره می‌برد؛ اما همچنان تصاویری شفاف، واضح و چشم‌نواز را به نمایش درمی‌آورد. نه ال جی و نه سامسونگ هیچگونه جزئیاتی در خصوص قیمت و زمان آغاز فروش تلویزیون های شفاف خود ارائه نکردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*