تیگو 8 پرو مکس IE

آشنایی با تیگو 8 پرو مکس IE ؛ تنها تمام چرخ محرک بازار

تیگو 8 پرو مکس IE کماکان به‌عنوان تنها تمام چرخ محرک بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات Tiggo 8 Pro Max آشنا می‌شویم.

نزدیک به یک سال از ورود تیگو 8 پرو مکس به بازار ایران می‌گذرد و همین موضوع بهانه‌ای شده تا نگاهی دوباره به ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد این محصول از جمله قدرت موتور و سیستم AWD (تمام چرخ محرک) داشته باشیم. این محصول که در نمایشگاه خودرو کرمان سال گذشته رونمایی شد، در بحث فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد و با پیشرانه ۲ لیتری توربو و انتقال قدرت به هر دو محور، مورد توجه قرار گرفت.

قدرت موتور تیگو 8 پرو مکس IE

تیگو 8 پرو مکس به موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است. این موتور می‌تواند 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند و با این ارقام، قدرتمندترین شاسی بلند تمام چرخ محرک صفر کیلومتر ایران است. این موتور که از نسل جدید موتورهای Acteco است، به‌عنوان یکی از قدرتمندترین موتورهای 2 لیتری در چین شناخته می‌شود و در سال 2021 جایزه موتور برتر سال این کشور را کسب کرده است. موتور تیگو 8 پرو مکس با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک هماهنگ شده و شتاب صفر تا صد خودرو را در 8.7 ثانیه ثبت می‌کند.

تیگو 8 پرو مکس IE

سیستم تمام چرخ محرک (AWD)

سیستم AWD تیگو 8 پرو مکس، نیروی پیشرانه را در شرایط مختلف رانندگی، به‌طور هوشمند بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند تا بهترین عملکرد و پایداری را برای خودرو به ارمغان آورد. این سیستم به بهبود توانایی حرکتی خودرو در جاده‌های ناهموار کمک می‌کند و خطر سر خوردن را به حداقل می‌رساند. این خودرو همچنین شش مد رانندگی اکو، اسپرت، نرمال، برف، گل و آفرود را در نظر گرفته است که سهولت رانندگی مبتنی بر شرایط مسیر را مضاعف می‌کند.

تیگو 8 پرو مکس IE

امکانات تیگو 8 پرو مکس IE

از امکانات ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو 8 پرومکس می‌توان به مواردی نظیر چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی با فناوری AFS، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تهویه دو کاناله اتوماتیک، شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نور بالای خودکار، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، تابلوخوان و… اشاره کرد.

در فونیکس تیگو ۸ پرو مکس IE با توجه به افزوده شدن آپشن‌های دیگری نظیر گرم‌کن صندلی‌های عقب، گرم‌کن فرمان و دوربین ثبت وقایع و…، می‌توان تیگو ۸ پرو مکس IE را از نظر امکانات ایمنی و رفاهی در ایران بی‌رقیب دانست.

قدرت موتور و سیستم AWD تیگو 8 پرو مکس، از ویژگی‌های مهم این خودرو هستند که آن را به یک گزینه جذاب برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند خانوادگی تبدیل کرده‌اند. این ویژگی‌ها، شتاب و عملکرد بهتر، توانایی حرکتی بهتر در جاده‌های ناهموار و پایداری و ایمنی بهتر را برای خودرو فراهم می‌کنند. این خودرو با قدرت و گشتاور بالای خود، توانایی حرکتی خوبی در جاده‌های ناهموار دارد و سیستم AWD نیز به بهبود پایداری و ایمنی خودرو در شرایط مختلف کمک می‌کند. این خودرو با توانایی‌های برجسته خود، یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال خودرویی با قدرت بالا و سیستم تمام چرخ محرک هستند.