پردازنده های نسل ۱۴ اینتل

تمام پردازنده های نسل ۱۴ اینتل در CES 2024 معرفی شدند

کل اعضای خانواده پردازنده های نسل ۱۴ اینتل سری Core Ultra در نمایشگاه CES 2024 معرفی شدند. چیپست‌هایی که می‌خواهند پردازنده‌های رقیب از برند AMD را شکست دهند.

در حالی که اینتل با چیپ های لپ تاپی سری Core Ultra خود به شدت به سمت کامپیوترهای هوش مصنوعی روی آورده است، ولی همچنان محصولات جدید زیادی برای گیمرها و کاربرانی دارد که قدرت بیشتری می‌خواهند. اینتل در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس، تمام اعضای خانواده پردازنده های نسل ۱۴ خود را که حاوی چیپ‌های قدرتمند سری “HX” هستند، رونمایی کرده است. همچنین استاندارد جدیدی را برای پردازنده‌های دسکتاپی خود نیز معرفی کرده است. اینتل همچنین سری پردازنده های Core U Processor Series 1 را نیز برای محصولات بدون نیاز به قدرت بالا معرفی کرد که تلفیقی از عملکرد و کارایی را در نوت بوک های نازک و سبک ارائه می‌کنند.

معرفی پردازنده های نسل ۱۴ اینتل

مدل پرچمدار Intel Core i9-14900HX با 24 هسته (۸ هسته قدرتمند و ۱۶ هسته کارآمد) و فرکانس توربو ۵.۸ گیگاهرتزی مناسب  لپ تاپ های گیمینگ است که نیاز به قدرت بالاتری دارند. این چیپ‌های جدید همچنین در کنار وای فای ۷، بلوتوث ۵.۴ و تاندربولت ۵، از حداکثر ۱۹۲ گیگابایت رم DDR5-5600 پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده های نسل ۱۴ اینتل

درست مثل نسخه‌های دسکتاپ، اینتل تعداد هسته‌های مدل Core i7 را در نسخه Core i7-14700HX افزایش داده است. پردازنده Core i7-14700HX حالا در مجموع 20 هسته دارد (۸ هسته قوی و 12 هسته کارآمد). در مجموع ۴ هسته کارآمد بیشتری نسبت به مدل Core i7 نسل 13 دارد و می‌تواند عملکرد برنامه‌های مالتی‌ترد و بازی‌ها را بهبود ببخشد.

اینتل برای روشن شدن قضیه، تصمیم گرفته قدرتمندترین پردازنده این خانواده یعنی Core i9-14900HX را با یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های شرکت AMD یعنی مدل Ryzen 9 7945HX (نخستین پردازنده لپ تاپی مجهز به فناوری 3D V-Cache) مقایسه کند. پردازنده اینتل در وضوح 1080p در اکثر آزمون‌هایی که با اجرای بازی‌های Cyberpunk 2077 ،Red Dead Redemption 2 و Horizon Zero Dawn انجام شده، پیروز رقابت بوده است. با این حال اینتل آن‌ها را با نسل سیزدهم پردازنده‌های خود مقایسه نکرده است تا متوجه سطح تغییرات شویم.

پردازنده های نسل ۱۴ اینتل

اینتل امروز پردازنده های نسل ۱۴ دسکتاپی خودش را هم رونمایی کرده است. یکی از مدل‌های جذاب این خانواده، پردازنده Core i9-14900 با ۲۴ هسته (۸ هسته قوی و ۱۶ هسته کارآمد) است که با قیمت ۵۵۰ دلاری راهی بازار می‌شود. مصرف انرژی توسط پردازنده‌های این خانواده کاهش پیدا کرده و حالا با توان پایه ۶۵ واتی کار می‌کنند. مدل قدرتمند Core i9 این خانواده نیز تا ۲۱۹ وات برق مصرف می‌کند.

پردازنده های نسل ۱۴ اینتل

دومین مدل قدرتمند این خانواده، پردازنده Core i7-14700 با ۲۰ هسته (۸ هسته قوی و ۱۲ هسته کارآمد) است. بالارده‌ترین مدل‌های i5 ،i7 و i9 این خانواده از رم DDR5-5600 با حداکثر ظرفیت ۱۹۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این با تمام مادربردهای سری Intel 600 و Intell 700 نیز سازگارند. اینتل در مجموع با ۱۸ پردازنده جدید به CES امسال قدم گذاشته بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*