بسته های حجم بالا اینترنت

بسته های حجم بالا و بلندمدت اینترنت همراه ناپدید شدند؟

امروز گزارش‌هایی از حذف شدن بسته های حجم بالا و بلندمدت اینترنت همراه منتشر شد؛ اما آیا این موضوع صحت دارد و اپراتورها باز هم برخی بسته های اینترنتی خود را حذف کرده‌اند؟

کمتر از دو هفته پیش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت را برای اپراتورهای تلفن همراه صادر کرد. البته این وزارتخانه و شخص عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات تاکید کردند که اپراتورها موظف شدند در قبال این افزایش قیمت، سرعت و کیفیت اینترنت همراه را افزایش دهند. همچنین زارع پور به اپراتورها دستور داد که حق ندارند هیچ‌یک از بسته های اینترنتی قبلی را از لیست خدماتشان حذف کنند.

با وجود این وعده‌ها، افزایش قیمت بسته های اینترنتی با انتقادات زیادی مواجه شد. خیلی از کاربران مخصوصا به قیمت جدید بسته های حجم بالا و بلند مدت اینترنت همراه اعتراض داشتند. مثلا دیدیم که یک بسته 50 گیگابایتی که پیش از این با قیمت 119 هزار تومان فروخته می‌شد، حالا به قیمت 300 هزار تومان رسیده است. خود اپراتورها نیز در نامه درخواست خود که برای شخص رئیس جمهور ارسال شده بود، تاکید داشتند که قصد دارند قیمت بسته های حجم بالا و گران‌تر را افزایش دهند و بسته‌های ارزان‌تر که توسط مشترکان کم‌مصرف و قشر کم‌درآمد جامعه مصرف می‌شوند، تغییر قیمت کمتری خواهند داشت.

بسته های حجم بالا و بلندمدت اینترنت چه شدند؟

اما امروز برخی رسانه‌ها در گزارشی مدعی شدند که اپراتورهای تلفن همراه برخی از بسته های حجم بالا و بلندمدت از لیست بسته های اینترنتی قابل فروش حذف شده‌اند. طبق گزارشی که فرهیختگان منتشر کرده، گفته شده که همراه اول پس از افزایش تعرفه اینترنت، بسته‌های 18 گیگ، 30 گیگ، 50 گیگ، 72 گیگ و 80 گیگ را به مشترکان خود ارائه می‌داد، اما پس از حدود ده روز می‌بینیم که این اپراتور بسته های حجیم از 18 تا 72 گیگابایت را به یک‌باره حذف کرده است. همچنین در این گزارش آورده شده که حداکثر حجم بسته اینترنتی که در حال حاضر ارائه می‌شود، بیشتر از 15 گیگابایت نیست.

پس از انتشار این گزارش‌ها، برخی مسئولان، حذف بسته های اینترنتی پرحجم و بلندمدت را تکذیب کرده‌اند. محمد احسان خرامید، مشاور وزیر ارتباطات و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این اخبار در یک شبکه اجتماعی داخلی نوشت:

باز هم خبر کذب؛ در ادامه اخبار کذب سریالی یک رسانه، هیچ‌کدام از بسته‌هایی که در یک‌سال گذشته توسط اپراتورها ارائه شده است، حذف نشده‌اند و خبر این رسانه کذب است.

ایسنا نیز در این رابطه نوشته است:

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که هیچ بسته اینترنتی بلندمدتی حذف نشده، بلکه همان بسته‌هایی که وجود داشت، همچنان وجود دارند. تنها نکته مهم این بوده که پس از افزایش تعرفه‌ها، اپراتورهای تلفن همراه قرار بود تعدادی بسته‌های اینترنتی جدید که اکثرا بلندمدت بودند را به محصولات خود اضافه کنند؛ اما به‌دلیل شائبه‌هایی که بعضا در فضای مجازی در این‌باره رخ داد، تصمیم گرفته شد پس از آرام شدن فضا و پس از بررسی‌های انجام شده، این بسته‌ها ارائه شوند.

با وجود این تکذیبیه‌ها، ما نیز بررسی‌های لازم را انجام دادیم و همانطور که در گزارش فرهیختگان آمده و در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، اپراتورهای تلفن همراه هیچ بسته اینترنتی بالای 15 گیگابایتی را در حال حاضر به فروش نمی‌رسانند. با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانید ببینید که لیست بسته‌های 90 روزه و 180 روزه خالی است و در بین بسته‌های 120 روزه نیز تنها یک بسته 15 گیگابایتی با قیمت 83 هزار و 500 تومان وجود دارد. در اپلیکیشن همراه من نیز می‌توانید مشاهده کنید که وضعیت به همین منوال است و فقط یک بسته 120 روزه 15 گیگابایتی با قیمت 83 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود و خبری از بسته حجم بالا و بلندمدت دیگری نیست.

بسته های حجم بالا اینترنت

پرحجم‌ترین و بلندمدت‌ترین بسته‌های ایرانسل

بسته های حجم بالا اینترنت

پرحجم‌ترین و بلندمدت‌ترین بسته‌های همراه اول

حالا باید دید در روزهای آتی، مسئولانی که دست به تکذیبشان خوب است و فورا هر موضوعی را تکذیب می‌کنند، به ارائه نشدن بسته های بالای 15 گیگ و بسته های بلندمدت بیشتر چه واکنشی نشان می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*